Αναρτήσεις

Η Μεγάλη Επανάσταση (1821-1830) Α΄ Μέρος

Εικόνα
ΠΗΓΗ:  https://anoixtosxoleio.weebly.com/ Η Μεγάλη Επανάσταση του 1821 αποτελεί την κορυφαία προσπάθεια των Ελλήνων να αποκτήσουν την ελευθερία τους. Παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, εσωτερικά και εξωτερικά, η Επανάσταση πέτυχε τελικώς το στόχο της. Μέσα σε σχετικά σύντομο διάστημα, ως το 1830, η Ελλάδα κέρδισε την ανεξαρτησία της έστω και με περιορισμένα σύνορα. Η ελεύθερη εθνική ζωή ξεκίνησε και τέθηκαν νέοι εθνικοί στόχοι. Η Φιλική Εταιρεία Βιντεομάθημα Η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε επτά χρόνια πριν από την έναρξη της Μεγάλης Επανάστασης του 1821, με σκοπό να συντονίσει τις προσπάθειες των υπόδουλων Ελλήνων για την απελευθέρωσή τους. Η οργάνωση ιδρύθηκε μυστικά στην Οδησσό της Ρωσίας, το 1814, από τρεις άσημους εμπόρους, τον Εμμανουήλ Ξάνθο, το Νικόλαο Σκουφά και τον Αθανάσιο Τσακάλωφ. Οι ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας προχώρησαν στην εγγραφή μελών στις ελληνικές παροικίες του εξωτερικού και στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες, ενθαρρυ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΦ. 16-20

Εικόνα
Οι μαθητές μπορούν να συμβουλευτούν όσα έχουν διδαχθεί από το Σχολικό Βιβλίο Κεφ. 16-20, σσ. 39-48 και τις ασκήσεις στα αντίστοιχα κεφάλαια του Τετραδίου Εργασιών Β΄ τρόπος Παίρνουμε τον μεγαλύτερο αριθμό. Εξετάζουμε αν είναι πολλαπλάσιο ταυτόχρονα των άλλων. Εάν είναι, αυτός είναι και το Ε.Κ.Π. Εάν δεν είναι, παίρνουμε τον διπλάσιό του και εξετάζουμε το ίδιο πράγμα. Εάν δεν είναι και πάλι πολλαπλάσιο των άλλων, παίρνουμε τον τριπλάσιό του και ελέγχουμε ξανά. Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο, μέχρι να βρούμε ένα πολλαπλάσιο του μεγαλύτερου αριθμού που να είναι πολλαπλάσιο ταυτόχρονα και των άλλων αριθμών. Αυτό θα είναι και το Ε.Κ.Π. Παράδειγμα: Θέλουμε να βρούμε το Ε.Κ.Π. των αριθμών 2, 3 και 4. α. Παίρνουμε το 4. Είναι πολλαπλάσιο του 2, αλλά όχι και του 3. β. Παίρνουμε το διπλάσιο του 4, το 8. Είναι πολλαπλάσιο του 2, αλλά όχι και του 3. γ. Παίρνουμε το τριπλάσιο του 4, το 12. Αυτό είναι πολλαπλάσιο και του 2 και του 3. Άρα: Ε.Κ.Π. (2, 3, 4

ΤΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΝΑΤΑΛΙΑΣ!!!

Η Ναταλία μας εκπλήσσει με τα έξυπνα χιουμοριστικά κινούμενα σχέδιά της!!! 

Κεφάλαιο 2ο - Θερμοκρασία - Θερμότητα

Εικόνα
​​ Στόχοι ενότητας Κεφάλαιο 2: Θερμοκρασία - Θερμότητα Στο κεφάλαιο αυτό θα μελετήσουμε τους τρόπους μετάδοσης, μεταφοράς και διάδοσης της θερμότητας.     Στο σχολικό μας βιβλίο είναι το Β΄κεφάλαιο σελίδες 44-51 και στο Τετράδιο Εργασιών σελίδες 52-59 Με τον μικρόκοσμο εξηγώ τη θερμότητα και τη θερμοκρασία ΚΆΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΌΝΑ: http://photodentro.edu.gr/v/ item/video/8522/638 Η θερμότητα μεταδίδεται με αγωγή

ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (Β΄ ΜΕΡΟΣ)

Εικόνα
ΥΠΟΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  Να ξαναγράψετε τις παρακάτω προτάσεις με τους κατάλληλους συνδέσμους ώστε να γίνουν υποθετικές προτάσεις κάνοντας τις κατάλληλες αλλαγές στις δομές των προτάσεων:  α) Έρχομαι γρήγορα. Προλαβαίνω το παιχνίδι με τους φίλους μου. _______________________________________________________________ β) Πηγαίνω σε σχολή ποδοσφαίρου. Θέλω να γίνω καλός ποδοσφαιριστής. ______________________________________________________________ γ) Ανεβαίνω στο λόφο του χωριού. Η θέα είναι καταπληκτική. _____________________________________________________________ ΕΠΙΘΕΤΑ-ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΑ ΕΠΙΘΕΤΩΝ Στο παρακάτω κείμενο να υπογραμμίσεις το συγκριτικό και να κυκλώσεις τον υπερθετικό βαθμό: Τον 5ο π. Χ. αιώνα ξέσπασε στην Ελλάδα ο Πελοποννησιακός πόλεμος, ο μεγαλύτερος και καταστροφικότερος εμφύλιος πόλεμος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας. Ο πολιτικός και οικονομικός ανταγωνισμός ανάμεσα στη Σπάρτη κ

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ!

Εικόνα
Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι της Φαίης!!!

Η Μαρία εκθέτει!!!

Εικόνα
Η Μαρία κατασκεύασε ένα εντυπωσιακό ιπτάμενο δράκο!!!

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!! ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!!!

Εικόνα
Η… άλλη Πρωτομαγιά.     Απόσπασμα από την Αμοργό-Νίκος Γκάτσος Ήταν του Μάη το πρόσωπο του φεγγαριού η ασπράδα ένα περπάτημα ελαφρύ σαν σκίρτημα του κάμπου Κι αν θα διψάσεις για νερό θα στίψουμε ένα σύννεφο κι αν θα πεινάσεις για ψωμί θα σφάξουμε ένα αηδόνι                                Η πρώτη του Μάη- η ημέρα των λουλουδιών              Τα τραγούδια μας              Παραδοσιακό Αρετσούς Μικράς Ασίας Χορωδία Αιγαίου.

Καλό Μήνα. Καλή Πρωτομαγιά!!!

Εικόνα
Καλό Μήνα.  Καλή Πρωτομαγιά!!! Η… άλλη Πρωτομαγιά. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΟΡΤΗ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ. Μαθαίνουμε την ιστορία (Βίντεο) https :// www . youtube . com / watch ? v = aFAfltfzTwE

Αφιέρωμα στη 1η του Μάη

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα... Της Γιωργίας Χαροπούλου

Πρωτομαγιά με το μπάρμπα -Τζίμη! * "Ένα δάκρυ για τον μπαρμπα-Τζίμη

Εικόνα
Η ιστορία του μπάρμπα-Τζίμη υπήρχε στα παλιά βιβλία της Ελληνικής Γλώσσας της Ε' Δημοτικού, στο 2ο τεύχος για όσους θέλουν να το ψάξουν. Τα γεγονότα συμβαίνουν στις αρχές του 20ου αιώνα και έχουν σχέση με την κατάκτηση του 8ωρου και της Κυριακάτικης αργίας.

Ο άνθρωπος στη «σκιά» του Γλέζου! Πως κάποιοι δεν ήξεραν για τον Λάκη Σάντα

Εικόνα
Ο Λάκης Σάντας κατέβασε μαζί με τον Μανώλη Γλέζο τη χιτλερική σημαία από τον Ιερό βράχο της Ακρόπολης όμως δεν ακολούθησε την πορεία του φίλου του Μανώλη καθώς δεν ασχολήθηκε ενεργά με την πολιτική. Υπήρξε σεμνός κι απέφευγε τα φώτα της δημοσιότητας. Εμβληματική μορφή της Εθνικής Αντίστασης. Μαζί με τον φίλο του Μανώλη Γλέζο κατέβασαν τη χιτλερική σημαία από την Ακρόπολη τη νύχτα της 30ής Μαΐου 1941, στην πρώτη αντιστασιακή ενέργεια των υπόδουλων Ελλήνων. Ο Απόστολος (Λάκης) Σάντας, με καταγωγή από τη Λευκάδα, γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 1922 στη Πάτρα, όπου υπηρετούσε ο πατέρας του ως δημόσιος υπάλληλος. Το 1934 η οικογένεια Σάντα εγκαθίσταται στην Αθήνα, όπου ο Λάκης Σάντας θα ολοκληρώσει τις γυμνασιακές του σπουδές το 1940. Τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου εγγράφεται στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, από την οποία θα αποφοιτήσει μετά την Κατοχή. Τη νύχτα της 30ής Μαΐου 1941 κατεβάζει, μαζί με το φίλο του Μανώλη Γλέζο , τη χιτλερική σημαία από το βράχο τη

"Καραγκιόζης και Ιός" και η φωτεινή πλευρά της ζωής- Ε', Στ' Τάξη

Εικόνα
Από την Γκιουλέκα Ακριβή, εκπαιδευτικό Μουσικής Το βίντεο περιέχει τα τραγούδια "Καραγκιόζης και Ιός" και "Η φωτεινή πλευρά της ζωής". Περιλαμβάνονται δραστηριότητες όπως είναι η ρυθμική συνοδεία και αναθέσεις δραστηριοτήτων για την περαιτέρω αξιοποίηση των τραγουδιών.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΦ 11-15

Εικόνα
Οι μαθητές μπορούν να συμβουλευτούν όσα έχουν διδαχθεί από το Σχολικό Βιβλίο Κεφ. 11-15, σσ. 29-38 και τις ασκήσεις στα αντίστοιχα κεφάλαια του Τετραδίου Εργασιών α) 11. Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών Παράδειγμα: Α. Ασκήσεις

ΝΑΤΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥΝ ΜΕ ΝΕΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Εικόνα
Η Ναταλία μας παρουσιάζει κινούμενα σχέδια! Όταν επιστρέψουμε θα μας εξηγήσει την τεχνική της! Ο Σωτήρης "έχτισε" το "Λευκό Οίκο"! Παζλ με 1500 κομμάτια lego!

Ενότητα Γ. Η Γη ως χώρος ζωής ανθρώπου

Εικόνα
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ! Α.  ΚΛΙΚ στην εικόνα Περιστρέψτε ελεύθερα την υδρόγειο και, περνώντας τον δείκτη του ποντικιού πάνω από οποιοδήποτε σημείο της Γης, θα εμφανισθεί η ονομασία της κάθε χώρας Β.  ΚΛΙΚ  στην εικόνα Ο πληθυσμός της ΓΗΣ Για την εξέλιξη του ανθρώπινου πληθυσμού στη Γη Κατανομή πληθυσμού - Παγκόσμιος πολυχάρτης Ο πληθυσμός δεν κατανέμεται εξίσου σε όλη την επιφάνεια της Γης. Ορισμένες περιοχές είναι πυκνοκατοικημένες, άλλες αραιοκατοικημένες και άλλες σχεδόν ακατοίκητες. Αυτό συμβαίνει, επειδή όλες οι περιοχές της Γης δεν είναι κατάλληλες για να ζουν σε αυτές οι άνθρωποι. Για να δηλώσουμε την κατανομή του πληθυσμού της Γης, χρησιμοποιούμε τον όρο πυκνότητα πληθυσμού.  Πυκνότητα πληθυσμού Η  πυκνότητα του πληθυσμού  μιας περιοχής ή μιας χώρας δηλώνει τον αριθμό των κατοίκων που αναλογούν σε ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο. Για να υπολογίσουμε την πυκνότητα του πληθυσμού, διαιρούμε τον αρ