Αναρτήσεις

Εξισώσεις (κεφάλαια 25-29)

Εικόνα
​ Μαθήματα ενότητας Η έννοια της μεταβλητής Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι διαιρετέος ή διαιρέτης  έννοια της μεταβλητής Βιντεομάθημα ​Η έννοια της μεταβλητής Μια μεταβλητή είναι ένα γράμμα ή ένα σύμβολο το οποίο χρησιμοποιούμε σε μια αριθμητική παράσταση ή σε ένα πρόβλημα, για να δηλώσουμε έναν αριθμό που είναι άγνωστος και μπορεί να πάρει διάφορες τιμές . Το πιο συνηθισμένο γράμμα για το συμβολισμό μιας μεταβλητής στα μαθηματικά είναι το « Χ ». Αυτό όμως δεν είναι υποχρεωτικό. Μια αριθμητική παράσταση που περιέχει μια μεταβλητή τη λέμε αλγεβρική παράσταση . ​​Αν μια φράση περιέχει μια από τις λέξεις "κάποιος" ,  "ένας" ,  "μια τιμή" , ή κάποια παρόμοια, τότε γράφουμε στη θέση αυτού

Οι μεγάλες οροσειρές, οι μεγάλες πεδιάδες Παγκόσμιος χάρτης

Εικόνα
Kεφάλαιο 13ο Οι μεγάλες οροσειρές, οι μεγάλες πεδιάδες  για τις μεγάλες οροσειρές και τις μεγάλες πεδιάδες της Γης για τους λόγους ανάπτυξης των πολιτισμών στις πεδινές εκτάσεις  Παρατηρήστε τον παγκόσμιο χάρτη, εντοπίστε και ονομάστε τις μεγαλύτερες οροσειρές και τις μεγαλύτερες πεδιάδες της Γης.  Οι μεγάλες οροσειρές είναι αποτέλεσμα των ενδογενών δυνάμεων. Αντίθετα οι τεράστιες πεδιάδες διαμορφώθηκαν από την επίδραση εξωγενών δυνάμεων. Ας συζητήσουμε πώς έδρασαν οι εξωγενείς δυνάμεις, ώστε να διαμορφωθούν αυτά τα γεωμορφολογικά στοιχεία. Το ανάγλυφο μιας περιοχής διαμορφώνει τις καιρικές συνθήκες της περιοχής, οι οποίες επηρεάζουν τις δραστηριότητες των ανθρώπων. Επίσης το ανάγλυφο διευκολύνει ή εμποδίζει τις καλλιέργειες, το κτίσιμο πόλεων και χωριών, την επικοινωνία (κατασκευή δρόμων, σιδηροδρόμων), τις μεταφορές κ.λπ. Παρατηρώντας τον παγκόσμιο γεωμορφολογικό χάρτη συζητήστε σε ποιες περιοχές του πλανήτη μας αναπτύχθηκαν μεγάλοι πολιτισμοί.

ΣΟΥΛΙ - ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ

Εικόνα
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/8Txb2PqdBr8" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Ενότητα 6: Η ζωή σε άλλους τόπους

Εικόνα
Με τι θα ασχοληθούμε: Με ποιον τρόπο προσπαθούμε να πείσουμε κάποιον ότι η άποψη μας είναι σωστή Με τις αιτιολογικές προτάσεις Με τους τοπικούς προσδιορισμούς Πώς δίνουμε πληροφορίες για μια χώρα Ποιος είναι ο ρόλος του ενεστώτα σε ένα κείμενο που πληροφορεί / περιγράφει Κείμενα: Ποιήματα με ζωγραφιές (ποιήματα) Αυτόχθονες λαοί - Σπίτι μας είναι η γη (πληροφοριακό κείμενο–επιχειρηματολογική επιστολή) Αιολική γη (λογοτεχνική αφήγηση) Πορτογαλία (περιγραφή μέσα από πληροφοριακά κείμενα και εγκυκλοπαίδειες) ΕΔΩ για να συνεχίσουμε... ΓΙΑ 

Οι Έλληνες κάτω από την οθωμανική και τη λατινική κυριαρχία (1453-1821)

Εικόνα
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους, το 1453, σήμανε την υποδούλωση του ελληνικού κόσμου σε ξένους κυριάρχους για περισσότερους από τέσσερις αιώνες. Μέσα σε δύσκολες συνθήκες, το ελληνικό έθνος στηρίχθηκε κυρίως στην ορθόδοξη πίστη και την ελληνική γλώσσα. Διατήρησε, έτσι, την ιδιαιτερότητά του και διεκδίκησε την ελευθέρια του με τη Μεγάλη Επανάσταση του 1821. Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου Μέσα σε δυο αιώνες (15ος - 17ος αιώνας) οι Οθωμανοί Τούρκοι κατέκτησαν ολόκληρη σχεδόν την  ελληνική Χερσόνησο . Ορισμένες όμως περιοχές παρέμειναν, ήδη από το 1204, για μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα στην κυριαρχία των Λατίνων και κυρίως των Βενετών, των Γενουατών και των Φράγκων. Οθωμανική αυτοκρατορία 1570 Βιντεομάθημα  Η  άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους, το 1453, ήταν η κατάληξη της παρακμής του Βυζαντινού κόσμου. Ήδη από τον 13ο αιών

17η Νοέμβρη...

Εικόνα

Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα

Εικόνα
Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα Κεφάλαιο 1o : Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης για το σχήμα και τις κινήσεις της Γης. Κεφάλαιο 2o : Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παρά­λληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης για τους δύο πόλους της Γης. για τον Ισημερινό, τους παράλληλους κύκλους και τους μεσημβρινούς. Κεφάλαιο 3o : Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης για το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος. να βρίσκετε τη θέση ενός τόπου στο χάρτη. Κεφάλαιο 4ο : Ο άξονας και η περιστροφή της Γης - Ημέρα και νύχτα γιατί έχουμε ημέρα και νύχτα. πώς συσχετίζεται η εναλλαγή ημέρας και νύχτας με την περιστροφή της Γης. Κεφάλαιο 5ο : Η περιφορά της Γης - Οι εποχές πώς εμφανίζονται οι εποχές. να συσχετίζετε τη δημιουργία των εποχών με την περιφορά της Γης. Κεφάλαιο 6o : Το ηλιακό μας σύστημα τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. να εντοπίσετε τη θέση της Γης στο ηλιακό μας σύστημα. Βασικοί Όροι  : γεωειδές, ελλειπτική τροχιά, περιστροφή, περιφορά,
Εικόνα
Στόχοι ενότητας Ενότητα 2: Κατοικία Πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα Ποιος είναι ο ρόλος του επιθέτου σε ένα περιγραφικό κείμενο Ποιες λέξεις ή φράσεις δηλώνουν τόπο Με τις αγγελίες Με τις ελλειπτικές προτάσεις Με τα αριθμητικά επίθετα / αριθμητικά ουσιαστικά Με τις συντομογραφίες και τα αρκτικόλεξα Με την κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε -η και -ος

Αρχαία Αγορά Αθηνών - Άρειος Πάγος

Εικόνα
Στα μέσα του 6ου αι. π.Χ. ιδρύθηκε στα βορειοδυτικά του Ιερού Βράχου της Ακροπόλεως, ανάμεσα στους λόφους του Αρείου Πάγου και του Αγοραίου Κολωνού, η Αγορά των Αθηνών, η οποία για τους επόμενους τέσσερις τουλάχιστον αιώνες αποτέλεσε το κέντρο της πόλης των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Σ' αυτήν ανεγέρθηκαν τα σημαντικότερα δημόσια κτήρια και ιερά του άστεως και αναπτύχθηκε έντονη διοικητική, πολιτική, δικαστική, εμπορική, κοινωνική, πολιτιστική και θρησκευτική δραστηριότητα. Η αλληλουχία των οικοδομημάτων της Αγοράς μέσα στο χρόνο αντικατοπτρίζει την εξελικτική πορεία του δημοκρατικού πολιτεύματος στους πέντε αιώνες ύπαρξης της πόλεως-κράτους. Τα πρώτα ίχνη της κατοίκησης του ανθρώπου στον ευρύτερο χώρο της Αγοράς χρονολογούνται στην Ύστερη Νεολιθική εποχή (περ. 3000π.Χ.) και συνίστανται σε όστρακα χειροποίητων αγγείων που βρέθηκαν σε φρέατα και λάκκους. Κατά τις δύο επόμενες περιόδους, τ ην Ύστερη Ελλαδική ή Μυκηναϊκή (1550-1100 π.Χ.) και την Εποχή του Σιδήρου
Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα για πληροφορίες   Το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis, ιδρύθηκε το 2015 —με πρωτοβουλία και κύρια ευθύνη του Στέφανου Τραχανά— ως ένα ιδιαίτερο τμήμα των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης (ΠΕΚ) με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία και δωρεάν προσφορά στους φοιτητές, τους επαγγελματίες επιστήμονες και το ευρύτερο κοινό, διαδικτυακών μαθημάτων στο επίπεδο των καλύτερων διεθνών προτύπων.

Οι Έλληνες κάτω από την οθωμανική και τη λατινική κυριαρχία (1453-1821)

Εικόνα
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους, το 1453, σήμανε την υποδούλωση του ελληνικού κόσμου σε ξένους κυριάρχους για περισσότερους από τέσσερις αιώνες. Μέσα σε δύσκολες συνθήκες, το ελληνικό έθνος στηρίχθηκε κυρίως στην ορθόδοξη πίστη και την ελληνική γλώσσα. Διατήρησε, έτσι, την ιδιαιτερότητά του και διεκδίκησε την ελευθέρια του με τη Μεγάλη Επανάσταση του 1821. Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου Μέσα σε δυο αιώνες (15ος - 17ος αιώνας) οι Οθωμανοί Τούρκοι κατέκτησαν ολόκληρη σχεδόν τηνελληνική Χερσόνησο. Ορισμένες όμως περιοχές παρέμειναν, ήδη από το 1204, για μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα στην κυριαρχία των Λατίνων και κυρίως των Βενετών,των Γενουατών και των Φράγκων. Οθωμανική αυτοκρατορία 1570 Βιντεομάθημα Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους, το 1453, ήταν η κατάληξη της παρακμής του Βυζαντινού κόσμου. Ήδη από τον 13ο αιώνα η άλλοτε ένδοξη Βυζαντινή Αυτοκρατορία αντιμετώπ

Δεν πετάμε ποτέ τα σκουπίδια στο δρόμο, στην παραλία ή στην εξοχή!

Εικόνα

Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα

Εικόνα
ΚΛΙΚ ΕΔΩ : Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα Κεφάλαιο 1o : Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης για το σχήμα και τις κινήσεις της Γης. Κεφάλαιο 2o : Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παρά­λληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης για τους δύο πόλους της Γης. για τον Ισημερινό, τους παράλληλους κύκλους και τους μεσημβρινούς. Κεφάλαιο 3o : Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης για το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος. να βρίσκετε τη θέση ενός τόπου στο χάρτη. Κεφάλαιο 4ο : Ο άξονας και η περιστροφή της Γης - Ημέρα και νύχτα γιατί έχουμε ημέρα και νύχτα. πώς συσχετίζεται η εναλλαγή ημέρας και νύχτας με την περιστροφή της Γης. Κεφάλαιο 5ο : Η περιφορά της Γης - Οι εποχές πώς εμφανίζονται οι εποχές. να συσχετίζετε τη δημιουργία των εποχών με την περιφορά της Γης. Κεφάλαιο 6o : Το ηλιακό μας σύστημα τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. να εντοπίσετε τη θέση της Γης στο ηλιακό μας σύστημα. Βασικοί Όροι  : γεωειδές, ελλειπτική τροχιά, περιστρο

National Geographic | 1453, η Άλωση της Πόλης

Εικόνα
Με την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης το 1204 από τους σταυροφόρους της Δ΄ Σταυροφορίας άρχισε η κατάρρευση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Οι Φράγκοι δεν περιορίστηκαν στην κατάληψη της Πόλης, αλλά διέπραξαν και απίστευτες λεηλασίες και σφαγές. Μάλιστα, η έκτασή τους ήταν τέτοια, που οκτακόσια και πλέον χρόνια αργότερα ο πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄ αναγκάστηκε να ζητήσει δημόσια συγγνώμη από τους ορθοδόξους στη διάρκεια επίσημης επίσκεψής του στην Ελλάδα. Μολονότι αργότερα οι Έλληνες επανέκτησαν την Πόλη, η παρακμή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα το 1430 να περιλαμβάνει μόνο την Κωνσταντινούπολη με τα περίχωρά της και το Δεσποτάτο του Μορέως. Οι προσπάθειες του Ιωάννη Παλαιολόγου για βοήθεια από τη Δύση μέσω της ένωσης των Εκκλησιών δημιούργησαν τρομερές διενέξεις μεταξύ των ενωτικών και των ανθενωτικών. Οι προσπάθειες του επόμενου αυτοκράτορα, Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, να εξασφαλίσει τη βοήθεια του πάπα, όπως όριζαν οι αποφάσεις της Συνόδου της Φλωρεντίας, συ

Η ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Εικόνα
Στις φωτογραφίες παρουσιάζονται με τη σειρά τα εξής δέντρα:  1. Πουρνάρι ( είδος θαμνώδους βελανιδιάς),  2. Πιστακιά ( θάμνος συγγενικός του σκίνου και της φυστικιάς), 3.πεύκο 4. Σκίνος 5. Κυπαρίσσια σε πρώτο πλάνο, βελανιδιά σε δεύτερο Ευχαριστώ την εκπαιδευτικό Αντιγόνη Ι.

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΒΕΛΑΝΙΔΙΕΣ...

Εικόνα
Η Δυτική Αττική ενεργοποιείται! Ήδη μπαίνουν στο χορό τα σχολεία! Ήδη ομάδες εθελοντών μάζεψαν τα βελανίδια τους σε Κινέτα και Μέγαρα!  Στις 6 Δεκεμβρίου θα επιχειρήσουμε σποροφύτευση βελανιδιών, στην Πάρνηθα,  στα όρια του Δήμου Φυλής. Όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε! Ο παλαίμαχος και πρωτοπόρος Μανώλης Θεοδωρίδης, εξηγεί το τρόπο σποροφύτευσης βελανιδιών.

Το τελευταίο όνειρο της γριάς Βελανιδιάς

Εικόνα
  Χανς Κρίστιαν Άντερσεν   Στο δάσος, ψηλά στην απότομη ακτή, αντίκρυ στο ανοιχτό πέλαγος, έστεκε μια πολύ γριά βελανιδιά. Ήταν ακριβώς τριακοσίων εξή­ντα πέντε ετών, μα για το δένδρο, όλος αυ­τός ο καιρός δεν ήταν παρά μόνο μερικές δικές μας μέρες. Εμείς είμαστε ξύπνιοι τη μέρα και κοιμόμα­στε τη νύχτα και τότε βλέπουμε τα όνειρά μας. Το δένδρο είναι ξύπνιο τρεις ολόκληρες εποχές και κοιμάται μόνο σαν έρχεται o χειμώνας. Ο χειμώ­νας είναι η νύχτα της – ύστερα από μια ατέλειωτη μέρα που τη λένε άνοιξη, καλοκαίρι και φθινόπω­ρο.  Πολλά ζεστά καλοκαιρινά πρωινά, τα Εφήμερα, αυτές οι μυγούλες που ζουν μονάχα μια μέρα, χόρευαν ολόγυρα στην κορφή της, χαρούμενα κι ευτυ­χισμένα, και ύστερα ακουμπούσαν για μια στιγμή σε κάποιο δροσερό, πράσινο φύλλο της Βελανι­διάς. Και τότε η Βελανιδιά έλεγε:  «Καημένη μυγούλα! Ολόκληρη η ζωή σου είναι μια μέρα! Πόσο σύντομη είναι και πόσο θλιβερή!»  «Θλιβερή! Γιατί το λες αυτό;» απαντούσε τότε το Εφήμερο.  «’Όλα γύρω μου είναι πλημμ

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΦΥΤΕΥΕ ΔΕΝΤΡΑ

Εικόνα
Νικητής του Acadamy Award for Best Animated Short Film and Short Film Palme d'Or το 1987. Είναι ένα γοητευτικό αριστούργημα κινουμένων σχεδίων για έναν άνθρωπο ο οποίος αφιερώνει τη ζωή του στο να φυτεύει δέντρα. Σε σκηνοθεσία του Frederick Back και επιμέλεια απο τον Norbert Pickering, αυτή είναι η πλήρης έκδοση στην αγλλική γλώσσα μεταφρασμένη απο τον Jean Roberts και αφήγηση απο τον Christopher Plummer (η αρχική έκδοση είναι στην γαλλική γλώσσα με αφήγηση απο τον Philippe Noiret).  Ο Jean Giono, ο συγγραφέας του διηγήματος πάνω στο όποίο βασίστηκε η ταινία, έγραψε την ιστορία μετά από αίτημα των American editors το 1953 οι οποίοι του ζήτησαν να γράψει λίγες σελίδες για έναν αξέχαστο χαρακτήρα. Το αίτημα τους ήταν για έναν αληθινό χαρακτήρα, αλλά ο Jean Giono δημιούργησε τον φανταστικό Elezeard Bouffier. Όταν οι εκδότες διαμαρτυρήθηκαν ότι κανένας με αυτό το όνομα δεν είχε πεθάνει στη Banon, ο συγγραφέας χάρισε το διήγημα στην ανθρωπότητα. Αυτό έγινε λίγο μετά την

Η ΔΡΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΔΡΥΟΣ…

Εικόνα
Μνημειακές δρύες στο δάσος Ξηρομέρου Αιτωλοακαρνανίας (φωτογραφία: Απόστολος Τζογάνης). Η ΔΡΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΔΡΥΟΣ… * – ένα ιστορικό της σημαίνουσας πορείας της δρυός στον ελληνικό χώρο –   Του Αντώνιου Β. Καπετάνιου Δασολόγου – Περιβαλλοντολόγου «Μ’ αρέσει, δρυ, να σε θωρώ μες στ’ ουρανού τς αγκάλες» (από τον «Νικηφόρο Βρυέννιο», Διονύσιος Σολωμός) Η δρυς η φυλλοβόλος, ήταν κάποτε το δένδρο που κυριαρχούσε στον ελληνικό χώρο και στο μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής ηπείρου. Ιδίως στην αρχή της μεταπαγετωνικής περιόδου, η φυλλοβόλος δρυς, μαζί με τα φυλλοβόλα πλατύφυλλα,  ήταν τα κυρίαρχα φυτικά είδη στις περιοχές αυτές. Η έννοια εξάλλου του δρυμού –που έχει επικρατήσει να λέγεται για τον τόπο που εμφανίζει πυκνή άγρια βλάστηση–, στην παρουσία της δρυός οφειλόταν, όταν κάλυπτε κάθε γωνιά του ελληνικού χώρου. Η έννοια αυτή βέβαια, έχει καθολικότερη σημασία κι αναφέρεται στον τόπο τον πλούσιο με δασική υψηλή (κυρίως) βλάστηση, ανεξαρτήτως του είδους δένδρου πο