Αναρτήσεις

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 13.01.22

Εικόνα
1. Μαθαίνω και θυμάμαι: Αριθμητική παράσταση είναι μια σειρά αριθμών που συνδέονται μεταξύ τους με τα σύμβολα των πράξεων. Οι πράξεις στις αριθμητικές παραστάσεις γίνονται από τα αριστερά προς τα δεξιά με την εξής σειρά: Πρώτα γίνονται οι διαιρέσεις και οι πολλαπλασιασμοί και μετά οι προσθέσεις και οι αφαιρέσεις. Αν στις αριθμητικές παραστάσεις υπάρχουν παρενθέσεις, κάνουμε πρώτα τις πράξεις που είναι μέσα στις παρενθέσεις και συνεχίζουμε με την ίδια σειρά. 2. Μαθαίνω και θυμάμαι Όταν έχω να λύσω ένα πρόβλημα ακολουθώ με τη σειρά τα παρακάτω βήματα: Διαβάζω καλά το πρόβλημα μέχρι να ξεκαθαρίσω τα γνωστά (δεδομένα) και τα άγνωστα (ζητούμενα) στοιχεία του προβλήματος   Καταστρώνω ένα σχέδιο λύσης και αποφασίζω ποιες πράξεις θα κάνω για να λύσω το πρόβλημα Εκτελώ με προσοχή τις πράξεις   Απαντώ στην ερώτηση του προβλήματος   Ελέγχω αν το αποτέλεσμα είναι λογικό.

Ενότητα 7: Η ζωή έξω από την πόλη

Εικόνα
  Στόχοι ενότητας Ενότητα 7: Η ζωή έξω από τη πόλη Πώς παρουσιάζουμε πληροφορίες για ένα γεγονός που συνέβη Πώς μετατρέπουμε τις ονοματικές σε ρηματικές φράσεις (και αντίστροφα) Πώς κλίνονται τα επίθετα σε  -ης, -ης, -ες Πώς χρησιμοποιούνται οι παθητικές μετοχές με λειτουργία επιθέτου Πώς περιγράφουμε χώρους που μας κάνουν να νιώθουμε έντονα συναισθήματα Πώς μιλάμε κυριολεκτικά ή μεταφορικά για κάτι Πώς ξεχωρίζουμε μια απλή από μια επαυξημένη πρόταση Πώς περιγράφουμε μια σειρά από πράξεις, π.χ. έθιμα ή κοινωνικά γεγονότα και εκδηλώσεις Πώς χρησιμοποιούμε τον ενεστώτα και τον αόριστο Πώς κάνουμε μια περίληψη Το σκιάχτρο "Ο θρύλος του σκιάχτρου"  (The legend of the scarecrow ), είναι μια ισπανική ταινία μικρού μήκους animation του Marco Besas, η οποία είχε προταθεί για Oscar καλύτερης ταινίας animation το 2005. Πρόκειται για την ιστορία ενός σκιάχτρου που δεν είχε φίλους και το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να κοιτάει τα πουλιά. Ήθελε να γίνει φίλος τους αλλά εκείνα πετούσαν

9. Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα

Εικόνα
  ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ:  9. Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα Στη διάρκεια των τεσσάρων αιώνων της Τουρκοκρατίας έγιναν πολλές  εξεγέρσεις  των υπόδουλων Ελλήνων εναντίον των Οθωμανών. Οι περισσότερες από τις εξεγέρσεις αυτές υποκινούνταν από τις ευρωπαϊκές δυνάμεις, οι οποίες, όταν βρίσκονταν σε πόλεμο με την Οθωμανική Αυτοκρατορία, προσπαθούσαν να δημιουργήσουν αναταραχή στο εσωτερικό της, για να διασπάσουν τον τουρκικό στρατό και να τον αποδυναμώσουν. Η Ναυμαχία της Ναυπάκτου Βιντεομάθημα Τον 16ο αιώνα πολλοί Κερκυραίοι, Κρητικοί και ιδίως οι πάντα ανυπότακτοι Μανιάτες πολέμησαν τους Οθωμανούς Τούρκους είτε στο πλευρό των Βενετών και των Ισπανών είτε μόνοι τους, με επιχειρήσεις στην ξηρά και στη θάλασσα. Μάλιστα, στη σημαντική  Ναυμαχία της Ναυπάκτου  το 1571, κατά την οποία ο τουρκικός στόλος καταστράφηκε ολοκληρωτικά από τους Δυτικούς, συμμετείχαν και ελληνικά πλοία. Επίσης, το 1600 ο  Μητροπολίτης Λαρίσης Διονύσιος , γνωστός ως Φιλόσοφος, ξεσήκωσε τους υπόδουλους Έλληνες στην ορεινή Θεσ

ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Εικόνα
Οι κλασματικοί αριθμοί Οι κλασματικοί αριθμοί Βασικές μαθηματικές έννοιες και διεργασίες Κλάσμα   Κλασματική μονάδα   Κλάσμα και ακέραιη μονάδα Τι είναι κλάσμα; Κλάσμα , ονομάζουμε  το μέρος μιας ακέραιης μονάδας η οποία έχει χωριστεί σε ίσα μέρη.   Τα κλάσματα γράφονται με δύο αριθμούς (ο ένας κάτω από τον άλλο), που χωρίζονται με μία γραμμή, την  κλασματική γραμμή .  Όροι του κλάσματος Ο αριθμός που γράφεται κάτω από την κλασματική γραμμή λέγεται  παρονομαστής  και φανερώνει σε πόσα ίσα μέρη χωρίστηκε η ακέραια μονάδα. Ο αριθμός που γράφεται πάνω από την κλασματική γραμμή λέγεται  αριθμητής  και φανερώνει πόσα από τα ίσα μέρη, στα οποία χωρίστηκε η ακέραια μονάδα, πήραμε. Ο αριθμητής και ο παρονομαστής λέγονται  όροι του κλάσματος . ​

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 23. Προβλήματα με πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων

Εικόνα
 Πρόσθεση & Αφαίρεση Μικτών (Ε' - ΣΤ' τάξη) Πρόσθεση και Αφαίρεση Κλασμάτων // Ετερώνυμα και Ομώνυμα

ΦΥΣΙΚΗ - ΦΕ13 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Εικόνα
      Η διαρκής αύξηση των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών οδηγεί στην υπεράντληση των διαθέσιμων φυσικών πόρων. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την  εξάντληση των μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας  και ταυτόχρονα τη  ρύπανση του περιβάλλοντος . Οι μελέτες προβλέπουν ότι, αν δε ληφθούν μέτρα, τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες μας σε ενέργεια θα αυξηθούν σε ποσοστό 60%. Η ρύπανση του περιβάλλοντος επηρεάζει το  κλίμα , την  υγεία  των ανθρώπων, τη  χλωρίδα  και την  πανίδα  του πλανήτη και έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια  οικονομία .     Στην εξοικονόμηση ενέργειας μπορεί να συμβάλει ο καθένας μας, με αλλαγή στη στάση ζωής του και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, η οποία κατασκευάζει συσκευές που λειτουργούν με λιγότερη ενέργεια και αναπτύσσει τεχνικές για τον σωστότερο ενεργειακό σχεδιασμό των κατοικιών, ώστε να περιορίζεται η σπατάλη της ενέργειας. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Μπες στο Εργαστήρι της Ενέργειας από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) Μάθε για την εξοικονόμηση ενέργ

Τι είναι η μνήμη και τι είναι η μάθηση;

Εικόνα
   Τι γνωρίζουμε σήμερα για τις δύο αυτές κορυφαίες λειτουργίες της ζωής και ταυτόχρονα αγωνιώδεις αναζητήσεις του ανθρώπου; Με ιδιαίτερη χαρά και τιμή φιλοξενούμε στην εκπομπή μας τον διακεκριμένο Καθηγητή Μοριακής Βιολογίας Συστημάτων στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστήμιου Κρήτης  κ. Νεκτάριο Ταβερναράκη.   Το πλούσιο βιογραφικό του, η πολυσχιδής προσωπικότητα του, η παγκόσμια απήχηση των ερευνών του στην κατανόηση των μηχανισμών της Γήρανσης, της Νέκρωσης, του Νευροεκφυλισμού, της Μνήμης και της Μάθησης φέρνουν τον Νεκτάριο Ταβερναράκη στην πρώτη γραμμή της σύγχρονης επιστήμης που αφορά στα φαινόμενα της ζωής. Ο Καθηγητής Νεκτάριος Ταβερναράκης θα αναφερθεί σε ό,τι νεώτερο έχει αναδείξει η σύγχρονη επιστήμη για τους μηχανισμούς της μνήμης και της μάθησης. Δείτε την εκπομπή σε επανάληψη.

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Α - ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Εικόνα
 

Φ.Ε. 13 - ΦΥΣΙΚΗ Οικονομία στη χρήση της ενέργειας

Εικόνα
  ΚΛΙΚ για να συνεχίσετε...

ΓΛΩΣΣΑ 16.12

Εικόνα
 

Τεστ, δικαιολογητικά, μάσκες, κρούσματα, καραντίνα, άδειες: Τι ισχύει από Δευτέρα στα σχολεία

Εικόνα
Τ α σχολεία ανοίγουν την Δευτέρα και μαθητές και εκπαιδευτικοί πρέπει να γνωρίζουν ένα σωρό νέες διαδικασίες που αφορούν στα τεστ που οφείλουν να κάνουν, στα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν, στις μάσκες που θα φορούν, καθώς και τι γίνεται σε περίπτωση στενής επαφής ή κρούσματος. ΦΕΚ  6 Ιανουαρίου 2022 Τα δικαιολογητικά με τα οποία πρέπει να προσέρχονται οι μαθητές- εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες Οι δηλώσεις για πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού ράπιντ τεστ ή σελφ μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες σ υνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα edupass.gov.gr. Αυτό που αλλάζει είναι ότι τα δύο δωρεάν εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται και από τους εμβολιασμένους μαθητές. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας. Το τεστ θα διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα έως και 24 ώρες πριν την

ΓΛΩΣΣΑ 17.12 - 7Η ΕΝΟΤΗΤΑ - ΓΛΩΣΣΑΡΙ

Εικόνα
 

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Εικόνα
Οι πηγές ενέργειας που δεν εξαντλούνται με τη χρήση, αλλά ανανεώνονται συνεχώς από μόνες τους λέγονται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αντίθετα, αυτές που τα αποθέματά τους θα τελειώσουν κάποια στιγμή ονομάζονται μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.     Στην Ελλάδα το 25% της ηλεκτρικής ενέργειας εξασφαλίζεται από υδροηλεκτρικά εργοαστάσια. Αντίθετα η χρήση της βιομάζας είναι η πιο περιορισμένη. Επίσης και η ηλιακή ενέργεια αξιοποιήθηκε αρκετά τα τελευταία χρόνια ιδίως με τη χρήση ηλιακού θερμοσίφωνα και φωτοβολταϊκών συστημάτων. Αναπτύχθηκαν επίσης τα τελευταία χρόνια και ιδίως σε νησιά τα αιολικά πάρκα. Τέλος δεν έχει αξιοποιηθεί όπως θα έπρεπε η γεωθερμική ενέργεια αν και η Ελλάδα διαθέτει πολλές γεωθερμικές πηγές.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 17.12 - Κεφάλαιο 22 - Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων

Εικόνα