Αναρτήσεις

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ

Εικόνα
«Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» (2006) του Daniel Losset. Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966). Η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ στοχεύει στη δημιουργία ενός άλλου σχολείου όπου κάθε παιδί αντιμετωπίζεται σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, όπου η παιδεία δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα κι ο ρόλος του εκπαιδευτικού συνίσταται κυρίως στο να βοηθήσει τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο της γνώσης.  Ο Σελεστέν Φρενέ, πρώτος αυτός, επεδίωξε να εισάγει τις νέες τεχνολογίες της εποχής στην εκπαίδευση: τυπογραφία, ραδιόφωνο, κινηματογράφο. Είναι πιο γνωστός ως ο πρώτος που έβαλε το τυπογραφείο στην τάξη και καθιέρωσε την διασχολική αλληλογραφία. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πρώτος αυτός έβαλε τον κινηματογράφο στο σχολείο το 1926! Ήταν φυσικό οι πρωτοποριακές του μέθοδοι να μην είναι αρεστές στο κατεστημένο, γι

Σμύρνη 1922-Η Φιλιώ Χαϊδεμένου αποκαλύπτει

Εικόνα
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/r0SqjUvfz_w" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> Το συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς εκπομπών της ΕΡΤ, είναι αφιερωμένο στην Μικρασιάτισσα ΦΙΛΙΩ ΧΑΪΔΕΜΕΝΟΥ. Η ΦΙΛΙΩ ΧΑΪΔΕΜΕΝΟΥ, η «γιαγιά Φιλιώ» των 102 ετών, μιλά με νοσταλγία για τη Μικρά Ασία, τα χρόνια της παιδικής και εφηβικής της ηλικίας στα Βουρλά, για την οικογένειά της και την καθημερινή τους ζωή στη Μικρά Ασία. Αφηγείται με λεπτομέρεια την άφιξη του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη τον Μάϊο του 1919 και τη λαμπρή υποδοχή των Μικρασιατών. Με συγκίνηση θυμάται τα γεγονότα μετά την υποχώρηση του ελληνικού στρατού, όπως τα έζησε η ίδια και η οικογένειά της στα Βουρλά, περιγράφει τις τουρκικές σφαγές και τον εκτοπισμό της οικογένειάς της, την φυγή από τη Σμύρνη, την άφιξή της στον Πειραιά. Τέλος, κάνει λόγο γι

Ενότητα Γ: Η Μεγάλη Επανάσταση (1821-1830)

Εικόνα
ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Κεφάλαιο 4ο - Φυτά

Εικόνα
κλικ ΕΔΩ:  Κεφάλαιο 4ο - Φυτά Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν τις βασικές δομές των φυτών καθώς και τις βασικές τους λειτουργίες. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρα­κάτω­ υποενότητε­ς: Φωτοσύνθεση Αναπνοή - Διαπνοή  Βασικοί Όροι:  ρίζα, βλαστός, φύλλα, χλωρίδα, φωτοσύνθεση, χλωροφύλλη, άμυλο, διοξείδιο του άνθρακα, οξυγόνο, αναπνοή, διαπνοή, φώς, νερό

Έμβια - Άβια

Εικόνα
κλικ ΕΔΩ:  Κεφάλαιο 3ο - Έμβια - Άβια Μέσα από το κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα μπορούν να διακρίνουν τα έμβρια από τα άβια και θα γνωρίσουν τις χαρακτηριστικές λειτουργίες τους καθώς και το κύτταρ­ο, τη βασική και λειτουργική μονάδα όλων των ζωντανών οργανισμών.  Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω­ υποενότητε­ς:  Χαρακτηριστικά της ζωής Το κύτταρο  Βασικοί Όροι:  έμβρια, άβια, κινείται, αναπτύσσεται, τρέφεται, αναπνέει, αντιδρά σε ερεθίσματα, λειτουργίες, ζωντανοί οργανισμοί, κύτταρο, κυτταρική μεμβράνη, κυτταρόπλασμα, πυρήνας, κυτταρικό τοίχωμα, μικροσκόπιο, μικροοργανισμοί, ζύμωση, χλωροπλάστες

Ενότητα 9: Συσκευές

Εικόνα
ΠΗΓΗ:  https://anoixtosxoleio.weebly.com/ Στόχοι ενότητας Ενότητα 9: Συσκευές Πώς δίνουμε οδηγίες Πότε χρησιμοποιούμε στις οδηγίες μας προστακτική και πότε υποτακτική Πώς γράφονται οι καταλήξεις της προστακτικής Πώς δίνουμε πληροφορίες και οδηγίες για να χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο Πότε χρησιμοποιούμε τις εξαρτημένες προτάσεις που εισάγονται με το «να» Πώς φτιάχνουμε μια αφήγηση Ποια πρόσωπα και ποιους χρόνους χρησιμοποιούμε στην αφήγηση Λιλιπούπολη Το  «Εδώ Λιλιπούπολη»  ήταν μια παιδική ραδιοφωνική σειρά που ξεκίνησε το 1976 και διήρκεσε μέχρι το 1980. Η σειρά ακουγόταν στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το οποίο ήταν την περίοδο εκείνη υπό τη διεύθυνση του Μάνου Χατζιδάκι. Η εκπομπή θεωρείται στις μέρες μας «θρυλική», τόσο για την πρωτοτυπία και την ποιότητά της, όσο και για την επίδραση της στη γενικότερη περίοδο. Η εκπομπή, η οποία ήταν καθημερινή, ήταν μουσικά επενδυμ

Τρεις Ιεράρχες και παιδεία

Εικόνα
Ἡ παιδεία τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν τῆς ἑλληνικῆς καὶ τῆς ὀρθόδοξης κληρονομιᾶς, εἶναι ἡ παιδεία ποὺ χρειάζεται ἡ Εὐρώπη σήμερα, γιὰ νὰ ξαναβρεῖ τὰ ὑπαρκτικὰ καὶ πνευματικὰ θεμέλιά της

Γεωγραφία ΣΤ΄ Τάξης

Εικόνα
    ΕΝΟΤΗΤΑ Α : Η γη ως ουράνιο σώμα Tο σχήμα και οι κινήσεις της Γης Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης Ο άξονας και η περιστροφή της γης Ημέρα και Νύχτα Η περιφορά της Γης − Οι εποχές Το ηλιακό μας σύστημα ΕΝΟΤΗΤΑ B΄: Το φυσικό περιβάλλον 7. Η κατανομή των ηπείρων και των ωκεανών 8.  Ωκεανοί και θάλασσες 9. Η ατμόσφαιρα 10. Οι κλιματικές ζώνες της Γης 11. Ζώνες βλάστησης 12. Το ανάγλυφο της Γης 13. Οι μεγάλες οροσειρές, οι μεγάλες πεδιάδες 14. Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της Γης 15. Η σημασία του υδρογραφικού δικτύου στη ζωή των ανθρώπων 16. Οι φυσικές καταστροφές και οι συνέπειές τους στη ζωή των ανθρώπων 17. Οι ανθρώπινες δραστηριότητες ως παράγοντας μεταβολών στην επιφάνεια της Γης   Επαναληπτικό Β΄ Ενότητας ΕΝΟΤΗΤΑ Γ : Η Γη ως χώρος ζωής του ανθρώπου 18 . Η κατανομή του πληθυσμού στη Γη 19. Γλώσσες και θρησκείες 20. Η ζωή στη