Αναρτήσεις

Α. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΙ

Εικόνα
 ΠΗΓΗ:  https://anoixtosxoleio.weebly.com/epsilonnu972tauetataualpha-alpha900.html Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες Η  υποδούλωση της Ελλάδας  έχει δυσάρεστες συνέπειες για τους Έλληνες. Οι Ρωμαίοι, αρχικά, διοικούν τους κατακτημένους με σκληρό τρόπο. Κάθε πόλη αντιμετωπίζεται ανάλογα με τη στάση που τήρησε απέναντί τους.    Βιντεομάθημα Πρώτη φροντίδα των Ρωμαίων ήταν να κρατήσουν τους Έλληνες διχασμένους και να τους εμποδίσουν να συνεργαστούν μεταξύ τους. Γι' αυτό, αμέσως μετά την κατάκτηση, κατάργησαν τα δημοκρατικά πολιτεύματα και τις συμμαχίες των ηττημένων πόλεων-κρατών. Εφάρμοσαν δηλαδή για τη διακυβέρνησή τους το « διαίρει και βασίλευε ». Βασικό κριτήριο για το νέο τρόπο διοίκησης κάθε πόλης ήταν η στάση που αυτή είχε τηρήσει στους ελληνορωμαϊκούς πολέμους. Έτσι: ​Σε όσες συμμάχησαν μαζί τους ή δεν αντιστάθηκαν στις λεγεώνες τούς παραχωρούσαν ανεξαρτησία ή αυτονομία και ανέθεταν τη διοίκησή τους σε φιλορωμαίους Έλληνες. Σε όσες όμως αντιστάθηκαν, φ...

Αισθάνομαι - Σκέφτομαι και Γράφω - ΑΦΗΓΗΣΗ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Εικόνα
 

Η φίλη μας η θάλασσα

Εικόνα
  Η φίλη μας η θάλασσα Η φίλη μας η θάλασσα :   Θάλασσα  ονομάζεται το σύνολο του αλμυρού νερού που καλύπτει την επιφάνεια της Γης. Στο κεφάλαιο αυτό παρουσιάζονται δύο άρθρα (ένα από εφημερίδα και το άλλο από το διαδίκτυο), που μας δίνουν βασικές πληροφορίες για τη μεγάλη οικολογική καταστροφή που προκάλεσε το Νοέμβριο του 2002 η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Πρεστίζ» στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά της Ισπανίας. Οι πετρελαιoκnλίδες που προκλήθηκαν μετά τη βύθιση του πλοίου ρύπαναν χιλιόμετρα ακτών και οδήγησαν στο θάνατο χιλιάδες θαλάσσιους οργανισμούς. Βιβλίο μαθητή Η ΒΥΘΙΣΗ ΤΟΥ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟΥ «ΠΡΕΣΤΙΖ»  Ορθογραφία των ρηματικών καταλήξεων -τε  -ται -τε   -ται Στον Ενεστώτα και στον Εξακολουθητικό μέλλοντα της ενεργητικής φωνής,  το β΄ πρόσωπο του πληθυντικού αριθμού  παίρνει κατάληξη - τε Στον Ενεστώτα της παθητικής φωνής υπάρχουν και μερικά ρήματα που εμφανίζονται μόνο στο γ΄πρόσωπο του ενικού και παίρνουν κατάληξη σε ...

ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ - ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Εικόνα
 

Ενότητα 1: Ο φίλος μας το περιβάλλον

Εικόνα
 ΠΗΓΗ: https://anoixtosxoleio.weebly.com/ Στόχοι ενότητας Ενότητα 1: Ο φίλος μας το περιβάλλον Αφηγούμαστε ιστορίες­ Περιγράφουμε γεγονότα Χρησιμοποιούμε σωστά τους χρόνους των ρημάτων Χρησιμοποιούμε επιρρ­ήματα, προθέσεις, προτάσεις που φανερώνουν χρόνο Ο φίλος μας το δάσος Ο φίλος μας το δάσος :  Το  δάσος  είναι ένα σύνολο φυτών (δένδρα, θάμνοι, φρύγανα, πόες, λουλούδια, κ.α.), με κυρίαρχα τα δένδρα, τα οποία σε συνάρτηση με τα διάφορα ζώα, το έδαφος και το κλίμα της περιοχής, αποτελούν το  δασικό οικοσύστημα . Ο άνθρωπος έχει συνδεθεί πολύ στενά με το δάσος, καθώς ιστορικά του εξασφαλίζει τροφή, στέγη, ψυχαγωγία και εργασία. Πέραν όλων αυτών όμως, πολύ σημαντική είναι και η οικολογική του αξία. Βιβλίο μαθητή Χρόνοι του ρήματος Όταν θέλουμε να δείξουμε στη γλώσσα μας πότε γίνεται κάτι, χρησιμοποιούμε πολλούς τρόπους: τους χρόνους των ρημάτων επιρρήματα νωρίς, αργά, τώρα, ύστερα κτλ.             φράσεις με προθέσεις σ ε λίγο,...

ΓΛΩΣΣΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ 2

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα... 

ΓΛΩΣΣΑ 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ 13.10.21

Εικόνα
  ΓΛΩΣΣΑΡΙ

ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (Α΄ ΜΕΡΟΣ)

Εικόνα
Βιβλίο Μαθητή σ.47-70  Τετράδιο Εργασιών σ. 32-43 Γραμματικά φαινόμενα: Εγκλίσεις του ρήματος - ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ/ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ ΑΟΡΙΣΤΟΥ (εξακολουθητική-συνοπτική) Β.Μ σελ. 48, 49,51 (α΄τεύχος) Γραμματική σ. 144-145, 154  Αποτελεσματικές προτάσεις Β.Μ σελ. 50 (α΄τεύχος) Γραμματική σ. 199  Υποθετικές προτάσεις Β.Μ σελ. 66 (α΄τεύχος) Γραμματική σ. 196  Παραθετικά επιθέτων Β.Μ σελ. 57 (α΄τεύχος) Γραμματική σ. 107-111  Διαλυτικά - Σημεία στίξης Γραμματική σ. 50-54 Α΄ΓΛΩΣΣΑΡΙ-ΛΕΞΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Μπορείς να βρεις ποια είναι η σημασία των παρακάτω φράσεων; · Έγινα καπνός. · Άναψα απ’ τη ζέστη. · Πλέω σε πελάγη ευτυχίας. · Μου έφαγες τ’ αυτιά. · Είναι μεγάλη γάτα τελικά Βρες τα αντώνυμα (Αντίθετα) των λέξεων: Υγιεινό ....................     Χορτοφάγος....................  Φρέσκος .................... Νόστιμο .................... Ωφέλιμο .................... αλμυ...

Ποιήματα για παιδιά- Έλληνες ποιητές

Εικόνα
      Γ. Ρίτσος-Για το παιδί»     «Τα παιδιά θέλουν παπούτσια   τα παιδιά θέλουν ψωμί θέλουνε και φάρμακα δούλεψε και συ.   Γέλα κλαίγε κι όλο λέγε   το παιδί: ζωή. Τίποτ’ άλλο, Ζωή.     Ζύμωνε στη σκάφη πρώτο σου ζυμάρι, πρώτο σου ψωμί   ένα καλυβάκι μια μικρούλα αυλή για το παιδί.   Ζύμωνε το χώμα   με το δάκρυ δάκρυ φτιάξε ένα χωμάτινο πουλί να πετάει τη νύχτα   και να κελαηδεί   για το παιδί.     Τούτη είναι η ζωή μας τούτο το μεγάλο, τίποτ’ άλλο γέλα κλάψε, πες ό,τι θες Το παιδί ζωή: ζω τίποτ’ άλλο.»!       Ειρήνη- Γ. Ρίτσο (απόσπασμα)   Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη Τ’ όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη Τα λόγια της αγάπης κάτω απ’ τα δέντρα είναι η ειρήνη. Ο πατέρας που γυρνάει τ’ απόβραδο μ’ ένα φαρδύ χαμόγελο στα μάτια μ’ ένα ζεμπίλι στα χέρια του γεμάτο φρούτα και οι σταγόνες του ιδρώτα στο μέτωπό...