Αναρτήσεις

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΩΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Εικόνα
ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ : Η Μάχη της Κρήτης http://www.youtube.com/watch?v=xsENas4rcf4 Κάνδανος, Κακόπετρος Μάχη Κρήτης http://www.youtube.com/watch?v=ZvOlmhH9jGI Το χρονικό της Κατοχής Α  http://www.youtube.com/watch?v=l80fgUoKTD0 Β  http://www.youtube.com/watch?v=79x-cAqbON8 "ΟΙ ΔΩΣIΛΟΓΟΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ" http://www.youtube.com/watch?v=VMYwV68wyrc Από την αποστασία στη χούντα http://www.youtube.com/watch?v=fl7dqN3FO3Q

2 Μαΐου 1941: Η αντίσταση κατά των Ναζί του μαθητή Μάθιου Πόταγα

Εικόνα
«Το μεσημέρι της 2ας Μαΐου 1941, ο 17χρονος μαθητής της Ε΄ Γυμνασίου του Βαρβακείου από τη Βυτίνα,  Μάθιος Πόταγας , πετάχτηκε άοπλος στη μέση του δρόμου, ύψωσε το χέρι και φώναξε στη φάλαγγα των αρμάτων μάχης των ναζί που έφτασαν στη γέφυρα Κουτρουμπή, στο δημόσιο δρόμο, που περνούσε έξω από τη Βυτίνα: «Σταθείτε. Δεν θα μας σκλαβώσετε. Είμαι εδώ μόνος. Αλλά η Ελλάδα ολόκληρη ακολουθεί». Έκπληκτος ο διοικητής της φάλαγγας, ρώτησε το διερμηνέα, τι λέει αυτό το παιδί. Όταν ο διερμηνέας του εξήγησε, ο διοικητής με το αυτόματό του σκότωσε τον Πόταγα. Αλλά δεν έφτανε στον ναζί αξιωματικό μόνον ο θάνατος. Διέταξε τους στρατιώτες του και με έναν ογκόλιθο συνέθλιψαν το κεφάλι του νέου που τόλμησε να υψώσει το ανάστημά του απέναντι στο Γ΄ Ράιχ και το στρατό του…». Σύμφωνα εξ άλλου με τη μαρτυρία του Χρήστου Κουτσούγερα, (arcadians.gr), το γεγονός διαδραματίστηκε ως εξής: «Ένα παιδί 18 χρονών στην Βυτίνα ο Ματθαίος Πόταγας συγχρόνως σχεδόν, λες και είχαν συνεννοηθεί με το Σάντα και τον

Η σφαγή στο Δίστομο,ο ρόλος των ιερέων,η εξαίρεση και το μεγαλείο της ψυχής των ηττημένων.

Εικόνα
Ιουνίου 2, 2014 από  seisaxthiablog ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟΣ Σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 70 χρόνια από τη σφαγή του Διστόμου.218 κάτοικοι του χωριού έχασαν τη ζωή τους. Δεν είναι ο αριθμός των νεκρών που σοκάρει αλλά η αγριότητα των σφαγέων. Πέρα όμως από αυτή, το Δίστομο έχει να μας διδάξει πολλά. Το ερώτημα είναι ποιος τα ακούει;;; Η διαστροφή των ανθρωποειδών του ναζισμού. Στο Δίστομο οι Γερμανοί στρατιώτες ξεπέρασαν κάθε όριο. Αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιες μαρτυρίες που συναντάμε στα κείμενα του λογοτέχνη Τάκη Λάππα: Μια έγκυο, τη Διαμάντω Ζάκκα, και τον άντρα της, τους σκοτώνουν σπίτι τους με αυτόματο. Ανοίγουν με λόγχη την κοιλιά τη Διαμάντως, βγάζουν το έμβρυο, το ποδοπατάνε και το λιώνουν… Τον μικρό Στάθη Σταθά, έξι χρόνων, τον βρίσκουν μόνο του στο σπίτι. Τον βασανίζουν άγρια. Με μαχαίρι κόβουν τις σάρκες του στα μπούτια και τον αφήνουν να πεθάνει στραγγίζοντας από αίμα… Στα παιδιά του Σταθά, την Ελένη πέντε χρόνων και τον Γιάννη τριών, τους κόβουν με μαχαίρι τ

Το μπλόκο (1964)

Εικόνα
Η ταινία γυρίστηκε το 1964 από τον Άδωνι Κύρου, αποτελεί ένα χαμένο διαμάντι της ελληνικής φιλμογραφίας. Η ιστορία που στηρίζεται η ταινία είναι το μπλόκο της Κοκκινιάς, ένα από τα γεγονότα που συνέβησαν στο τέλος της ναζιστικής κατοχής, όταν τον Αύγουστο (όπως το γεγονός της ταινίας) και το Σεπτέμβρη του 1944, οι αρχές κατοχής κάνανε τις τελευταίες προσπάθειες να ελέγξουν τις γειτονιές της Αθήνας και αυτές αντισταθήκανε με ότι διαθέτανε.

ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ

Εικόνα
Στο Νέο Δελχί, κάτω από μια γέφυρα του Μετρό, συντελείται καθημερινά ένα μικρό θαύμα. Γύρω στα 70 παιδιά από τις γειτονικές παραγκουπόλεις παρακολουθούν μαθήματα στο υπαίθριο σχολείο που έχει στήσει εκεί ένας αφανής ήρωας: Ο 40χρονος Rajesh Kumar Sharma. Πατέρας τριών παιδιών και ο ίδιος ο Sharma. Και όπως παρατήρησε για τι ίδιο ακριβώς συνέβαινε με πολλά παιδιά στην περιοχή. Δεν πήγαιναν σχολείο γιατί οι οικογένειές τους δεν το άντεχαν οικονομικά. «Όποτε περνούσα από την περιοχή έβλεπα παιδιά να χασομεράνε από εδώ κι από 'κει, σπαταλώντας το χρόνο τους» είπε ο ίδιος, εξηγώντας πώς ξεκίνησε το όλο εγχείρημα. Σκέφτηκε λοιπόν να δημιουργήσει ένα δωρεάν σχολείο.

Γεωγραφικό Πλάτος , Μήκος Quiz

Εικόνα
Εκπαιδευτική εφαρμογή για την εξάσκηση στην εύρεση συντεταγμένων στον χάρτη. Εντοπίστε τα σημεία με τις συντεταγμένες που σας δίνονται και επισκεφτείτε τα με τη βοήθεια της google. Δείτε εδώ το εκπαιδευτικό υλικό  Γεωγραφικό Πλάτος , 

ΒΡΕΣ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ!!!

Εικόνα
Αναδημοσίευση από: http://mhbrejeikaimhstajei.blogspot.gr/

ΞΕΡΕΙΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ; ΓΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕ!!!

Εικόνα

ΧΑΡΤΕΣ

Εικόνα
Χάρτες Αρχαίας Η μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.) Η μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.) Βίντεο-χάρτης Χάρτης της περσικής αυτοκρατορίας γύρω στο 480 π.Χ.   Η μάχη των Θερμοπυλών (480 π.Χ.) Με κίνηση Η ναυμαχία της  Σαλαμίνας (480 π.Χ.) Βίντεο-χάρτης Σαλαμίνα  Αεροφωτογραφία

Guernica

Εικόνα
Η Γκερνίκα (Guernica στα ισπανικά ή Γκουέρνικα, με λατινική απόδοση στα ελληνικά), είναι το διασημότερο ίσως έργο του Πάμπλο Πικάσο . Περιγραφή Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,54x7,82μ.) [1] περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου . Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για τη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το 1937 [2] . Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, στις 26 Απριλίου της ίδιας χρονιάς, στα πλαίσια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου , Γερμανοί πιλότοι της αεροπορίας των εθνικιστών βομβάρδισαν την κωμόπολη Γκερνίκα της Χώρας των Βάσκων . Στο βομβαρδισμό εκείνο σκοτώθηκαν 1.650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά. Συνθήκες έμπνευσης[ Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα ]

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Εικόνα
Αναδημοσίευση από: http://eclass31.weebly.com/ Ευχαριστούμε!!!

ΦΥΣΙΚΗ

Εικόνα
Αναδημοσίευση από: http://eclass31.weebly.com/ Ευχαριστούμε!!!

ΙΣΤΟΡΙΑ

Εικόνα
Αναδημοσίευση από: http://eclass31.weebly.com/ Ευχαριστούμε!!!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ΄

Εικόνα
Αναδημοσίευση από: http://eclass31.weebly.com/ Ευχαριστούμε!!!

ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄

Εικόνα
Αναδημοσίευση από:http://eclass31.weebly.com/ Ευχαριστούμε!!!

Γλώσσα - ΣΤ΄ Δημοτικού

Εικόνα
Περιγραφή: Το βιβλίο του μαθητή περιέχει κείμενα και κατάλληλες δραστηριότητες για την επεξεργασία αυτών των κειμένων, οι οποίες αφορούν στους βασικούς άξονες και τους διδακτικούς στόχους του Αναλυτικού ­Προγράμματος Σπουδών της Γλώσσας για την Στ' τάξη του Δημοτικού. Στόχοι: Η διδασκαλία του μαθήματος της γλώσσας στο Δημοτικό αποσκοπεί στην ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να χειρίζονται με επάρκεια και αυτοπεποίθηση, συνειδητά, υπεύθυνα, αποτελεσματικά και δημιουργικά το γραπτό και τον προφορικό λόγο, ώστε να συμμετέχουν ενεργά στη σχολική και την ευρύτερη κοινωνία τους.  Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γλώσσας Αναδημοσίευση από: http://anoixtosxoleio.weebly.com/

Οι εξελίξεις στην Ευρώπη κατά τους Νεότερους Χρόνους

Εικόνα
(μέσα 15ου αιώνα - αρχές 19ου αιώνα) Οι Νεότεροι Χρόνοι έχουν ως αφετηρία τους τα μέσα του 15ου αιώνα. (Το 1453 καταλήφθηκε η Κωνσταντινούπολη από τους Οθωμανούς Τούρκους, ενώ στη Δυτική Ευρώπη τερματίστηκε ο Εκατονταετής Πόλεμος, ο οποίος ανέδειξε δύο εθνικά κράτη, την Αγγλία και την Γαλλία). Από τότε περίπου άρχισε σταδιακά να αλλάζει η κοινωνία του Μεσαίωνα και να διαμορφώνονται, κυρίως στη Δυτική Ευρώπη, βασικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου πολιτισμού. Ιδιαίτερα έως το 1815 διάφορες ιδεολογικές, πολιτικές, πνευματικές και καλλιτεχνικές αλλαγές, μεγάλοι και σκληροί πόλεμοι, εξερευνήσεις μακριά από την ευρωπαϊκή ήπειρο αλλά και επαναστάσεις άλλαξαν ριζικά την κατάσταση. Ανέδειξαν νέες πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές δυνάμεις καθώς και νέες αξίες, αρχές και θεσμούς.