Αναρτήσεις

ΤΟ «ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΟ» ΔΙΣΕΚΤΟ ΕΤΟΣ

Εικόνα
Επιμέλεια ανάρτησης:  Φαίη Μεϊμάρογλου  Γιατί το δίσεκτο έτος θεωρείται γρουσούζικο; Οι θρύλοι και οι δοξασίες.  Για το δίσεκτο ή βίσεκτο χρόνο επικρατούν πλήθος προλήψεων και δεισιδαιμονιών, απόρροια της ρωμαϊκής επιρροής. Η δις έκτη εμβόλιμη μέρα θεωρείτο αποφράς και κατ’ επέκταση όλο το έτος. Σ’ αυτό πρέπει να συνετέλεσε το γεγονός ότι οι Ρωμαίοι θεωρούσαν τον Φεβρουάριο ως μήνα των νεκρών και πίστευαν ότι άφηναν τον Άδη και κυκλοφορούσαν για λίγες μέρες ανάμεσα στους ζωντανούς.  Έτσι το δίσεκτο έτος δεν γινόταν η έναρξη εργασίας με μακροχρόνια διάρκεια, όπως φύτευση αμπέλων, θεμελίωση οικιών και σύναψη γάμου. Η πίστη για το δίσεκτο έτος μεταδόθηκε και στους Έλληνες, ύστερα από τη ρωμαϊκή κατάκτηση.  Γι’ αυτό και το έτος κατά το οποίο συμβαίνουν δεινά μεγάλα δεινά (πόλεμοι, λιμοί, μεγάλες φυσικές καταστροφές κ.ά.) καλείται «χρόνος δίσεχτος». Η αντίληψη αυτή απηχείται και στα δημοτικά τραγούδια, όπως στην παραλογή «Του νεκρού αδελφού», με τους στίχους:  Κι εμπ

Ενότητα 7: Η ζωή έξω από τη πόλη

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα για να μεταφερθείς στις σελίδες του βιβλίου...  Σελίδες 7-30, Β'  τεύχος Σχολικού Βιβλίου ΠΗΓΗ: https://anoixtosxoleio.weebly.com/ Στόχοι ενότητας Ενότητα 7: Η ζωή έξω από τη πόλη Λεξιλόγιο Πώς παρουσιάζουμε πληροφορίες για ένα γεγονός που συνέβη Πώς μετατρέπουμε τις ονοματικές σε ρηματικές φράσεις (και αντίστροφα) Πώς κλίνονται τα επίθετα σε  -ης, -ης, -ες Πώς χρησιμοποιούνται οι παθητικές μετοχές με λειτουργία επιθέτου Πώς περιγράφουμε χώρους που μας κάνουν να νιώθουμε έντονα συναισθήματα Πώς μιλάμε κυριολεκτικά ή μεταφορικά για κάτι Πώς ξεχωρίζουμε μια απλή από μια επαυξημένη πρόταση Πώς περιγράφουμε μια σειρά από πράξεις, π.χ. έθιμα ή κοινωνικά γεγονότα και εκδηλώσεις Πώς χρησιμοποιούμε τον ενεστώτα και τον αόριστο Πώς κάνουμε μια περίληψη Το σκιάχτρο "Ο θρύλος του σκιάχτρου" (The legend of the scarecrow), είναι μια ισπανική ταινία μικρού

Γιατί έχουμε δίσεκτα έτη;

Εικόνα
Επιμέλεια κειμένου  Σωτήρης Ρήγος Ένα έτος αποτελείται από 365 ημέρες χωρισμένες σε 12 μήνες . Καμιά φορά όμως υπήρξαν έτη με 304,355,377 ή 445. Τι συμβαίνει; Ήταν οι πρόγονοι μας απλά κακοί στο μέτρημα ή το σύμπαν μας τρολλαρει;  Έτος είναι ο χρόνος που χρειάζεται ένα ουράνιο σώμα για να κάνει μια πλήρη περιφορά γύρω από ένα άλλο. Ανάλογα πως θα μετρήσεις αυτόν το χρόνο, παίρνεις ένα διαφορετικό αποτέλεσμα.  Αν μετρήσεις τον χρόνο που χρειάζεται ο Ήλιος για να επιστρέψει στην ίδια θέση στον ουρανό σε σχέση με τους μακρινούς αστέρες θα πάρεις το αστρικό έτος. Αν τον χρόνο μεταξύ δύο εαρινών ισημεριών, των ανοιξιάτικων ημερών δηλαδή που μέρα και νύχτα έχουν την ίδια θα πάρεις το τροπικό έτος. Και τέλος αν μετρήσεις τον χρόνο που χρειάζεται η Γη για να περάσει δύο φορές από το πιο κοντινότερο στον Ήλιο σημείο της τροχιάς της, θα πάρεις το "ανωμαλιακό" έτος.  Φυσικά αυτά τα έτη έχουν λίγο διαφορετική διάρκεια. Το ημερολόγιο μας θέλουμε να συμβαδίζει με το τ

Κεφάλαιο 10ο - Φως (Α΄ΜΕΡΟΣ)

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στο βιβλίο Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν το φαινόμενο της διάθλασης του φωτός και τις εφαρμογές του στους φακούς, την ανάλυση του φωτός σε χρώματα, καθώς και τη­ δομή και λειτουργία του ματιού. ​Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω­ υποενότητε­ς: Διάθλαση Χρώματα Μάτι Βασικοί Όροι:  φως, διάθλαση, συγκλίνων φακός, αποκλίνων φακός, μεγένθυνση, ανάλυση ­και σύνθεση του φωτός, φωτογραφική μηχανή, φακός, μάτι, φρύδι, βλέφαρο, κόρη, ίριδα, αμφιβληστροειδής χιτώνας, κερατοειδής χιτώνας, οπτικό νεύρο ΠΗΓΗ:  https://anoixtosxoleio.weebly.com/ ​Κεφάλαιο 10ο - Φως ​ Στόχοι ενότητας Κεφάλαιο 10: Φως Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν το φαινόμενο της διάθλασης του φωτός και τις εφαρμογές του στους φακούς, την ανάλυση του φωτός σε χρώματα, καθώς και τη­ δομή και λειτουργία του ματιού.   Διάθλαση του φωτός Φως & χρώματα

Ευρώπη- Β΄ μέρος

Εικόνα
Ευρώπη ΚΕΦΑΛΑΙΑ 27-29  Σελίδες 93-102 του Σχολικού Βιβλίου Μην ξεχάσεις τις ασκήσεις στο τέλος της ανάρτησης ΚΛΙΚ στα ΚΕΦΑΛΑΙΑ για να διαβάσετε το σχολικό βιβλίο Kεφάλαιο 27ο-Το κλίμα της Ευρώπης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες Kεφάλαιο 28ο-Η χλωρίδα και η πανίδα − Η βλάστηση της Ευρώπης Κ εφάλαιο 29ο-Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης πηγή:  https://anoixtosxoleio.weebly.com/ Κεφάλαιο 27ο: Το κλίμα της Ευρώπης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες   για το κλίμα της Ευρώπης και πώς αυτό επηρεάζει τις δραστηριότητες των ανθρώπων. Πολυχάρτης της Ευρώπης Γνωρίζουμε ότι η Ευρώπη βρίσκεται στη βόρεια εύκρατη ζώνη και περιβάλλεται βόρεια, δυτικά και νότια από θάλασσα. Επομένως, το κλίμα της σε γενικές γραμμές είναι εύκρατο, εκτός από τις βόρειες περιοχές της ηπείρου. Βέβαια το κλίμα διαφοροποιείται από περιοχή σε περιοχή. Επίσης έχουμε μάθει ότι το κλίμα μιας περιοχής εξαρτάται από το γεωγραφικό πλάτος, την απόστασή της από τη θάλασσα, το υψόμε

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ.... 19 ΜΑΙΟΥ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Εικόνα
19 ΜΑΙΟΥ... ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ Η Ρωμανία αν πέρασεν, η Ρωμανία αν 'πάρθεν Η Ρωμανία αν πέρασεν, ανθεί και φέρει κι άλλο.  Την 19η Μαΐου, ημέρα μνήμης των θυμάτων της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, ολόκληρος ο Ελληνισμός, όπου γης, με το βλέμμα στραμμένο στις σκληρές εκείνες σελίδες της ιστορίας, θρηνεί τους νεκρούς του και προσμένει δικαίωση. Δικαίωση για τις 353.000 ψυχές, άνδρες, γυναίκες, παιδιά, θεματοφύλακες μιας πατρίδας που ακόμη και σήμερα ζει στην μνήμη των απογόνων τους.  Ο Πόντος είναι η ελληνική ονομασία της γεωγραφικής περιοχής των ΒΑ. ακτών της Μικράς Ασίας, η παράλια περιοχή της Καππαδοκίας, ανατολικά της Παφλαγονίας, η οποία σήμερα ανήκει στην Τουρκία. Η γεωγραφική θέση του Πόντου ορίζεται δυτικά από τον ποταμό Παρθένιο της Βιθυνίας, νότια από την οροσειρά Ολγασύς, ανατολικά από τη λεγόμενη Μικρή Αρμενία και βόρεια από τη θάλασσα του Ευξείνου Πόντου που σήμερα ονομάζεται Μαύρη Θάλασσα (τουρκικά: Καρά-

Ένα εντυπωσιακό παζλ της Ναταλίας!

Εικόνα

Κεφάλαιο 3ο - Έμβια - Άβια

Εικόνα
Κύτταρο ​​​ Στόχοι ενότητας Κεφάλαιο 3: Έμβια - Άβια (Σελίδες 52-57-με ΚΛΙΚ ΕΔΩ, μεταφέρεστε στο εμπλουτισμένο σχολικό βιβλίο) Μέσα από το κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα μπορούν να διακρίνουν τα έμβρια από τα άβια και θα γνωρίσουν τις χαρακτηριστικές λειτουργίες τους καθώς και το κύτταρ­ο, τη βασική και λειτουργική μονάδα όλων των ζωντανών οργανισμών.  Χαρακτηριστικά της ζωής Χαρακτηριστικά της ζωής Αν ρίξουμε μια ματιά γύρω μας, όπου και αν βρισκόμαστε, παρατηρούμε ένα πλήθος ζωντανών οργανισμών αλλά και πολλά άψυχα αντικείμενα. Για τους ζωντανούς οργανισμούς χρησιμοποιούμε και την ονομασία  «έμβια» , που προκύπτει από τη λέξη «βίος», που σημαίνει ζωή. Τα υπόλοιπα αντικείμενα ονομάζονται  «άβια» , ονομασία που προκύπτει από τη λέξη «βίος» και το στερητικό «α». Άβιο, λοιπόν, ονομάζεται αυτό που δεν έχει ζωή. Οτιδήποτε γίνεται αντιληπτό, μπορούμε, άλλοτε ευκολότερα και άλλοτε δυσκολότερα, να το κατατάξουμε σ

Ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ!!!

Εικόνα
 Ο Σωτήρης σε μια νέα όμορφη σύνθεσή του!!!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Κεφάλαια 21-24

Εικόνα
Κεφάλαια 21-24  σελίδες 49-56 του Σχολικού Βιβλίου Πριν ασχοληθούμε με τις ασκήσεις να διαβάζουμε τη θεωρία και από το σχολικό βιβλίο στη δεύτερη σελίδα κάθε κεφαλαίου.   Άσκηση 4η: Να αντιστοιχίσεις κάθε κλάσμα της πρώτης στήλης με το ισοδύναμο της δεύτερης στήλης και αυτό και με το αντίστοιχο δεκαδικό της τρίτης στήλης.   Άσκηση 5η : Στο ένα τμήμα της Στ τάξης τα αγόρια είναι τα 27/45 των μαθητών, ενώ στο άλλο τμήμα είναι τα 21/35 των μαθητών. Ποιο τμήμα έχει περισσότερα αγόρια;  Λύση Άσκηση 3 η Άσκηση 5η Άσκηση 6 η Άσκηση 1η Άσκηση 2η Άσκηση 5η Άσκηση 6η Άσκηση 7 Άσκηση 8η

Η Μαρία για τα χαρακτηριστικά των πουλιών ανάλογα με το φύλο τους!

Εικόνα
Το  σπουργίτια   είναι  μικρόσωμα γκριζωπά ή καφετιά πουλιά με μικρές ουρές, στρογγυλεμένα φτερά, γερά σώματα, μεγάλο κεφάλι και κωνικά ράμφη.  Το μέγεθός τους γύρω στα 15 εκατοστά και διαφοροποιούνται σε κάποια χαρακτηριστικά ανάλογα με το φύλο τους.  Η Μαρία που έχει πάρει "διδακτορικό!" στα πτηνά στο βίντεο θα μας μάθει να τα ξεχωρίζουμε! Φιλίες… φτερωτές (παραμύθι!) Το μικρό μας πουλάκι άνοιξε με δυσκολία τα μάτια του. Είχε μόλις καταφέρει να βγει από το αυγό του και τα φτερά του ήταν αδύναμα από την προσπάθεια που είχε καταβάλει, αλλά επιτέλους έβλεπε το φως του ήλιου και έπαιρνε βαθιές ανάσες για να νιώσει στα πνευμόνια του τον καθαρό αέρα. Και εκείνη τη στιγμή, μόλις λίγα λεπτά μετά την έξοδό του από το αυγό, κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Τα άλλα τρία πουλάκια που βρίσκονταν μέσα στην αχυρένια φωλιά ήταν πολύ πιο μικροκαμωμένα από αυτό και το χρώμα των φτερών τους ήταν πολύ πιο ανοιχτό. Αλλά το πιο ανησυχητικό ήταν το βλέμμα τους. Το βλέμμα