Αναρτήσεις

ΠΑΣΧΑ

Εικόνα
Το χριστιανικό Πάσχα κατάγεται από το εβραϊκό. Οι Εβραίοι το Πάσχα γιόρταζαν την έξοδό τους από την Αίγυπτο. Η λέξη ‟ Πάσχα ” στ’ αραμαϊκά, σημαίνει ‟ Πέρασμα ”, όπως ‟ Πεσάχ ” στα εβραϊκά και ‟ Πισάχ ”στα αιγυπτιακά. Οι Χριστιανοί πήραν το Πάσχα από τους Εβραίους, αλλά του έδωσαν καινούργιο περιεχόμενο. Με το Πάσχα γιορτάζουμε το πέρασμα του Θεανθρώπου από τη γήινη ζωή, το μαρτυρικό θάνατο και την ένδοξη Του Ανάσταση.  Η περίοδος του Χριστιανικού Πάσχα βέβαια, αρχίζει τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Σαρακοστή, με την αρχή του Τριωδίου και τελειώνει με την Πεντηκοστή. Στη μακρά αυτή περίοδο προετοιμάζεται ο πιστός, με νηστεία και προσευχή, για να μπορέσει να παραστεί στο Θείο Δράμα. Με τη λέξη Πάσχα, βέβαια, κυρίως εννοούμε τις δύο εβδομάδες από την ανάσταση του Λαζάρου ως την Κυριακή του Θωμά. Την εβδομάδα των Παθών ή Μεγάλη Εβδομάδα και την εβδομάδα της Λαμπρής ή Λαμπροβδομάδα. Η εβδομάδα των Παθών είναι η Μεγάλη Εβδομά

ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Εικόνα
 

Ένας Αρχαίος Ναός - Διαδικτυακό εκπαιδευτικό παιχνίδι για την αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών ναών.

Εικόνα
 

ΕΝΑ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ

Εικόνα
 

Μια παράξενη βόλτα στην Ακρόπολη

Εικόνα
Όταν η Νίκη, ένα δωδεκάχρονο κορίτσι, επισκέπτεται την Ακρόπολη με την οικογένειά της, συναντά έναν περίεργο κάτοικο του βράχου, τον Χθόνη. Ο Χθόνης, το φίδι της Ακρόπολης, θα την οδηγήσει σε ένα παράξενο ταξίδι στον χρόνο. Στη διάρκεια του ταξιδιού, η Νίκη θα δει τις αλλαγές στο τοπίο της Ακρόπολης και θα ζήσει μερικές από τις πιο έντονες στιγμές της ιστορίας της. Όταν όμως επιστρέφει πίσω είναι μπερδεμένη…έζησε στ’ αλήθεια αυτό το ταξίδι; Δείτε την ταινία Συντελεστές Γενική εποπτεία Σταματία Ελευθεράτου

Ο Παρθενώνας

Εικόνα
Παρθενώνας Ο Παρθενώνας είναι ένας αρχαίος ελληνικός ναός χτισμένος στην Ακρόπολη της Αθήνας. Είναι κατασκευασμένος από λευκό πεντελικό μάρμαρο και ήταν αφιερωμένος στη θεά Αθηνά, την προστάτιδα της πόλης των Αθηνών.  Είναι ένα κτήριο  δωρικού αρχιτεκτονικού ρυθμού, που όμως συνδυάζει στοιχεία και του Ιωνικού.   Ο Παρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας και τον κολοφώνα του δωρικού ρυθμού . Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448/7 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ. στα Μεγάλα Παναθήναια , ενώ ο γλυπτός διάκοσμος περατώθηκε το 433/2 π.Χ.  Σύμφωνα με τις πηγές, οι αρχιτέκτονες που εργάστηκαν ήταν ο Ικτίνος , ο Καλλικράτης και πιθανόν ο Φειδίας, που είχε και την ευθύνη του γλυπτού διάκοσμου.  Η είσοδος στον κυρίως ναό γινόταν από την ανατολική κεντρική θύρα του ναού.   Μέσα έστεκε το γιγάντιο  άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου.  Το άγαλμα ήταν κατασκευασμένο από τον Φειδία  από χρυσό και ελεφαντόδοντο και είχε ύψος περίπου 12 μέτρα.   Τα γλυπτά μπορούν να χωριστούν σε

Ο Παρθενώνας και τα μυστικά του: Το μυστήριο ξετυλίγεται

Εικόνα
 Από:  Νάσια Ξηρογιάννη Παρθενώνας, Ακρόπολη.  Πηγή εικόνας: el.wikipedia.org Μετά τα Περσικά, η Αθήνα αναδείχτηκε σε σπουδαία πόλη διαθέτοντας ισχυρό ναυτικό. Θεσπίστηκε η Δηλιακή συμμαχία και τα χρήματα που πρόσφεραν οι πόλεις φυλάσσονταν στη Δήλο. Αργότερα, όμως, μεταφέρθηκαν στην Αθήνα και ο Περικλής χρησιμοποίησε μέρος των χρημάτων αυτών για την ανέγερση του Παρθενώνα.  Ο  Παρθενώνας  χτίστηκε πάνω σε προηγούμενο ναό της Αθηνάς, ο οποίος καταστράφηκε από τους Πέρσες κατά τη διάρκεια των  Περσικών πολέμων . Είναι χτισμένος προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Υπήρξε το αποτέλεσμα της συνεργασίας σημαντικών αρχιτεκτόνων και γλυπτών στα μέσα του 5 ου π.Χ. αιώνα. Η εποχή της κατασκευής του συνταυτίζεται με τα φιλόδοξα επεκτατικά σχέδια της Αθήνας και της πολιτικής κύρους, που ακολούθησε έναντι των συμμάχων της κατά την περίοδο της  αθηναϊκής ηγεμονίας,  στην Αρχαία Ελλάδα. Ο Παρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας και τον κολοφώνα του

ΜΑΘΗΜΑΤΑ 04.04.22

ΓΛΩΣΣΑ Για Τρίτη από Βιβλίο ασκ. 2. σελ. 20 Μέχρι Δευτέρα 11.04.22:  Γλωσσάρι από φωτοτυπία (Επαναληπτικό διαγώνισμα) Σελ. 31, ασκ,. 2 Σελ. 32, ασκ,. 3 Σελ. 33, ασκ,. 4 Σελ. 34, ασκ,. 5 Σελ. 35, ασκ,. 6, 7 Σελ. 38, ασκ,. 11 Φυσική  Βιβλίο σελ. 62-65 (Γλωσσάρι και Με μια ματιά σελ. 63)

Κεφάλαιο 4ο - Φυτά

Εικόνα
  ​​​​ Στόχοι ενότητας ​ Κεφάλαιο 4: Φυτά Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν τις βασικές δομές των φυτών καθώς και τις βασικές τους λειτουργίες. Τα μέρη του φυτού Τα μέρη του φυτού Στις εύφορες πεδιάδες, στα αμμουδερά ακρογιάλια, στα απόκρημνα βουνά, ακόμη και στις μεγάλες πόλεις η χλωρίδα κάνει αισθητή την παρουσία της. Σε μία εκδρομή στην εξοχή, σε έναν περίπατο στο δάσος ακόμη και σε μία βόλτα στους δρόμους της πόλης, βλέπεις γύρω σου δεκάδες διαφορετικά είδη φυτών. Το σύνολο των φυτών μιας χώρας αποτελεί τη  χλωρίδα  της. Η χλωρίδα της Ελλάδας είναι από τις πλουσιότερες στην Ευρώπη. Μπορεί στη χώρα μας να μην υπάρχουν πολλά μεγάλα δάση, η ποικιλία όμως των διαφορετικών ειδών της ελληνικής χλωρίδας είναι εντυπωσιακή. Συμπέρασμα Τα φυτά, όσο κι αν φαίνονται διαφορετικά, έχουν τα βασικά τους μέρη κοινά: τη ρίζα, το βλαστό και τα φύλλα. Η φωτοσύνθεση Η φωτοσύνθεση

ΜΑΘΗΜΑΤΑ 01.04.22

 ΓΛΩΣΣΑ Φωτοτυπία ή ιστοσελίδα  https://ekti2014.blogspot.com/2022/03/310322.html ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Επανάληψη σελ. 91-94 βιβλίο και φωτοτυπία ή ιστοσελίδα  https://ekti2014.blogspot.com/2022/03/310322_12.html ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ [ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Βιβλίο σελ. 29-42 περιληπτικά ερωτήσεις ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Βιβλίο σελ. 58-63 - Γλωσσάρι.  Τετράδιο Εργασιών σελ. 23-24, ασκ. 1,2,3, 5 και 25-26 ασκ. 1,2,3  https://ekti2014.blogspot.com/2022/03/k-16.html https://ekti2014.blogspot.com/2022/03/k-17.html

Kεφάλαιο 17 Οι ανθρώπινες δραστηριότητες ως παράγοντας μεταβολών στην επιφάνεια της Γης

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα  

Kεφάλαιο 16 Οι φυσικές καταστροφές και οι συνέπειές τους στη ζωή των ανθρώπων

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα 

Kεφάλαιο 15 Η σημασία του υδρογραφικού δικτύου στη ζωή των ανθρώπων

Εικόνα
 

ΓΛΩΣΣΑ 01.04.22

Εικόνα
  ΧΘΕΣΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ  VIDEO της ΕΡΤ Ο παγοπώλης ή μπουζιτζής Καρεκλάς Κανατάς Κρεοπώλης πλανόδιος Ακονιστής   Γαλατάς & Βαρελάς Αγωγιάτης Σαλεπιτζής Χαλβατζής Πώς παίρνουμε πληροφορίες κάνοντας ερωτήσεις Όταν θέλουµε να πάρουµε πληροφορίες για ένα γεγονός ή για ένα πρόσωπο, αρκεί να κάνουµε τις κατάλληλες ερωτήσεις. Αν θέλουµε να µάθουµε για τη ζωή ενός ανθρώπου, θα φροντίσουµε να του κάνουµε ερωτήσεις όπως οι παρακάτω: Ποιο είναι το όνομά σας΄ Ποια είναι η ηλικία σας; Από πού κατάγεστε (ή που μένετε); Πόσον καιρό κατοικείτε σε αυτή την πόλη (ή σε αυτό το χωριό;) Ποια είναι η οικογενειακή σας κατάσταση; Σας αρέσει η ζωή εδώ; Με τι ασχολείστε; Ποιες είναι οι καθημερινές σας ασχολίες; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε; Τι θα αλλάζατε αν μπορούσατε; Πώς περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας; Ποια είναι τα όνειρά σας για το μέλλον;-Ποια τα σχέδιά σας; Να γράψεις μια συνέντευξη που παίρνεις από κάποιο πρόσωπο, π.χ. (Βλέπε σελ. 14 ασκ. 7α) ένα μετανάστη που ζει στη χώρα μας ένα ηλικ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 01.04.22

Εικόνα
  ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ ΠΟΣΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ στην απλή μέθοδο των τριών με ανάλογα ποσά ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ στην απλή μέθοδο των τριών στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά ΚΛΙΚ Τα 23 μέτρα ενός υφάσματος αξίζουν 25,3 €. Πόσα ευρώ αξίζουν τα 15 μέτρα; ΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δέκα εργάτες σκάβουν σε 28 ημέρες ένα κτήμα. Πόσοι εργάτες θα σκάψουν το ίδιο κτήμα σε 8 ημέρες; ΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Με 45 € αγοράζουμε 3 κιλά καφέ. Πόσα κιλά καφέ θα αγοράσουμε με 1230 € ; ΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ένας οικοδόμος σε μια εβδομάδα (= 6 ημέρες) παίρνει 240 €. Πόσες δραχμές θα πάρει για 15 ημέρες εργασίας; ΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ένα αυτοκίνητο με 45 λίτρα βενζίνης διανύει 450 χιλιόμετρα. Αν τώρα τρέχει με την ίδια ταχύτητα, πόσα χιλιόμετρα θα διανύσει με 35 λίτρα; ΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ένα αυτοκίνητο με ταχύτητα 80km/h κάνει τη διαδρομή «Αθήνα - Πάτρα» σε 3 ώρες. Με πόση

ΜΑΘΗΜΑΤΑ 31.03,22

  ΓΛΩΣΣΑ Βιβλίο σελ. 17 ασκ. 3,4 και blog για το σπίτι ασκήσεις από φωτοτυπία (μπλογκ) και Γλωσσάρι (φωτοτυπία) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Βιβλίο σελ. 93-94 και  blog και ασκήσεις από Τετράδιο Εργασιών σελ. 11-12 ΙΣΤΟΡΙΑ Βιβλίο σελ. 102- 105 και blog (Οι αγώνες του Κανάρη) και γραπτά τα ερωτήματα σελ. 105

ΓΛΩΣΣΑ 31.03.22

Εικόνα
  Επίθετα σε -ων, -ούσα, -ον Επίθετα σε -ύς, -εία, -ύ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ 30.03,22

 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  Βιβλίο Μαθηματικών 93-94 και θεωρία-ασκήσεις από μπλογκ κα φωτοτυπία ΙΣΤΟΡΙΑ Βιβλίο σελ. 98-101 Γραπτά το πρώτο ερώτημα σελ. 101 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Βιβλίο: ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ σελ. 41 και 43 - Ανακαλύπτοντας τα κείμενα της Καινής Διαθήκης σελ. 58, 60, 61

Η απλή μέθοδος των τριών στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά

Εικόνα
 

Η άλωση της Τριπολιτσάς

Εικόνα
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ:  7.  Η άλωση της Τριπολιτσάς   Οι Έλληνες επαναστάτες στην Πελοπόννησο με επικεφαλής τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη αποφάσισαν να πολιορκήσουν την  Τριπολιτσά , που ήταν η στρατιωτική έδρα των Τούρκων στην περιοχή. Η  άλωσή  της, τον Σεπτέμβριο του 1821, τόνωσε το ηθικό των Ελλήνων. Η άλωση της Τριπολιτσάς Βιντεομάθημα Με το ξέσπασμα της Επανάστασης του 1821 στην Πελοπόννησο, ο  Χουρσίτ Πασάς  έστειλε 3.500 στρατιώτες να υπερασπιστούν την Τριπολιτσά (Τρίπολη), όπου είχε και την οικογένειά του. Οι επαναστατημένοι Έλληνες πάλι, αφού κατέλαβαν την Καλαμάτα, έκαναν σύσκεψη για τις παραπέρα ενέργειές τους. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης πρότεινε να πολιορκήσουν την Τριπολιτσά, που ήταν η κεντρική διοικητική, εμπορική και στρατιωτική έδρα των Τούρκων στην Πελοπόννησο. Πίστευε πως αν οι Έλληνες κατόρθωναν να την κυριεύσουν, θα αποδυναμώνονταν και τα υπόλοιπα κάστρα της περιοχής. Ετσι, επαναστάτες με επικεφαλής τον Κολοκοτρώνη κινήθηκαν προς την Τριπολιτσά, έστησαν στρατόπεδα στα βουνά γύρω απ