Αναρτήσεις

H ταινία ντοκουμέντο της Finos Film για την απελευθέρωση της Αθήνας – Ηταν απαγορευμένη κι αργότερα χαμένη για 55 χρόνια

Εικόνα
  Στο φως ήρθε ένα χαμένο για 55 χρόνια φιλμ–ντοκουμέντο στο οποίο ήταν αποτυπωμένη μια σημαντική στιγμή της ελληνικής ιστορίας, η απελευθέρωση της Αθήνας από τους Γερμανούς Του Άγγελου Μενδρινού Ο Φιλιποίμην Φίνος, ο ιδρυτής της Finos Film, με την κάμερα στο χέρι εκείνο το πρωινό της 12ης Οκτωβρίου 1944 κατέγραφε μοναδικές στιγμές. Όχι, μόνο, τη χαρά του πλήθους, αλλά και τον τελευταίο Γερμανό που κατέβασε την σβάστκα από την Ακρόπολη! Ήθελε να ετοιμάσει ένα «ζουρνάλ» όπως λεγόντουσαν, τότε, τα «Επίκαιρα» που έδειχναν οι κινηματογράφοι στο διάλειμμα των ταινιών, σύμφωνα με το  newscenter Ετοίμασε το φιλμάκι με σπικάζ και έξοχη, δική του, σκηνοθεσία και σκόπευε να το προωθήσει στους κινηματογράφους. Δεν πρόλαβε. Μεσολάβησαν τα Δεκεμβριανά κι η ταινία του κρίθηκε αντεθνική.

Οι εξελίξεις στην Ευρώπη κατά τους Νεότερους Χρόνους (μέσα 15ου αιώνα - αρχές 19ου αιώνα)​

Εικόνα
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ Α΄  ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΚΕΦ. 1 - Η Αναγέννηση και η Θρησκευτική Μεταρρύθμιση ΚΕΦ. 2 - Από τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις στο Διαφωτισμό (1) ΚΕΦ. 2 - Από τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις στο Διαφωτισμό (2) ΚΕΦ. 3 - Η Αμερικανική και η Γαλλική Επανάσταση Οι Νεότεροι Χρόνοι έχουν ως αφετηρία τους τα μέσα του 15ου αιώνα. (Το 1453 καταλήφθηκε η Κωνσταντινούπολη από τους Οθωμανούς Τούρκους, ενώ στη Δυτική Ευρώπη τερματίστηκε ο Εκατονταετής Πόλεμος, ο οποίος ανέδειξε δύο εθνικά κράτη, την Αγγλία και την Γαλλία). Από τότε περίπου άρχισε σταδιακά να αλλάζει η κοινωνία του Μεσαίωνα και να διαμορφώνονται, κυρίως στη Δυτική Ευρώπη, βασικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου πολιτισμού. Ιδιαίτερα έως το 1815 διάφορες ιδεολογικές, πολιτικές, πνευματικές και καλλιτεχνικές αλλαγές, μεγάλοι και σκληροί πόλεμοι, εξερευνήσεις μακριά από την ευρωπαϊκή ήπειρο αλλά και επαναστάσεις άλλαξαν ριζικά την κατάσταση. Ανέδειξαν νέες πολιτικές, οικονομικές και κοινω

Ο Β΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ σε animation (video)

Εικόνα
Το video δείχνει τις αλλαγές στις γραμμές του μετώπου σε όλα τα θέατρα του ΒΠΠ στην ευρώπη και στην Β Αφρική.

ΟΧΙ - 28η Οκτωβρίου 1940

Εικόνα
Ο Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος Μετά το τέλος του Α΄ Παγκόσμιου, η νικημένη Γερμανία αναγκάζεται να υπογράψει τη Συνθήκη των Βερσαλλιών, με την οποία: Χάνει αρκετά εδάφη και όλες τις αποικίες της. Υποχρεώνεται να καταβάλει βαριές πολεμικές αποζημιώσεις. Ο στρατός της περιορίζεται σε 100.000. Απαγορεύεται να κατασκευάζει τεθωρακισμένα, υποβρύχια, αεροσκάφη και χημικά όπλα. Μια ζώνη 50 χιλιομέτρων ανατολικά του Ρήνου ανακηρύσσεται αποστρατιωτικοποιημένη.  Αλλά όταν ο Χίτλερ αναλαμβάνει την εξουσία το 1933, έχει άλλα σχέδια.  «Πρόγραμμα της εξωτερικής μας πολιτικής είναι να εξασφαλίσουμε στο γερμανικό λαό το ζωτικό χώρο που του είναι απαραίτητος… Αποστολή μας είναι να υποτάξουμε τους άλλους λαούς… Η διεθνής δικαιοσύνη εφαρμόζεται μόνο με τη δύναμη του κατακτητή και την υποταγή του αδύνατου…» Οι πολεμικές συγκρούσεις του  2ου Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη Ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν η πιο εκτεταμένη γεωγραφικά και δαπανηρή σε πλουτοπαραγωγικούς πόρους ένοπλη σύγκρουση στην ιστορία της ανθρωπότη

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΟΡΤΗ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Εικόνα
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ (Α. Σικελιανός) «Ομπρός, βοηθάτε να σηκώσουμε τον ήλιο πάνω από την Ελλάδα, ομπρός βοηθάτε να σηκώσουμε τον ήλιο πάνω από τον κόσμο! … Ομπρός παιδιά, και δε βολεί μονάχος του ν’ ανέβει ο ήλιος, σπρώχτε με γόνα και με στήθος, να τον βγάλουμε απ’ τη λάσπη, σπρώχτε με στήθος και με γόνα, να τον βγάλουμε απ’ το γαίμα. Δέστε, ακουμπάμε απάνω του ομοαίματοι αδερφοί του! Ομπρός, αδέρφια, και μας έζωσε με τη φωτιά του ομπρός, ομπρός κ’ η φλόγα του μας τύλιξε, αδερφοί μου!» Γυναίκες της Πίνδου (Νικηφόρος Βρεττάκος) «Κι οι μάνες τα κοφτά γκρεμνά σαν Παναγιές τ' ανέβαιναν. Με την ευκή στον ώμο τους κατά το γιο πηγαίναν και τις αεροτραμπάλιζε ο άνεμος φορτωμένες κι έλυνε τα τσεμπέρια τους κι έπαιρνε τα μαλλιά τους κι έδερνε τα φουστάνια τους και τις σπαθοκοπούσε, μ' αυτές αντροπατάγανε, ψηλά, πέτρα την πέτρα κι ανηφορίζαν στη γραμμή, όσο που μες στα σύννεφα χάνονταν ορθομέτωπες η μιά πίσω απ' την άλλη».

«National Geographic» ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Εικόνα
ΕΛΛΑΔΑ 1940-1941 - National Geographic - Η ΠΡΩΤΗ ΝΙΚΗ ... ΕΛΛΑΔΑ 1922 - Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΞΕΡΙΖΩΜΟΣ - National Geographic ΕΛΛΑΔΑ 1912-1913 - National Geographic - Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ ...

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (1940 - Από έκδοση του Πολεμικού Μουσείου Καλπακίου Ιωαννίνων)

Εικόνα
Από έκδοση του Πολεμικού Μουσείου Καλπακίου Ιωαννίνων. Αφιερωμένο σε όλους αυτούς που έδωσαν τη ζωή τους για την Πατρίδα, ενάντια στο φασισμό! Αφήγηση: Γιάννης Κόκκινος

28 οκτωβριου 1940- Επιλογές αρχείου

Εικόνα

Αφιέρωμα στον αντιφασιστικό αγώνα του λαού μας (1940 – 1944)

Εικόνα
Το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οργάνωση σχολικών γιορτών την 28η Οκτώβρη, για την καλύτερη οργάνωση της διδασκαλίας που αφορά τα γεγονότα του Β Παγκοσμίου Πολέμου αλλά και για την καλύτερη ενημέρωση των συναδέλφων για τα γεγονότα της εποχής. Αναδημοσίευση από: http://www.syllogosperiklis.gr/ Α. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΑΦΙΣΕΣ, ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΛΙΚ στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στον σύνδεσμο: Β. ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ α) Κινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ 1943 1945 - ΟΛΑ ΤΑ ΦΙΛΜ Πρόκειται ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ Της Παραγωγής ΣΕ ΦΙΛΜ ΑΠΌ ΤΟ κινηματογραφικό Συνεργείο ΤΟΥ ΕΛΑΣ, (ή ορθότερα, το φωτοκινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ), που έχει διασωθεί. Κάτι λιγότερο από 11 λεπτά.  Δόθηκαν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας από την Ολυμπία και τον Κώστα Παπαδούκα, αδελφό του Θανάση Παπαδούκα, (οπερατέρ του κινηματογραφικού συνεργείου του ΕΛΑΣ, από το φθινόπωρο του 1944 μέχρι λίγο μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας).  Πριν από τον Θανάση Παπαδούκα, την δουλειά

ΟΧΥΡΟ ΡΟΥΠΕΛ-1940 (βιντεο)

Εικόνα
Σπάνια βίντεο με τη Μάχη των Οχυρών στη Γραμμή Μεταξά. Ο Γιόζεφ Γκαίμπελς, στο ημερολόγιό του, στις 8 Απρ. 1941, δύο ημέρες μετά την γερμανική επίθεση: «Προχωρούμε αργά στην Ελλάδα… Οι Έλληνες είναι γενναίοι μαχηταί… Τα καταληφθέντα χαρακώματα είναι γεμάτα πτώματα… Και αυτός ο Φύρερ θαυμάζει ιδιαιτέρως το θάρρος των Ελλήνων. Ίσως υπάρχει ακόμη ένα ίχνος της παλαιάς ελληνικής καταγωγής σ’ αυτούς.» Ο Αδόλφος Χίτλερ, σε ομιλία του στο Ράιχσταγκ, 4 Μαΐου 1941: «Ενώπιον της Ιστορίας είμαι υποχρεωμένος να αναγνωρίσω ότι, από τους μέχρι τώρα αντιπάλους μας, ο Έλληνας στρατιώτης πολέμησε με εξαιρετική γενναιότητα και δεν παραδόθηκε παρά όταν κάθε αντίστασή του ήταν αδύνατη. Ως εκ τούτου, απεφάσισα να μην κρατηθεί κανένας Έλληνας στρατιώτης αιχμάλωτος και οι αξιωματικοί να διατηρήσουν τα προσωπικά όπλα  τους.»

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΤΟΥ - ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Εικόνα
 

ΓΛΩΣΣΑ: Ενότητα 2: Κατοικία

Εικόνα
Στόχοι ενότητας Ενότητα 2: Κατοικία Πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα Ποιος είναι ο ρόλος του επιθέτου σε ένα περιγραφικό κείμενο Ποιες λέξεις ή φράσεις δηλώνουν τόπο Με τις αγγελίες Με τις ελλειπτικές προτάσεις Με τα αριθμητικά επίθετα / αριθμητικά ουσιαστικά Με τις συντομογραφίες και τα αρκτικόλεξα Με την κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε -η και -ος Το σπίτι μου Κωστής Παλαμάς 00:00 00:00 Ύμνος των Αιώνων  -  Απαγγέλει ο Κωστής Παλαμάς Με αφορμή τις νίκες των Ελλήνων στην Πίνδο (1940) γράφει το τελευταίο του ποίημα με τίτλο:  «Η νίκη» «  Παιδιά μου ο πόλεμος, / για σας περνάει θριαμβευτής? / των άδικων ο πόλεμος / δεν είν’ εκδικητής / είναι ο θυμός της άνοιξης / και της δημιουργίας; / Κι’ αν είναι, και στον / πόλεμο μέσα η ζωή θυσία, / ο τάφος είναι πέρασμα / προς την Αθανασία!»  Κωστής Παλαμάς Το σπίτι του Καβάφη Περιγραφή κτίσματος Κ. Π. Καβάφης ​Τοπικοί προσδιορισμοί   ​Επίθετα Τοπικοί προσδιορισμοί Η περιγραφή σχετίζεται γενικά με το  χώρο,  γι΄αυτό, όταν περιγράφουμε κάτι, συνηθίζουμ