Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Μαρτίου 18, 2015

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 1821

Εικόνα
ΚΛΕΦΤΙΚΟ Μαύρη μωρέ μαυρη ειν' η ζωή που κάνουμε (2) Εμείς οι μαύροι κλέφτες, εμείς οι μαύροι κλέφτες (2) Ολη μωρέ, όλη μερούλα πόλεμο (2) όλη μερούλα πόλεμο το βράδι καραούλι (2) με φό- μωρέ με φόβο τρώμε το ψωμί(2) Με φόβο τρώμε το ψωμί, με φόβο περπατάμε (2) Ποτέ μωρέ, ποτέ μας δεν αλλάζουμε (2) ποτέ μας δεν αλλάζουμε και δεν ασπροφορούμε. Ο Θούρειος του Ρήγα Φεραίου Ως πότε παλικάρια, θα ζούμε στα στενά, μονάχοι σα λιοντάρια, στες ράχες στα βουνά; Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή. Σπηλιές να κατοικούμε, να βλέπουμε κλαδιά, να φεύγωμ' απ' τον κόσμο, για την πικρή σκλαβιά; Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή. Να χάνωμεν αδέλφια, πατρίδα και γονείς, τους φίλους, τα παιδιά μας, κι όλους τους συγγενείς; Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή.

Η Δίκη των Δικαστών - Πάσα διαφωνία μεταξύ Ελλήνων, είναι διαφωνία μεταξύ ηρώων!

Εικόνα
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ " Η δίκη των δικαστών του Πάνου Γλυκοφρύδη (σκηνοθεσία, σενάριο) είναι μια πολυδάπανη παραγωγή της "Φίνος Φίλμ" που ερευνά μια εποχή σημαδεμένη ιστορικά από τις επεμβάσεις των βαυαρών. Αναφέρεται στη δίκη των δικαστών Πολυζωίδη και Τερτσέτη που αρνούνται να υπογράψουν την θανατική καταδίκη του Κολοκοτρώνη. Η φωτογραφία (έγχρ.) είναι του Άρη Σταύρου και τα κοστούμια εποχής του Διον.Φωτόπουλου. Ερμηνευτές οι: Νίκος Κούρκουλος (Πολυζωίδης), Νικηφόρος Νανέρης (Τερτσέτης), Μάνος Κατράκης (Κολοκοτρώνης), Χρήστος Καλαβρούζος (Πλαπούτας), Χρ.Τσάγκας, Σπ.Καλογήρου, Θ.Μοσχίδης, Μ.Ρευματάς, Γ.Μεσσάρης, Ζ.Τσάπελης, Δημ.Μυράτ.". (Σελίδα 227 από το Βιβλίο του Μαρίνου Κουσουμίδη "Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου", εκδόσεις: Καστανιώτη).

Μαντώ Μαυρογένους- ΤΑΙΝΙΑ

Εικόνα

ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ-ΤΑΙΝΙΑ

Εικόνα

Σουλιώτες (1972)

Εικόνα

ΕΛΛΑΔΑ 1821 - National Geographic - Ο ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ (HQ)

Εικόνα

Πολιτιστικά χαρακτηριστικά των λαών της Ευρώπης

Εικόνα
  για τα κυριότερα πολιτιστικά στοιχεία των κατοίκων της Ευρώπης Ας κάνουμε ένα υποθετικό ταξίδι διασχίζοντας τον Δούναβη από τις πηγές του μέχρι τις εκβολές του. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ας καταγράψουμε τα πολιτιστικά στοιχεία των λαών που θα συναντήσουμε (γλώσσα, θρησκεία, ιστορικά στοιχεία κ.λπ.).   Έχουμε χαρακτηρίσει την Ευρώπη ως χερσόνησο της Ευρασίας. Ωστόσο την εξετάζουμε ως ήπειρο όχι τόσο από γεωγραφικής πλευράς όσο λόγω της ιστορίας και του πολιτισμού της που παρουσιάζουν σημαντικό ενδιαφέρον. Η Ευρώπη ενσωμάτωσε στον αρχαίο ελληνικό και στο ρωμαϊκό πολιτισμό πολιτιστικά στοιχεία που πήρε από τον πολιτισμό των λαών της Ασίας (Κίνα, Ινδία, Μεσοποταμία) και της Αφρικής (Αίγυπτος) και δημιούργησε τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Ο πολιτισμός αυτός εξελίχθηκε στο πέρασμα των αιώνων και πρόσφερε τα φώτα της παιδείας, των επιστημών και των τεχνών στον υπόλοιπο κόσμο. Η εποχή της αρχαίας Ελλάδας, της Ρωμαϊκής και της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, καθώς και η εποχή της

Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ

Εικόνα
Στη  Ναυμαχία του Ναυαρίνου , τον Οκτώβριο του 1827, αγγλικά, γαλλικά και ρωσικά πολεμικά πλοία ήρθαν αντιμέτωπα  με  το στόλο των Τούρκων και των Αιγυπτίων. Η νίκη των ναυτικών συμμαχικών δυνάμεων συνέβαλε αποφασιστικά  στην  απελευθέρωση της Ελλάδας. H Ναυμαχία του Ναυαρίνου Η παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων και η Ναυμαχία του Ναυαρίνου Το ξέσπασμα της ελληνικής Επανάστασης, τον Μάρτιο του 1821, αρχικά καταδικάστηκε από τις  Μεγάλες Δυνάμεις  της εποχής. Η Ιερή Συμμαχία, που συγκροτήθηκε το 1815 μεταξύ της Ρωσίας, της Πρωσίας, της Αυστρίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας, με κοινές αποφάσεις που έλαβε σε συνέδριά της το 1821 και το 1822 ήταν αντίθετη απέναντι σε οποιαδήποτε επαναστατική κίνηση. Όμως, μετά τον  απαγχονισμό του Οικουμενικού Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε' την ημέρα του Πάσχα του 1821 και τις διώξεις των Ελλήνων υπηκόων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ο Ρώσος πρεσβευτής αναχώρησε από την Κωνσταντινούπολη το καλοκαίρι του 1821 και οι σχέσε

Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

Εικόνα
Φιλέλληνες  ονομάζονται οι ξένοι που εμπνεύσθηκαν από την Επανάσταση του 1821 και υποστήριξαν τον αγώνα των εξεγερμένων Ελλήνων με διάφορους τρόπους. Ευρώπη, 1821 Ο Φιλελληνισμός Η προσφορά των Φιλελλήνων στην ελληνική Επανάσταση ήταν ποικίλη. Περισσότεροι από  1.200 Ευρωπαίοι  (Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί, Πολωνοί, Ελβετοί, Άγγλοι) συμμετείχαν ενεργά στον ένοπλο αγώνα, παίρνοντας μέρος σε μάχες εναντίον των Τούρκων. Παράλληλα σχηματίστηκαν  Φιλελληνικές Επιτροπές σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού, με σκοπό την ενίσχυση του αγωνιζόμενου λαού είτε με υλικά μέσα, στέλνοντας χρήματα, τροφές και πολεμοφόδια είτε παρέχοντας ηθική υποστήριξη με δημοσιεύσεις σε έντυπα και εφημερίδες, καλλιτεχνικά έργα και συναυλίες. Στους Φιλέλληνες συγκαταλέγονταν ρομαντικοί ιδεαλιστές (ιδίως φοιτητές), λάτρεις της αρχαίας Ελλάδας, πολιτικοί, άνεργοι πρώην στρατιωτικοί και διωκόμενοι για τη δράση τους επαναστάτες, όπως  ο Ιταλός κόμης Σανταρόζα . Αλλά και έμποροι, τραπεζίτε

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ

Εικόνα
Η πτώση του Μεσολογγίου άνοιξε το δρόμο για την πολιορκία της Ακρόπολης από τον Κιουταχή. Αντιμέτωπος του βρέθηκε ο  Γεώργιος Καραϊσκάκης , ο οποίος το φθινόπωρο του 1826 πέτυχε σημαντικές νίκες. Ο θάνατος του όμως, τον Απρίλιο του 1827, οδήγησε στην παράδοση της Ακρόπολης στους Οθωμανούς Τούρκους. Οι αγώνες του Καραϊσκάκη Μετά την πτώση του Μεσολογγίου, τον Απρίλιο του 1826, ο Κιουταχής με τον στρατό του προχώρησε προς την Αττική, για να καταστείλει εντελώς την επανάσταση στη Ρούμελη. Κυρίευσε την πόλη των Αθηνών και  πολιόρκησε στενά την Ακρόπολη , που την υπερασπιζόταν η φρουρά της με αρχηγό τον στρατηγό Γιάννη Γκούρα. Τότε διορίστηκε από την επαναστατική Κυβέρνηση αρχιστράτηγος στη Στερεά Ελλάδα ο οπλαρχηγός  Γεώργιος Καραϊσκάκης  και στάλθηκε ν' αντιμετωπίσει τον Κιουταχή. Ο Καραισκάκης, πρώην κλέφτης και έπειτα αρματολός στην περιοχή αυτή, είχε μεγάλη πολεμική πείρα. Για αντιπερισπασμό κατευθύνθηκε τον Οκτώβριο του 1826 στην περιοχή