Αναρτήσεις

ΕΝΟΤΗΤΑ 15 Κινηματογράφος - Θέατρο

Εικόνα
  Στο " Χαμίνι " ο Σαρλό βρίσκει ένα εγκαταλειμμένο μωρό. Συγκινημένος, αποφασίζει να το φροντίσει.. Δεν είναι πλούσιος, αλλά είναι καλόκαρδος. Παίρνει το παιδί και το μεγαλώνει με τρυφερότητα. O Σαρλό και ο μικρός δουλεύουν μαζί: Το αγοράκι σπάει τζάμια και ο Σαρλό, που δουλεύει ως τζαμάς, φτάνει την κατάλληλη στιγμή για να τα επισκευάσει! Οι δυο τους ζουν ευτυχισμένοι μέχρι τη μέρα που ένας γιατρός αποφασίζει να πάρει το παιδί από τον Σαρλό για να το κλείσει σε ορφανοτροφείο... Αλλά και η μητέρα του παιδιού, που έγινε διάσημη τραγουδίστρια, προσπαθεί να βρει το παιδί της...

Ενότητα 14 - Πάσχα

Εικόνα
  Γρηγόριος Ξενόπουλος Τα κόκκινα αυγά Τα έθιμα είναι αυθόρμητες κοινωνικές εκδηλώσεις που ο λαός επαναλαμβάνει, για να εκφράσει μ' αυτά τις αντιλήψεις του και τα πιστεύω του. Τα περισσότερα ελληνικά έθιμα έχουν τις ρίζες τους στα αρχαία και τα βυζαντινά χρόνια. Άλλα, πάλι, παρουσιάζουν ομοιότητες με έθιμα γειτονικών μας λαών και άλλα έχουν δεχτεί επιδράσεις από λαούς με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή. Στο πέρασμα των αιώνων, μερικά έθιμα έμειναν σχεδόν αμετάβλητα (π.χ. έθιμα του γάμου), ενώ άλλες λαϊκές εκδηλώσεις εξελίχτηκαν σύμφωνα με τις κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές (π.χ. οι χοροί και η μουσική τους, τα παραμύθια, οι μύθοι). Ωστόσο, όσο κι αν μεταβληθεί ένα έθιμο, διατηρεί πάντοτε τον κεντρικό πυρήνα του. Αγαπητοί μου, Μ ια φίλη μας, αν θυμάστε, ρώτησε τις Αποκριές πώς κι από τι επικράτησε το παράξενο έθιμο του μασκαρέματος· κι η  Διάπλαση * της εξήγησε  στην Αλληλογραφία * πως είν' ένα λείψανο ειδωλολατρικό. Ένας φίλος μας σήμερα μας κάνει την ίδια ερώτηση για τ...

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 Ο Μάρκος Μπότσαρης

Εικόνα
  Ο Μάρκος Μπότσαρης Στη διάρκεια του 1823 οι συγκρούσεις των Ελλήνων επαναστατών με τον οθωμανικό στρατό γενικεύτηκαν. Στη Στερεά Ελλάδα οι Έλληνες πολιορκήθηκαν από τους Τούρκους στο Μεσολόγγι. Εκεί ξεχώρισε για τη δράση του ο  Μάρκος Μπότσαρης , ο οποίος σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια νυκτερινής αιφνιδιαστικής επίθεσης που επιχείρησε τον Αύγουστο του 1823. ▲  Ο θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη, πίνακας του Αθ. Ιατρίδη, Αθήνα, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Μ ετά την καταστροφή στη μάχη του Πέτα, στις 4 Ιουλίου του 1822, μέρος των  αποδεκατισμένων  ελληνικών δυνάμεων κατάφερε να φτάσει στο Μεσολόγγι και βάλθηκε να το οχυρώνει, ώστε να καθυστερήσουν οι Τούρκοι πολιορκώντας το. Η ελληνική επαναστατική Κυβέρνηση, για ν' αντιμετωπίσει την κρίσιμη κατάσταση, διόρισε στρατηγό τον Μάρκο Μπότσαρη, ο οποίος καταγόταν από ονομαστή οικογένεια του Σουλίου. Ο Μπότσαρης, στα τέλη του φθινοπώρου του 1822 ήρθε σ' επαφή με τον Τούρκο πασά Ομέρ Βρυώνη, που πολιορκούσε το Μεσολόγγι και άρχισε δ...

Κεφάλαιο 44 Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω το ποσοστό στα εκατό

Εικόνα

Οι αγώνες του Κανάρη

Εικόνα
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ:  8.  Οι αγώνες του Κανάρη   Από τις ναυτικές επιχειρήσεις του ελληνικού στόλου ξεχωρίζουν οι καταδρομικές ενέργειες του  Κωνσταντίνου Κανάρη .  Ο μπουρλοτιέρης από τα Ψαρά πραγματοποίησε πολλές παράτολμες αποστολές, όπως η πυρπόληση της ναυαρχίδας  του  τουρκικού στόλου, η οποία μάλιστα ονομαζόταν «Μπουρλότα σαϊμάζι» (καταφρονήτρα των πυρπολικών). Η ναυμαχία της Τένεδου Βιντεομάθημα Καθώς διέθεταν κυρίως εμπορικά πλοία, οι Έλληνες καπετάνιοι αντιμετώπιζαν τα μεγαλύτερα σε όγκο τουρκικά και αιγυπτιακά πολεμικά με τα  πυρπολικά  ή  μπουρλότα . Επρόκειτο για μικρά σκάφη, γεμάτα με εκρηκτικά υλικά, που τα άναβαν και στη συνέχεια τα έσπρωχναν προς τα εχθρικά καράβια για να τα κάψουν. ​ Κατά την Επανάσταση του 1821, οι Έλληνες ναυτικοί τελειοποίησαν την κατασκευή των πυρπολικών και τα επάνδρωσαν με ριψοκίνδυνους εθελοντές, τους μπουρλοτιέρηδες. Στην αρχή το πυρπολικό πλησίαζε αθόρυβα το εχθρικό πλοίο τη νύχτα και το εμβόλιζε...

Κεφάλαιο 43 Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω την αρχική τιμή

Εικόνα

Η κατασκευή του Παρθενώνα σε τριδιάστατη απεικόνιση -ΒΙΝΤΕΟ (Περιήγηση στην Ακρόπολη)

Εικόνα
 

Κεφάλαιο 42 Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω την τελική τιμή

Εικόνα
 

Κεφάλαιο 41 Βρίσκω το ποσοστό

Εικόνα
 

Κεφάλαιο 40 Εκτιμώ το ποσοστό

Εικόνα
 

ΠΑΣΧΑ

Εικόνα
Το χριστιανικό Πάσχα κατάγεται από το εβραϊκό. Οι Εβραίοι το Πάσχα γιόρταζαν την έξοδό τους από την Αίγυπτο. Η λέξη ‟ Πάσχα ” στ’ αραμαϊκά, σημαίνει ‟ Πέρασμα ”, όπως ‟ Πεσάχ ” στα εβραϊκά και ‟ Πισάχ ”στα αιγυπτιακά. Οι Χριστιανοί πήραν το Πάσχα από τους Εβραίους, αλλά του έδωσαν καινούργιο περιεχόμενο. Με το Πάσχα γιορτάζουμε το πέρασμα του Θεανθρώπου από τη γήινη ζωή, το μαρτυρικό θάνατο και την ένδοξη Του Ανάσταση.  Η περίοδος του Χριστιανικού Πάσχα βέβαια, αρχίζει τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Σαρακοστή, με την αρχή του Τριωδίου και τελειώνει με την Πεντηκοστή. Στη μακρά αυτή περίοδο προετοιμάζεται ο πιστός, με νηστεία και προσευχή, για να μπορέσει να παραστεί στο Θείο Δράμα. Με τη λέξη Πάσχα, βέβαια, κυρίως εννοούμε τις δύο εβδομάδες από την ανάσταση του Λαζάρου ως την Κυριακή του Θωμά. Την εβδομάδα των Παθών ή Μεγάλη Εβδομάδα και την εβδομάδα της Λαμπρής ή Λαμπροβδομάδα. Η εβδομάδα των Παθών είναι η Μεγάλη Εβ...

ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Εικόνα
 

Ένας Αρχαίος Ναός - Διαδικτυακό εκπαιδευτικό παιχνίδι για την αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών ναών.

Εικόνα
 

ΕΝΑ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ

Εικόνα
 

Μια παράξενη βόλτα στην Ακρόπολη

Εικόνα
Όταν η Νίκη, ένα δωδεκάχρονο κορίτσι, επισκέπτεται την Ακρόπολη με την οικογένειά της, συναντά έναν περίεργο κάτοικο του βράχου, τον Χθόνη. Ο Χθόνης, το φίδι της Ακρόπολης, θα την οδηγήσει σε ένα παράξενο ταξίδι στον χρόνο. Στη διάρκεια του ταξιδιού, η Νίκη θα δει τις αλλαγές στο τοπίο της Ακρόπολης και θα ζήσει μερικές από τις πιο έντονες στιγμές της ιστορίας της. Όταν όμως επιστρέφει πίσω είναι μπερδεμένη…έζησε στ’ αλήθεια αυτό το ταξίδι; Δείτε την ταινία Συντελεστές Γενική εποπτεία Σταματία Ελευθεράτου

Ο Παρθενώνας

Εικόνα
Παρθενώνας Ο Παρθενώνας είναι ένας αρχαίος ελληνικός ναός χτισμένος στην Ακρόπολη της Αθήνας. Είναι κατασκευασμένος από λευκό πεντελικό μάρμαρο και ήταν αφιερωμένος στη θεά Αθηνά, την προστάτιδα της πόλης των Αθηνών.  Είναι ένα κτήριο  δωρικού αρχιτεκτονικού ρυθμού, που όμως συνδυάζει στοιχεία και του Ιωνικού.   Ο Παρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας και τον κολοφώνα του δωρικού ρυθμού . Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448/7 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ. στα Μεγάλα Παναθήναια , ενώ ο γλυπτός διάκοσμος περατώθηκε το 433/2 π.Χ.  Σύμφωνα με τις πηγές, οι αρχιτέκτονες που εργάστηκαν ήταν ο Ικτίνος , ο Καλλικράτης και πιθανόν ο Φειδίας, που είχε και την ευθύνη του γλυπτού διάκοσμου.  Η είσοδος στον κυρίως ναό γινόταν από την ανατολική κεντρική θύρα του ναού.   Μέσα έστεκε το γιγάντιο  άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου.  Το άγαλμα ήταν κατασκευασμένο από τον Φειδία  από χρυσό και ελεφαντόδοντο και είχε ύψος περίπου 12...

Ο Παρθενώνας και τα μυστικά του: Το μυστήριο ξετυλίγεται

Εικόνα
 Από:  Νάσια Ξηρογιάννη Παρθενώνας, Ακρόπολη.  Πηγή εικόνας: el.wikipedia.org Μετά τα Περσικά, η Αθήνα αναδείχτηκε σε σπουδαία πόλη διαθέτοντας ισχυρό ναυτικό. Θεσπίστηκε η Δηλιακή συμμαχία και τα χρήματα που πρόσφεραν οι πόλεις φυλάσσονταν στη Δήλο. Αργότερα, όμως, μεταφέρθηκαν στην Αθήνα και ο Περικλής χρησιμοποίησε μέρος των χρημάτων αυτών για την ανέγερση του Παρθενώνα.  Ο  Παρθενώνας  χτίστηκε πάνω σε προηγούμενο ναό της Αθηνάς, ο οποίος καταστράφηκε από τους Πέρσες κατά τη διάρκεια των  Περσικών πολέμων . Είναι χτισμένος προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Υπήρξε το αποτέλεσμα της συνεργασίας σημαντικών αρχιτεκτόνων και γλυπτών στα μέσα του 5 ου π.Χ. αιώνα. Η εποχή της κατασκευής του συνταυτίζεται με τα φιλόδοξα επεκτατικά σχέδια της Αθήνας και της πολιτικής κύρους, που ακολούθησε έναντι των συμμάχων της κατά την περίοδο της  αθηναϊκής ηγεμονίας,  στην Αρχαία Ελλάδα. Ο Παρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο ...

ΜΑΘΗΜΑΤΑ 04.04.22

ΓΛΩΣΣΑ Για Τρίτη από Βιβλίο ασκ. 2. σελ. 20 Μέχρι Δευτέρα 11.04.22:  Γλωσσάρι από φωτοτυπία (Επαναληπτικό διαγώνισμα) Σελ. 31, ασκ,. 2 Σελ. 32, ασκ,. 3 Σελ. 33, ασκ,. 4 Σελ. 34, ασκ,. 5 Σελ. 35, ασκ,. 6, 7 Σελ. 38, ασκ,. 11 Φυσική  Βιβλίο σελ. 62-65 (Γλωσσάρι και Με μια ματιά σελ. 63)

Κεφάλαιο 4ο - Φυτά

Εικόνα
  ​​​​ Στόχοι ενότητας ​ Κεφάλαιο 4: Φυτά Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν τις βασικές δομές των φυτών καθώς και τις βασικές τους λειτουργίες. Τα μέρη του φυτού Τα μέρη του φυτού Στις εύφορες πεδιάδες, στα αμμουδερά ακρογιάλια, στα απόκρημνα βουνά, ακόμη και στις μεγάλες πόλεις η χλωρίδα κάνει αισθητή την παρουσία της. Σε μία εκδρομή στην εξοχή, σε έναν περίπατο στο δάσος ακόμη και σε μία βόλτα στους δρόμους της πόλης, βλέπεις γύρω σου δεκάδες διαφορετικά είδη φυτών. Το σύνολο των φυτών μιας χώρας αποτελεί τη  χλωρίδα  της. Η χλωρίδα της Ελλάδας είναι από τις πλουσιότερες στην Ευρώπη. Μπορεί στη χώρα μας να μην υπάρχουν πολλά μεγάλα δάση, η ποικιλία όμως των διαφορετικών ειδών της ελληνικής χλωρίδας είναι εντυπωσιακή. Συμπέρασμα Τα φυτά, όσο κι αν φαίνονται διαφορετικά, έχουν τα βασικά τους μέρη κοινά: τη ρίζα, το βλαστό και τα φύλλα. Η φωτοσύνθεση Η φωτοσύνθεση