Αναρτήσεις

17η Νοέμβρη...

Εικόνα

Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα

Εικόνα
Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα Κεφάλαιο 1o : Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης για το σχήμα και τις κινήσεις της Γης. Κεφάλαιο 2o : Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παρά­λληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης για τους δύο πόλους της Γης. για τον Ισημερινό, τους παράλληλους κύκλους και τους μεσημβρινούς. Κεφάλαιο 3o : Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης για το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος. να βρίσκετε τη θέση ενός τόπου στο χάρτη. Κεφάλαιο 4ο : Ο άξονας και η περιστροφή της Γης - Ημέρα και νύχτα γιατί έχουμε ημέρα και νύχτα. πώς συσχετίζεται η εναλλαγή ημέρας και νύχτας με την περιστροφή της Γης. Κεφάλαιο 5ο : Η περιφορά της Γης - Οι εποχές πώς εμφανίζονται οι εποχές. να συσχετίζετε τη δημιουργία των εποχών με την περιφορά της Γης. Κεφάλαιο 6o : Το ηλιακό μας σύστημα τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. να εντοπίσετε τη θέση της Γης στο ηλιακό μας σύστημα. Βασικοί Όροι  : γεωειδές, ελλειπτική τροχιά, περιστροφή, περιφ...
Εικόνα
Στόχοι ενότητας Ενότητα 2: Κατοικία Πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα Ποιος είναι ο ρόλος του επιθέτου σε ένα περιγραφικό κείμενο Ποιες λέξεις ή φράσεις δηλώνουν τόπο Με τις αγγελίες Με τις ελλειπτικές προτάσεις Με τα αριθμητικά επίθετα / αριθμητικά ουσιαστικά Με τις συντομογραφίες και τα αρκτικόλεξα Με την κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε -η και -ος

Αρχαία Αγορά Αθηνών - Άρειος Πάγος

Εικόνα
Στα μέσα του 6ου αι. π.Χ. ιδρύθηκε στα βορειοδυτικά του Ιερού Βράχου της Ακροπόλεως, ανάμεσα στους λόφους του Αρείου Πάγου και του Αγοραίου Κολωνού, η Αγορά των Αθηνών, η οποία για τους επόμενους τέσσερις τουλάχιστον αιώνες αποτέλεσε το κέντρο της πόλης των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Σ' αυτήν ανεγέρθηκαν τα σημαντικότερα δημόσια κτήρια και ιερά του άστεως και αναπτύχθηκε έντονη διοικητική, πολιτική, δικαστική, εμπορική, κοινωνική, πολιτιστική και θρησκευτική δραστηριότητα. Η αλληλουχία των οικοδομημάτων της Αγοράς μέσα στο χρόνο αντικατοπτρίζει την εξελικτική πορεία του δημοκρατικού πολιτεύματος στους πέντε αιώνες ύπαρξης της πόλεως-κράτους. Τα πρώτα ίχνη της κατοίκησης του ανθρώπου στον ευρύτερο χώρο της Αγοράς χρονολογούνται στην Ύστερη Νεολιθική εποχή (περ. 3000π.Χ.) και συνίστανται σε όστρακα χειροποίητων αγγείων που βρέθηκαν σε φρέατα και λάκκους. Κατά τις δύο επόμενες περιόδους, τ ην Ύστερη Ελλαδική ή Μυκηναϊκή (1550-1100 π.Χ.) και την Εποχή του Σιδήρου...
Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα για πληροφορίες   Το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis, ιδρύθηκε το 2015 —με πρωτοβουλία και κύρια ευθύνη του Στέφανου Τραχανά— ως ένα ιδιαίτερο τμήμα των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης (ΠΕΚ) με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία και δωρεάν προσφορά στους φοιτητές, τους επαγγελματίες επιστήμονες και το ευρύτερο κοινό, διαδικτυακών μαθημάτων στο επίπεδο των καλύτερων διεθνών προτύπων.

Οι Έλληνες κάτω από την οθωμανική και τη λατινική κυριαρχία (1453-1821)

Εικόνα
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους, το 1453, σήμανε την υποδούλωση του ελληνικού κόσμου σε ξένους κυριάρχους για περισσότερους από τέσσερις αιώνες. Μέσα σε δύσκολες συνθήκες, το ελληνικό έθνος στηρίχθηκε κυρίως στην ορθόδοξη πίστη και την ελληνική γλώσσα. Διατήρησε, έτσι, την ιδιαιτερότητά του και διεκδίκησε την ελευθέρια του με τη Μεγάλη Επανάσταση του 1821. Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου Μέσα σε δυο αιώνες (15ος - 17ος αιώνας) οι Οθωμανοί Τούρκοι κατέκτησαν ολόκληρη σχεδόν τηνελληνική Χερσόνησο. Ορισμένες όμως περιοχές παρέμειναν, ήδη από το 1204, για μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα στην κυριαρχία των Λατίνων και κυρίως των Βενετών,των Γενουατών και των Φράγκων. Οθωμανική αυτοκρατορία 1570 Βιντεομάθημα Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους, το 1453, ήταν η κατάληξη της παρακμής του Βυζαντινού κόσμου. Ήδη από τον 13ο αιώνα η άλλοτε ένδοξη Βυζαντινή Αυτοκρατορία αντιμετώπ...

Δεν πετάμε ποτέ τα σκουπίδια στο δρόμο, στην παραλία ή στην εξοχή!

Εικόνα

Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα

Εικόνα
ΚΛΙΚ ΕΔΩ : Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα Κεφάλαιο 1o : Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης για το σχήμα και τις κινήσεις της Γης. Κεφάλαιο 2o : Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παρά­λληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης για τους δύο πόλους της Γης. για τον Ισημερινό, τους παράλληλους κύκλους και τους μεσημβρινούς. Κεφάλαιο 3o : Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης για το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος. να βρίσκετε τη θέση ενός τόπου στο χάρτη. Κεφάλαιο 4ο : Ο άξονας και η περιστροφή της Γης - Ημέρα και νύχτα γιατί έχουμε ημέρα και νύχτα. πώς συσχετίζεται η εναλλαγή ημέρας και νύχτας με την περιστροφή της Γης. Κεφάλαιο 5ο : Η περιφορά της Γης - Οι εποχές πώς εμφανίζονται οι εποχές. να συσχετίζετε τη δημιουργία των εποχών με την περιφορά της Γης. Κεφάλαιο 6o : Το ηλιακό μας σύστημα τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. να εντοπίσετε τη θέση της Γης στο ηλιακό μας σύστημα. Βασικοί Όροι  : γεωειδές, ελλειπτική τροχιά, περι...

National Geographic | 1453, η Άλωση της Πόλης

Εικόνα
Με την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης το 1204 από τους σταυροφόρους της Δ΄ Σταυροφορίας άρχισε η κατάρρευση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Οι Φράγκοι δεν περιορίστηκαν στην κατάληψη της Πόλης, αλλά διέπραξαν και απίστευτες λεηλασίες και σφαγές. Μάλιστα, η έκτασή τους ήταν τέτοια, που οκτακόσια και πλέον χρόνια αργότερα ο πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄ αναγκάστηκε να ζητήσει δημόσια συγγνώμη από τους ορθοδόξους στη διάρκεια επίσημης επίσκεψής του στην Ελλάδα. Μολονότι αργότερα οι Έλληνες επανέκτησαν την Πόλη, η παρακμή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα το 1430 να περιλαμβάνει μόνο την Κωνσταντινούπολη με τα περίχωρά της και το Δεσποτάτο του Μορέως. Οι προσπάθειες του Ιωάννη Παλαιολόγου για βοήθεια από τη Δύση μέσω της ένωσης των Εκκλησιών δημιούργησαν τρομερές διενέξεις μεταξύ των ενωτικών και των ανθενωτικών. Οι προσπάθειες του επόμενου αυτοκράτορα, Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, να εξασφαλίσει τη βοήθεια του πάπα, όπως όριζαν οι αποφάσεις της Συνόδου της Φλωρεντίας, συ...

Η ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Εικόνα
Στις φωτογραφίες παρουσιάζονται με τη σειρά τα εξής δέντρα:  1. Πουρνάρι ( είδος θαμνώδους βελανιδιάς),  2. Πιστακιά ( θάμνος συγγενικός του σκίνου και της φυστικιάς), 3.πεύκο 4. Σκίνος 5. Κυπαρίσσια σε πρώτο πλάνο, βελανιδιά σε δεύτερο Ευχαριστώ την εκπαιδευτικό Αντιγόνη Ι.

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΒΕΛΑΝΙΔΙΕΣ...

Εικόνα
Η Δυτική Αττική ενεργοποιείται! Ήδη μπαίνουν στο χορό τα σχολεία! Ήδη ομάδες εθελοντών μάζεψαν τα βελανίδια τους σε Κινέτα και Μέγαρα!  Στις 6 Δεκεμβρίου θα επιχειρήσουμε σποροφύτευση βελανιδιών, στην Πάρνηθα,  στα όρια του Δήμου Φυλής. Όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε! Ο παλαίμαχος και πρωτοπόρος Μανώλης Θεοδωρίδης, εξηγεί το τρόπο σποροφύτευσης βελανιδιών.

Το τελευταίο όνειρο της γριάς Βελανιδιάς

Εικόνα
  Χανς Κρίστιαν Άντερσεν   Στο δάσος, ψηλά στην απότομη ακτή, αντίκρυ στο ανοιχτό πέλαγος, έστεκε μια πολύ γριά βελανιδιά. Ήταν ακριβώς τριακοσίων εξή­ντα πέντε ετών, μα για το δένδρο, όλος αυ­τός ο καιρός δεν ήταν παρά μόνο μερικές δικές μας μέρες. Εμείς είμαστε ξύπνιοι τη μέρα και κοιμόμα­στε τη νύχτα και τότε βλέπουμε τα όνειρά μας. Το δένδρο είναι ξύπνιο τρεις ολόκληρες εποχές και κοιμάται μόνο σαν έρχεται o χειμώνας. Ο χειμώ­νας είναι η νύχτα της – ύστερα από μια ατέλειωτη μέρα που τη λένε άνοιξη, καλοκαίρι και φθινόπω­ρο.  Πολλά ζεστά καλοκαιρινά πρωινά, τα Εφήμερα, αυτές οι μυγούλες που ζουν μονάχα μια μέρα, χόρευαν ολόγυρα στην κορφή της, χαρούμενα κι ευτυ­χισμένα, και ύστερα ακουμπούσαν για μια στιγμή σε κάποιο δροσερό, πράσινο φύλλο της Βελανι­διάς. Και τότε η Βελανιδιά έλεγε:  «Καημένη μυγούλα! Ολόκληρη η ζωή σου είναι μια μέρα! Πόσο σύντομη είναι και πόσο θλιβερή!»  «Θλιβερή! Γιατί το λες αυτό;» απαντούσε τότε το Εφήμερο....

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΦΥΤΕΥΕ ΔΕΝΤΡΑ

Εικόνα
Νικητής του Acadamy Award for Best Animated Short Film and Short Film Palme d'Or το 1987. Είναι ένα γοητευτικό αριστούργημα κινουμένων σχεδίων για έναν άνθρωπο ο οποίος αφιερώνει τη ζωή του στο να φυτεύει δέντρα. Σε σκηνοθεσία του Frederick Back και επιμέλεια απο τον Norbert Pickering, αυτή είναι η πλήρης έκδοση στην αγλλική γλώσσα μεταφρασμένη απο τον Jean Roberts και αφήγηση απο τον Christopher Plummer (η αρχική έκδοση είναι στην γαλλική γλώσσα με αφήγηση απο τον Philippe Noiret).  Ο Jean Giono, ο συγγραφέας του διηγήματος πάνω στο όποίο βασίστηκε η ταινία, έγραψε την ιστορία μετά από αίτημα των American editors το 1953 οι οποίοι του ζήτησαν να γράψει λίγες σελίδες για έναν αξέχαστο χαρακτήρα. Το αίτημα τους ήταν για έναν αληθινό χαρακτήρα, αλλά ο Jean Giono δημιούργησε τον φανταστικό Elezeard Bouffier. Όταν οι εκδότες διαμαρτυρήθηκαν ότι κανένας με αυτό το όνομα δεν είχε πεθάνει στη Banon, ο συγγραφέας χάρισε το διήγημα στην ανθρωπότητα. Αυτό έγινε λίγο μετά την ...

Η ΔΡΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΔΡΥΟΣ…

Εικόνα
Μνημειακές δρύες στο δάσος Ξηρομέρου Αιτωλοακαρνανίας (φωτογραφία: Απόστολος Τζογάνης). Η ΔΡΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΔΡΥΟΣ… * – ένα ιστορικό της σημαίνουσας πορείας της δρυός στον ελληνικό χώρο –   Του Αντώνιου Β. Καπετάνιου Δασολόγου – Περιβαλλοντολόγου «Μ’ αρέσει, δρυ, να σε θωρώ μες στ’ ουρανού τς αγκάλες» (από τον «Νικηφόρο Βρυέννιο», Διονύσιος Σολωμός) Η δρυς η φυλλοβόλος, ήταν κάποτε το δένδρο που κυριαρχούσε στον ελληνικό χώρο και στο μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής ηπείρου. Ιδίως στην αρχή της μεταπαγετωνικής περιόδου, η φυλλοβόλος δρυς, μαζί με τα φυλλοβόλα πλατύφυλλα,  ήταν τα κυρίαρχα φυτικά είδη στις περιοχές αυτές. Η έννοια εξάλλου του δρυμού –που έχει επικρατήσει να λέγεται για τον τόπο που εμφανίζει πυκνή άγρια βλάστηση–, στην παρουσία της δρυός οφειλόταν, όταν κάλυπτε κάθε γωνιά του ελληνικού χώρου. Η έννοια αυτή βέβαια, έχει καθολικότερη σημασία κι αναφέρεται στον τόπο τον πλούσιο με δασική υψηλή (κυρίως) βλάστηση, ανεξαρτήτως του είδους δ...

«Η Προσευχή της δασκάλας» Gabriela Mistral

Εικόνα
«…Κάνε να είμαι πιο μάνα από τις μάνες Για να μπορέσω να αγαπήσω Και να υπερασπίσω όπως αυτές Κάτι που δεν είναι σάρκα της σάρκας μου…» Οι στίχοι είναι από την «Προσευχή της δασκάλας», της Χιλιανής ποιήτριας Gabriela Mistral, που πήρε το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1946 Αφιερωμένο σε κάθε δάσκαλο που όλα τα υπομένει και επιμένει να υπηρετεί το λειτούργημα μας, με σεβασμό και αγάπη. Η προσευχή της δασκάλας Κύριε! Εσύ που δίδαξες, συγχώρα με που διδάσκω· που φέρω το όνομα της δασκάλας, που Εσύ έφερες όταν ήσουν στη Γη. Δώσε μου την μοναδική αγάπη για το σχολειό μου· που ούτε το κάψιμο της ομορφιάς να είναι ικανό να κλέψει την τρυφεράδα μου απ’ όλες τις στιγμές. Δάσκαλε, κάνε ακατάπαυστο τον ενθουσιασμό μου και περαστική την απογοήτευση. Βγάλε από μέσα μου αυτό τον ακάθαρτο πόθο για δικαιοσύνη που εξακολουθεί να με ταράζει, το γελοίο απομεινάρι της διαμαρτυρίας που βγαίνει από μέσα μου όταν με πληγώνουν. Να μην πονάει η αγνόηση και να μην θλίβομαι για ...

28η Οκτωβρίου Ιδέες Διαθεματικής Προσέγγισης – Εναλλακτικό Υλικό

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΥΧΕΣ!!!

Εικόνα
Αγαπημένα μου παιδιά, πέρασα μια υπέροχη χρονιά μαζί σας. Σας ευχαριστώ για την προσπάθεια που καταβάλατε, την προθυμία σας, τη θετική σας ενέργεια, το χαμόγελό σας!!! Ένα ταξίδι τελειώνει κι ένα άλλο αρχίζει… Πιο απαιτητικό, αλλά συναρπαστικό. Σας εύχομαι καλή συνέχεια στον καινούριο δρόμο που ανοίγεται μπροστά σας. Χαράξτε τον με τις δικές σας δυνάμεις, με ήθος, με αξιοπρέπεια και ευγένεια. Μία τελευταία πρόταση… Αυτό το καλοκαίρι, πιστεύω ότι είναι ο κατάλληλος χρόνος να διαβάσετε ένα πρωτότυπο και αλληγορικό παραμύθι. «Ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβιγκστον», του Ρίτσαρντ Μπαχ. Το βιβλίο έχει γυριστεί και σε ταινία, «Το πέταγμα του Γλάρου», με την καταπληκτική μουσική του Neil Diamond. Αξίζει, νομίζω, να τη δείτε… Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο μέχρι το τέλος. Θα ακούσετε ένα πολύ όμορφο τραγούδι.  https://www.youtube.com/watch?v=9vlvos0b7-Y Να περάσετε ένα τέλειο, ξένοιαστο καλοκαίρι!  Με πολλή πολλή αγάπη, η δασκάλα σας,   Αιμιλ...

Πρόληψη και αντιμετώπιση ασθενειών

Εικόνα
 Τα εμβόλια κλικ στην εικόνα http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4883?locale=en   Μετάδοση  Ασθενειών –άσκηση αντιστοίχισης κλικ  στην εικόνα   http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4884?locale=en   ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ Ελευθέρωσε την καρδιά σου……Αnimation spot βασισμένο σε ιδέα και σκίτσο του Μιχάλη Κουντούρη, για την Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία. https://www.youtube.com/watch?v=Qs41pxdSpiU

"... μα όσο ανεβαίνω, μόνος να ανεβαίνω…." (Γεώργιος Δροσίνης)

Εικόνα
Ακούστε και μελοποιημένο το όμορφο ποίημα του Γεώργιου Δροσίνη που μελετήσαμε στην τάξη, τους στίχους του οποίου, θα ήθελα να θυμόσαστε πάντα. «ας είμαι ένα καλάμι, ένα χαμόδεντρο, μα όσο ανεβαίνω, μόνος να ανεβαίνω….» https://www.youtube.com/watch?v=hL_V1K7J6i4 Τραγούδι : Τι θέλω Ποίηση: Γεώργιος Δροσίνης Μουσική : Μίκης Θεοδωράκης Ερμηνεία : Βασίλης Παπακωνσταντίνου και Παιδική Χορωδία Δ. Τυπάλδου.

ΕΥΡΩΠΗ

Εικόνα
Δείτε μια παρουσίαση για την Ευρώπη στην παρακάτω διεύθυνση:  Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ παρουσίαση ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ http://www.slideboom.com/presentations/1200204      Και τώρα ας παίξουμε!!!  ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, παιχνίδι ΚΛΙΚ  ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ http://e-dimotiko.gr/mydocs/geography/antistoixisi1.htm         ΒΡΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, παιχνίδι ΚΛΙΚ  ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ http://www.purposegames.com/game/40b47c2fa8    BAΛE TIΣ ΣHMAIEΣ ΣTA KΡATH TOYΣ, παιχνίδι  ΚΛΙΚ  ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ    http://users.sch.gr/sitsil/images/stories/myvideos/Geo/EuropeFlags.swf ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟ ΠΑΖΛ      ΚΛΙΚ  ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ http://www.yourchildlearns.com/mappuzzle/europe-puzzle.html