Αναρτήσεις

ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΚΟΙΝΟΣ ΔΙΑΙΡΕΤΗΣ

Εικόνα
Διαιρέτες ενός αριθμού – Μ.Κ.Δ. κάνε κλικ στην εικόνα Μάθε Παίζοντας- Πέτυχε τον ΜΚΔ των αριθμών

ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΜΑΤΟΛΟΙ

Εικόνα
Τους κλέφτες ύμνησαν ο Ρήγας και ο Μακρυγιάννης  (τους ονόμασε "μαγιά" της λευτεριάς γιατί αποτέλεσαν τον κεντρικό πυρήνα των αγωνιστών της λευτεριάς). Κυρίως όμως τους ύμνησε ο λαός μέσα από τα δημοτικά τραγούδια  Κλεφτουριά, η μαγιά της λευτεριάς (βίντεο) Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί - Ιστορία ΣΤ΄  ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

«Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε τη θάλασσα»

Εικόνα
Στο ποίημα που διαβάσαμε, ο Ευγένιος Τριβιζάς θέλει να τονίσει ένα μεγάλο πρόβλημα της εποχής μας και αυτό είναι η καταστροφή που προκαλούν στο περιβάλλον οι ανθρώπινες δραστηριότητες. Το κυνήγι της φάλαινας με στόχο την αλίευσή της, έχει οδηγήσει σε δραματική μείωση του πληθυσμού της και έτσι, πολλά είδη σήμερα, απειλούνται με εξαφάνιση. Δείτε την παρακάτω παρουσίαση πατώντας στις εικόνες, για να γνωρίσετε αυτά τα όμορφα θηλαστικά. Ο πολύ λαίμαργος άνθρωπος που έφαγε τη φάλαινα ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ   Ακούστε και το τραγουδάκι του μαθήματός μας. https://www.youtube.com/watch? v=9LjGK2bc1Kc ΣΤΙΧΟΙ: Ευγένιος Τριβιζάς ΜΟΥΣΙΚΗ: Βασίλης Παπανικολάου ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Βασίλης Παπανικολάου, Ιωάννα Μιχαηλίδου ΔΙΣΚΟΣ: Από το ποίημα... στο τραγούδι (1996)

Πώς κάνουμε Στρογγυλοποίηση

Εικόνα
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών Προσέξτε στην παρακάτω παρουσίαση το ποίημα της στρογγυλοποίησης! http://www.slideboom.com/ presentations/432402 Παιχνίδι   στρογγυλοποίησης   φυσι κών αριθμών http://www.e-maths.gr/files/ 111c_Strogyl_ga me.html Στρογγυλοποίηση δεκαδικών   (παιχνίδι ποδοσφαίρου) http://www.math-play.com/ rounding-decimals-game-1/ rounding-decimals-soccer-game. html  

Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

Εικόνα
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ:

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ

Εικόνα
Αιμιλία Αντων.

ΘΑΛΑΣΣΕΣ...

Εικόνα
Ωκεανοί και Θάλασσες (διαδραστική εξάσκηση) Έκδοση html για on-line παιχνίδι (Κλικ για on-line άνοιγμα του παιχνιδιού. Μετά το άνοιγμα, συνιστάται η αναμονή για ελάχιστα δευτερόλεπτα, μέχρι να "φορτώσει" το παιχνίδι) ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΗΠΕΙΡΟΥΣ:  ΚΛΙΚ ΕΔΩ Μερικά  α κτογραφικά στοιχεία (διαδραστική εξάσκηση swf) Αιμιλία Αντων. Τα 5 μεγαλύτερα νησιά του κόσμου Οι μεγαλύτερες διώρυγες Οι πιο γνωστοί πορθμοί (κλικ στην εικόνα για μετάβαση στην εφαρμογή)

ΔΙΟΛΚΟΣ ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

Εικόνα
Αιμιλία Αντων.

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΙΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Εικόνα
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ... Αιμιλία Αντων.

Το Ταξίδι της Ηλεκτρικής Ενέργειας

Εικόνα
Αιμιλία Αντων.

Φιλαναγνωσία

Εικόνα
Αναδημοσίευση από: http://paidiki-logotexnia.blogspot.gr/ Γιατί Διαβάζουμε; (οφέλη)   Τι Διαβάζουμε; (κριτήρια)   Πλησιάζοντας τα βιβλία (Εμψυχώσεις)  Ανατομία ενός κειμένου (Δραστηριότητες)     . A. Γιατί Διαβάζουμε;   ... επειδή μας αρέσει!    ενώ ταυτόχρονα, πιθανά οφέλη εντοπίζονται σε πολλούς τομείς: 1. Πνευματική συγκρότηση και συναίσθημα Η λογοτεχνία, ως μορφή τέχνης, μεταπλάθει την αντικειμενική πραγματικότητα με την αισθητική αξία που της προσδίδει. Η πρόκληση συγκίνησης, πρωταρχικό γνώρισμα της λειτουργίας της τέχνης του λόγου, όπως και κάθε τέχνης, είναι απόρροια της αισθητικής της αξίας. Ποικίλα συναισθήματα, πάθη, καημοί, διαλογισμοί του ανθρώπου, κοινωνικά προβλήματα μετατρέπονται από το δημιουργό σε αισθητική εποπτεία. Έτσι το ατομικό γίνεται γενικό. Το έργο κάθε λογοτέχνη αντανακλά, δημιουργικά, έναν ολόκληρο κόσμο ιδεών και πεποιθήσεων, που ενώνουν το συγγραφέα με την εποχή του ή τον αντιπαραθέτουν σ' αυτήν. Έτσι κάθε λογοτέχ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤ΄ΤΑΞΗ

Εικόνα
Όμορφη πορτοκαλιά μου του Χοσέ Μάουρο ντε Βασκονσέλος Ο μικρός Βραζιλιάνος Ζεζέ νιώθει από τα πέντε του χρόνια τι θα πει φτώχεια, αδικία, θάνατος. Είναι ένα μικρό αγοράκι που κάνει σκανταλιές, τρώει ξυλιές, μα έχει πολύ χιούμορ και ευαισθησία.  Ο καιρός της σοκολάτας της Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου Διηγήματα βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά από τον καιρό της γερμανικής κατοχής στην Αθήνα. Ιστορίες σκληρές κι όμως γεμάτες ανθρωπισμό, ιστορίες αληθινές που σήμερα μοιάζουν απίστευτες.  Τα μαγικά μαξιλάρια του Ευγένιου Τριβιζά Ο βασιλιάς Αρπατίλαος της Ουρανούπολης έχει μετατρέψει τη ζωή των υπηκόων του σε μια γκρίζα κόλαση. Σαν να μην έφτανε αυτό, αποφασίζει για να τους στερήσει κάθε ελπίδα, να κατασκευάσει μαγικά μαξιλάρια που θα αντικαταστήσουν τα όμορφα όνειρά τους με απαίσιους εφιάλτες! Θα καταφέρει κανείς να τον σταματήσει;

Μικρός Αναγνώστης : μια σπουδαία ιστοσελίδα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, πολύτιμος βοηθός στη δουλειά μας στην τάξη

Εικόνα
Περιηγηθείτε εδώ στις σελίδες του μικρού αναγνώστη και τις δραστηριότητες φιλαναγνωσίας που προτείνει http://www.mikrosanagnostis.gr/ Ηθοποιοί αφηγούνται ολόκληρα βιβλία ενώ οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να τα ξεφυλλίζουν διαδικτυακά, αναζήτηση βιβλίων, βιβλιοθηκών, θεματικών ερευνών, ιστορικοί χάρτες, ιδέες για την φιλαναγνωσία στη σχολική τάξη και άλλα πολλά και ενδιαφέροντα στην ιστοσελίδα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου του οποίου την κατάργηση προωθεί η κυβέρνηση !

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Εικόνα
Τουρκοκρατία Αναγέννηση Διαφωτισμός    1.  Διάρρηξη στο Τυπογραφείο , Αννέτε Νόιμπάουερ (1452) 2. Η Μαρούλα της Λήμνου, Μαρία Λαμπαδαρίδου - Πόθου (1472) 3.  Το Πνεύμα του Βουνού  (γερμανικοί λαϊκοί μύθοι), Κίρα Σίνου 4.  Ο έμπορος της Βενετίας , Σοφία Ζαραμπούκα (Βενετία 1575) 5.  Μικρομέγας , Βολταίρος (1750) 6. Ελευθερία ή Θάνατος, Αγγελική Νικολοπούλου 7. Ο Πατροκοσμάς, Τάκης Λάππας 8. Ρήγας Βελεστινλής, Τάκης Λάππας 9. Η Παναγία των Παρισίων, Βίκτορ Ουγκό (Παρίσι 1482) 10. Στο σταυροδρόμι της ημισελήνου, Κίρα Σίνου (1571) 11. Το λιονταρόπουλο, Καλλιόπη Σφαέλλου (ο Κολοκοτρώνης παιδί) 12. Στο κρυφό σχολειό, Ισμήνη Καπάνταη 13. Ο θησαυρός των Αζτέκων, Εβελύν Μπριζού Πελέν (Μεξικό 1520) 14. Το νησί των θησαυρών, Ρόμπερτ Λ. Στίβενσον (Καραϊβική 1750) 15. Σαΐνια Ερευνητές, Ανέτε Νόιμπαουερ (Φλωρεντία 1500) 16. Οι τρεις σωματοφύλακες, Αλέξανδρος Δουμάς (Γαλλία 1625) 17. Το κόκκινο της Ανατολής, Άννα Γκέρτσου

«Η προσευχή της δασκάλας»

Εικόνα
Οι παρακάτω στίχοι είναι από την “Προσευχή της δασκάλας”, της Χιλιανής ποιήτριας Gabriela Mistral, που πήρε το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1946.  Η μετάφραση ανήκει στη Μαριάννα Τζανάκη. Η Χιλιανή ποιήτρια Γκαμπριέλα Μιστράλ. Η προσευχή της δασκάλας Κύριε! Εσύ που δίδαξες, συγχώρα με που διδάσκω· που φέρω το όνομα της δασκάλας, που Εσύ έφερες όταν ήσουν στη Γη. Δώσε μου την μοναδική αγάπη για το σχολειό μου· που ούτε το κάψιμο της ομορφιάς να είναι ικανό να κλέψει την τρυφεράδα μου απ’ όλες τις στιγμές. Δάσκαλε, κάνε ακατάπαυστο τον ενθουσιασμό μου και περαστική την απογοήτευση. Βγάλε από μέσα μου αυτό τον ακάθαρτο πόθο για δικαιοσύνη που εξακολουθεί να με ταράζει, το γελοίο απομεινάρι της διαμαρτυρίας που βγαίνει από μέσα μου όταν με πληγώνουν. Να μην πονάει η αγνόηση και να μην θλίβομαι για την λήθη αυτών που μας δίδαξαν.

Δήμος Αβδελιώδης - Το Δέντρο Που Πληγώναμε (1986)

Εικόνα
  Η ταινία (1986) σκηνοθετήθηκε από το Δήμο Αβδελιώδη, ο οποίος έγραψε και το σενάριο, ενώ ανέλαβε και την παραγωγή της ταινίας μαζί με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Ο τίτλος αναφέρεται στην επεξεργασία της μαστίχας, όπου για να ληφθεί το δάκρυ τα μαστιχόδεντρα κεντρίζονται (πληγώνονται).

Agelastos petra ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ του Φίλιππου Κουτσαφτή

Εικόνα
Η Αγέλαστος Πέτρα (2000) H Eλευσίνα είναι μια μικρή βιομηχανική πόλη, 20 χιλιόμετρα δυτικά της Aθήνας. Mε την πόλη αυτή δέθηκε από τα προϊστορικά ακόμη χρόνια ο αγαπημένος μύθος των αρχαίων, ο μύθος της θεάς Δήμητρας, θεάς της γεωργίας και της ευφορίας της γης, και της κόρης της, Περσεφόνης. Eδώ όπου, σύμφωνα με το μύθο, πρωτοκαλλιεργήθηκαν τα θεία δώρα, τα δημητριακά, αναπτύχθηκαν και οι μεγαλύτερες βιομηχανίες της Eλλάδας, με καταστροφικές συνέπειες για την περιοχή και το ιερό. Kινηματογραφούμε αυτή την πόλη επί δέκα χρόνια, απ' τη μεριά του προσκυνητή, παρακολουθούμε τα καθημερινά, ταπεινά και μεγαλειώδη και ανακαλύπτουμε κτερίσματα από το αρχαίο πρόσωπο, εντοιχισμένα στη σύγχρονη ζωή. H Eλευσίνα είναι δυτικά, χώρος ιερός, σημείο και όριο για να δει κανείς τόσο τον κόσμο γύρω του όσο και τον εαυτό του.

ΕΛΛΑΔΑ 1922 - National Geographic - Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΞΕΡΙΖΩΜΟΣ (HQ)

Εικόνα

Το μαρτύριο του αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης (συγκλονιστικές μαρτυρίες)

Εικόνα
Προφητικά λόγια του Χρυσοστόμου κατά την ώρα της χειροτονίας του σε Μητροπολίτη Δράμας το 1902 «Ζητώ μεγάλον Σταυρόν, επί του οποίου θα δοκιμάσω την ευχαρίστησιν, καθηλούμενος και μη έχω έτερον τι να δώσω προς σωτηρίαν της ημετέρας λατρευτής πατρίδος, να δώσω το αίμα μου. Ούτως εννοώ το έπ” εμοί την ζωήν και την αρχιερωσίνην»… «…και η μίτρα, έλεγε, την οποίαν αι άγιαι χείρες σου εναπέθεσαν επί της κεφαλής μου, εάν πέπρωται, να απολέση ποτέ την λαμπηδόνα των λίθων της θα μεταβληθεί εις ακάνθινον στέφανον μάρτυρος ιεράρχου». Έτσι κι έγινε. Άγιε και μαρτυρικέ Ιεράρχα πρέσβευε στον Κύριο και Θεό μας υπέρ της σωτηρίας του έθνους μας, Η μαρτυρiα του ακαδημαϊκού Γ. Μυλωνά Από παλαιούς κατοίκους της Σμύρνης, που έζησαν την τραγωδία της Καταστροφής, είχαμε πολλές διηγήσεις για το μαρτύριο του Χρυσοστόμου. Όμως υπήρχε πάντα μια επιφύλαξη ως προς την ακρίβεια των εξιστορουμένων. Ο πόνος και το μέγεθος της συμφοράς μεγεθύνουν ως την υπερβολή τα εξιστορούμενα. Προσωπικ

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ- ΦΕΥΓΟΥΝ ΚΑΡΑΒΙΑ...

Εικόνα

ΠΟΥ ΠΑΣ ΚΑΡΑΒΑΚΙ...

Εικόνα

ΒΑΡΑΣΑΜΑΚΗΣ - ΜΥΣΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Εικόνα

ΤΟ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

Εικόνα

Πείραμα: Το λουκανικάκι

Εικόνα
αν θέλετε να δείτε στον αέρα να πετάει ένα λουκανικάκι... Πού ντο πού ντο το λουκανικάκι;   Υλικά για το πείραμα 2 δάκτυλα υπομονή Βήματα 1. Ενώνουμε τους δύο δείκτες μας μπροστά από τα μάτια μας και σε απόσταση 20 εκ περίπου. 2. Κοιτάμε μακρυά χωρίς να εστιάζουμε το βλέμμα μας στα δύο μας δάκτυλα. Τι παρατηρούμε; 3. Απομακρύνουμε αργά τα δύο μας δάκτυλα το ένα από το άλλο. Τι παρατηρούμε; Ανάμεσα στα δύο μας δάκτυλα θα δούμε ένα μικρό λουκανικάκι να αιωρείται! Όσο απομακρύνουμε τους δείκτες μας τόσο το λουκανικάκι θα γίνεται πιο μικρό.

Επειδή ό,τι γυαλίζει δεν είναι χρυσός κι ότι φαίνεται μπορεί να έχει κι άλλη όψη ή να μην είναι αληθινό, δες προσεκτικά τις παρακάτω εικόνες.

Εικόνα
     

ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ

Εικόνα
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ  

Τα ποτάμια της Αμερικής(διαδραστική παρουσίαση)

Εικόνα
Πατήστε στην εικόνα και γνωρίστε τα μεγαλύτερα ποτάμια της Αμερικής: ΠΗΓΗ: Ψηφιακό Σχολείο

ΟΠτΙΚΕΣ ΑΠΑΤΕΣ!!!

Εικόνα
Είναι οι γραμμές παράλληλες; (οπτικές απάτες) Πλησιάζουν ή απομακρύνονται; Μήπως λυγίζουν προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση; Κι όμως, οι γραμμές που ακολουθούν είναι ευθείες και παράλληλες! Περάστε το ποντί­κι σας πάνω από τις περισσότερες εικόνες και θα το διαπιστώσετε:

Πείραμα :Σύνθεση χρωμάτων

Εικόνα
αν θέλετε να περάσετε μία μαγική βραδιά... Όταν ενωθούν οι τρεις δέσμες φωτός προκύπτει λευκό φως Υλικά για το πείραμα 3 φακοί που φωτίζουν καλά κόκκινη, πράσινη, μπλε ζελατίνα 1 λευκή επιφάνεια σκοτάδι

OΔΗΓΙΕΣ Δ.Ε.Π.Π.Σ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Εικόνα
OΔΗΓΙΕΣ ΔΕΠΠΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ Πίνακας Θέσεων για Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία 2015-2016 Αιτήσεις γίνονται στο https://www.iep.edu.gr/pps από Παρασκευή 22/05/2015 έως και Τρίτη 09/06/2015       Στο Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων για το σχολικό έτος 2015-2016 προσφέρονται 56 θέσεις μαθητών στην Α’ Γυμνασίου. Αναλυτικές πληροφορίες για τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων υπάρχουν στην ιστοσελίδα του σχολείου μας στη διεύθυνση: http://gym-peir-ag-anarg.att.sch.gr/ (δείτε στις ενότητες Ανακοινώσεις ή Εισαγωγή Μαθητών στο ΠΠΓ Αγ. Αναργύρων)

Ποντιακή Γενοκτονία / Αληθινά Σενάρια 16/5/2013

Εικόνα

Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ - PONTOS THE GREEK GENOCIDE HISTORICAL DOCUMENTARY

Εικόνα

H ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ (Full Documentary)

Εικόνα

ΦΩΣ

Εικόνα
Η όραση είναι η σημαντικότερη αίσθηση του ανθρώπου. Μας επιτρέπει να διακρίνουμε τη μέρα από τη νύχτα, να αναγνωρίζουμε τους ανθρώπους και τα αντικείμενα γύρω μας, να αντιλαμβανόμαστε τα χρώματα, να διαβάζουμε, να χειριζόμαστε μηχανήματα. Το όργανο της όρασης είναι το μάτι. Δεν αρκούν όμως μόνο τα μάτια, για να δούμε. Χρειάζεται και φως. Το φως μεταφέρει πληροφορία: • Το φανάρι είναι κόκκινο. Σταματώ. • Στο βιβλίο γράφει «συμπλήρωσε την παρατήρηση». Παίρνω το μολύβι και γράφω. • Στην τηλεόραση βλέπω τις ειδήσεις. Μαθαίνω τι γίνεται στον κόσμο. • Βλέπω τη φίλη μου να χαμογελά. Είναι χαρούμενη. Ο άνθρωπος παρατηρώντας τις σταγόνες του νερού πάνω στα αντικείμενα τα είδε να μεγεθύνονται. Χρησιμοποιώντας γυαλί ή κρύσταλλο κατασκεύασε φακούς. Τους φακούς σήμερα τους χρησιμοποιούμε στις φωτογραφικές μηχανές, στα τηλεσκόπια, στα μικροσκόπια, για να διορθώσουμε προβλήματα στην όραση.