Αναρτήσεις

Ενότητα Α. Ένα εργαλείο για την μελέτη του κόσμου

Εικόνα
Bασικοί Όροι: απεικόνιση, χάρτης, ανθρωπογενή χαρακτηριστικά, γενικός χάρτης, ­γεωμορφολογικός χάρτης, θεματικός χάρτης, πολιτικός χάρτης, τίτλος χάρτη, υπόμνημα χάρτη, κλίμακ­α, χαρτογράφος, προσανατολισμός, πυξίδα, σχετική θέση ΚΛΙΚ στην εικόνα για να μελετήσετε το κεφάλαιο Κεφάλαιο 1ο : Ο χάρτης τι είναι χ­άρτης.­ για τη χρησιμότητα του­ χάρτη στη ζωή των ανθρώπων. Κεφάλαιο 2ο : Είδη χαρτών για τα διαφορετικά είδη των χαρτών. να βρίσκετε τις κύριες πληροφορίες που δίνει ο χάρτης. Κεφάλαιο 3o : Η ταυτότητα του χάρτη: Τίτλος και Υπόμνημα για τα βασικά χαρακτηριστικά ενός χάρτη. για το υπόμνημα. Κεφάλαιο 4ο : Η ταυτότητα του χάρτη: Κλίμακα τι είναι η κλίμακα του χάρτη. πώς να υπολογίζετε αποστάσεις με τη βοήθεια της κλίμακας. Κεφάλαιο 5ο : Προσανατολισμός με τη βοήθεια του χάρτη τι είναι προσανατολισμός. να χρησιμοποιείτε την πυξίδα και το χάρτη για τον προσανατολισμό σας. για τη σχετική θέση ενός τόπου στο χάρτη
Εικόνα
    

Α. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΙ

Εικόνα
 ΠΗΓΗ:  https://anoixtosxoleio.weebly.com/epsilonnu972tauetataualpha-alpha900.html Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες Η  υποδούλωση της Ελλάδας  έχει δυσάρεστες συνέπειες για τους Έλληνες. Οι Ρωμαίοι, αρχικά, διοικούν τους κατακτημένους με σκληρό τρόπο. Κάθε πόλη αντιμετωπίζεται ανάλογα με τη στάση που τήρησε απέναντί τους.    Βιντεομάθημα Πρώτη φροντίδα των Ρωμαίων ήταν να κρατήσουν τους Έλληνες διχασμένους και να τους εμποδίσουν να συνεργαστούν μεταξύ τους. Γι' αυτό, αμέσως μετά την κατάκτηση, κατάργησαν τα δημοκρατικά πολιτεύματα και τις συμμαχίες των ηττημένων πόλεων-κρατών. Εφάρμοσαν δηλαδή για τη διακυβέρνησή τους το « διαίρει και βασίλευε ». Βασικό κριτήριο για το νέο τρόπο διοίκησης κάθε πόλης ήταν η στάση που αυτή είχε τηρήσει στους ελληνορωμαϊκούς πολέμους. Έτσι: ​Σε όσες συμμάχησαν μαζί τους ή δεν αντιστάθηκαν στις λεγεώνες τούς παραχωρούσαν ανεξαρτησία ή αυτονομία και ανέθεταν τη διοίκησή τους σε φιλορωμαίους Έλληνες. Σε όσες όμως αντιστάθηκαν, φέρθηκαν ανελέητα. Γκρέμισ

Αισθάνομαι - Σκέφτομαι και Γράφω - ΑΦΗΓΗΣΗ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Εικόνα
 

Η φίλη μας η θάλασσα

Εικόνα
  Η φίλη μας η θάλασσα Η φίλη μας η θάλασσα :   Θάλασσα  ονομάζεται το σύνολο του αλμυρού νερού που καλύπτει την επιφάνεια της Γης. Στο κεφάλαιο αυτό παρουσιάζονται δύο άρθρα (ένα από εφημερίδα και το άλλο από το διαδίκτυο), που μας δίνουν βασικές πληροφορίες για τη μεγάλη οικολογική καταστροφή που προκάλεσε το Νοέμβριο του 2002 η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Πρεστίζ» στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά της Ισπανίας. Οι πετρελαιoκnλίδες που προκλήθηκαν μετά τη βύθιση του πλοίου ρύπαναν χιλιόμετρα ακτών και οδήγησαν στο θάνατο χιλιάδες θαλάσσιους οργανισμούς. Βιβλίο μαθητή Η ΒΥΘΙΣΗ ΤΟΥ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟΥ «ΠΡΕΣΤΙΖ»  Ορθογραφία των ρηματικών καταλήξεων -τε  -ται -τε   -ται Στον Ενεστώτα και στον Εξακολουθητικό μέλλοντα της ενεργητικής φωνής,  το β΄ πρόσωπο του πληθυντικού αριθμού  παίρνει κατάληξη - τε Στον Ενεστώτα της παθητικής φωνής υπάρχουν και μερικά ρήματα που εμφανίζονται μόνο στο γ΄πρόσωπο του ενικού και παίρνουν κατάληξη σε  ται . Τα ρήματα αυτά δεν έχουν υποκείμενο κάποιο πρόσωπο ή πράγ

ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ - ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Εικόνα
 

Ενότητα 1: Ο φίλος μας το περιβάλλον

Εικόνα
 ΠΗΓΗ: https://anoixtosxoleio.weebly.com/ Στόχοι ενότητας Ενότητα 1: Ο φίλος μας το περιβάλλον Αφηγούμαστε ιστορίες­ Περιγράφουμε γεγονότα Χρησιμοποιούμε σωστά τους χρόνους των ρημάτων Χρησιμοποιούμε επιρρ­ήματα, προθέσεις, προτάσεις που φανερώνουν χρόνο Ο φίλος μας το δάσος Ο φίλος μας το δάσος :  Το  δάσος  είναι ένα σύνολο φυτών (δένδρα, θάμνοι, φρύγανα, πόες, λουλούδια, κ.α.), με κυρίαρχα τα δένδρα, τα οποία σε συνάρτηση με τα διάφορα ζώα, το έδαφος και το κλίμα της περιοχής, αποτελούν το  δασικό οικοσύστημα . Ο άνθρωπος έχει συνδεθεί πολύ στενά με το δάσος, καθώς ιστορικά του εξασφαλίζει τροφή, στέγη, ψυχαγωγία και εργασία. Πέραν όλων αυτών όμως, πολύ σημαντική είναι και η οικολογική του αξία. Βιβλίο μαθητή Χρόνοι του ρήματος Όταν θέλουμε να δείξουμε στη γλώσσα μας πότε γίνεται κάτι, χρησιμοποιούμε πολλούς τρόπους: τους χρόνους των ρημάτων επιρρήματα νωρίς, αργά, τώρα, ύστερα κτλ.             φράσεις με προθέσεις σ ε λίγο, από καιρό, κατά το απόγευμα κτλ. χρονικές προτάσεις μόλις

ΓΛΩΣΣΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ 2

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα... 

ΓΛΩΣΣΑ 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ 13.10.21

Εικόνα
  ΓΛΩΣΣΑΡΙ