Αναρτήσεις

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ 12.11- Τα βουνά της Ελλάδας

Εικόνα
 Βιβλίο σελ. 47-49, Τετράδιο Εργασιών σελ. 20 Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε: Ποια είναι τα μεγαλύτερα βουνά και οι οροσειρές της Ελλάδας Γεωμορφολογικός Χάρτης της Ελλάδας Πολυχάρτης  Ελλάδας

ΙΣΤΟΡΙΑ 12.11- Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο

Εικόνα
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12- σελ 38-40 Τετράδιο Εργασιών σελ. 15  ΚΛΙΚ στο σχεδιάγραμμα... Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Η εκπαίδευση των παιδιών στο Βυζάντιο δεν ήταν υποχρεωτική. Yπήρχαν μόνο ιδιωτικά και εκκλησιαστικά σχολεία, που λειτουργούσαν σε σπίτια, σε ναούς ή σε μοναστήρια. Οι γονείς πλήρωναν δίδακτρα σε είδος ή χρήματα, ανάλογα με το επάγγελμά τους. Τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο σε ηλικία έξι ως οκτώ χρόνων. Το βασικό σχολείο είχε τέσσερις τάξεις. Στις δύο μικρότερες οι μαθητές μάθαιναν να γράφουν, να διαβάζουν και να λογαριάζουν. Ασκούνταν ακόμη να ακούν προσεχτικά το δάσκαλό τους και να προφέρουν σωστά τα λόγια τους. Στις μεγαλύτερες τάξεις διδάσκονταν ορθογραφία, γραμματική και αριθμητική. Αποστήθιζαν ιστορίες από τον Όμηρο, την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη και από τους μύθους του Αισώπου. Στα σχολεία ακόμη μάθαιναν να τραγουδούν και να ψέλνουν.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 12.11 -Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας

Εικόνα
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, Κεφ. 14 σ. 41-42 Τετράδιο Εργασιών σ. 41   Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας Βασικές μαθηματικές έννοιες και διεργασίες Ένα κλάσμα είναι  μεγαλύτερο  από την ακέραιη μονάδα (καταχρηστικό κλάσμα), όταν ο αριθμητής του είναι  μεγαλύτερος  από τον παρονομαστή του. Μεικτός  ονομάζεται ο αριθμός που αποτελείται από  ακέραιο  μέρος και  κλασματικ ό  μέρος. Ένας  μεικτός  αριθμός μπορεί να μετατραπεί σε  καταχρηστικό  κλάσμα και το αντίστροφο. Μετατροπή καταχρηστικού σε μεικτό   Διαιρούμε τον αριθμητή με τον παρονομαστή. Το πηλίκο της διαίρεσης είναι ο ακέραιος του μεικτού. Το κλάσμα του μεικτού έχει αριθμητή το υπόλοιπο της διαίρεσης και παρονομαστή τον ίδιο με το αρχικό κλάσμα. Μετατροπή μεικτού σε κλάσμα Πολλαπλασιάζουμε τον ακέραιο του μεικτού με τον παρονομαστή του κλάσματός του. Στο γινόμενο που προκύπτει προσθέτουμε τον αριθμητή του μεικτού αριθμού. Το αποτέλεσμα αποτελεί τον αριθμητή του νέου κλάσματος, ενώ παρονομαστής παραμένει ο ίδιος. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Από το Τετράδιο Ε

Κεφάλαιο 2, Μάθημα 1 - Unit 2 Lesson 1 - pages 26, 27

Εικόνα
Vocabulary I am exited about=είμαι ενθουσιασμένος amusement park=πάρκο ψυχαγωγίας I am bored=βαριέμαι postcard=κάρτα apple pie=μηλόπιτα doughnut=λουκουμάς headmistress=διευθύντρια σχολείου offer=προσφέρω invite=προσκαλώ angry=θυμωμένος sad=λυπημένος trip=ταξίδι parents=γονείς canteen=καντίνα seem=φαίνομαι favourite=αγαπημένο present=δώρο rehearsal= πρόβα attend=παρακολουθώ without=χωρίς 1) Να διαβάσετε το κείμενο στη σελίδα 26

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ 11.11:Οι παραθαλάσσιοι οικισμοί της Ελλάδας

Εικόνα
Βιβλίο σελ. 44-46 και Τ.Ε. σ.18 Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε: Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε: Για τις μεγάλες ελληνικές πόλεις-λιμάνια Ποιοι παράγοντες βοήθησαν στην ανάπτυξή τους Χάρτης πληθυσμιακής κατανομής της Ελλάδας Η χώρα μας στο μεγαλύτερο μέρος της βρέχεται από θάλασσα και γι' αυτό από τους αρχαίους χρόνους η ζωή των Ελλήνων είναι δεμένη με αυτήν. Προτιμούσαν να ιδρύουν τις πόλεις τους στα παράλια, ώστε να μπορούν να αναπτύσσουν το εμπόριο και την επικοινωνία με τους άλλους λαούς. Έτσι πολλές και μεγάλες πόλεις, τα λιμάνια της χώρας μας, παρουσιάζουν αξιόλογη οικονομική ανάπτυξη. Σ' αυτό βοήθησαν και οι ήπιες κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στις παραθαλάσσιες περιοχές. Οι μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας Αθήνα ,  Θεσσαλονίκη ,  Πάτρα ,  Λάρισα ,  Ηράκλειο ,  Βόλος ,  Ιωάννινα ,  Τρίκαλα , Χαλκίδα ,  Σέρρες . Πόλεις της Ελλάδας Πολυχάρτης Ελλάδας ΚΛΙΚ στον χάρτη... Ασκήσεις Να μπορώ να βρω στο χάρτη την θέση την θέση των μεγαλύτερων πόλεων:  Αθήνα , Θεσσαλονίκη , Πάτρα ,

ΙΣΤΟΡΙΑ-11.11. Η καθηµερινή ζωή στο Βυζάντιο Κεφ 11

Εικόνα
Από τις σελίδες 36-37  του σχολικού βιβλίου και σ. 14 του Τ.Ε. ΚΛΙΚ στην εικόνα... Οι αγορές και το λιμάνι αποτελούσαν τα κέντρα ζωής των πολιτών και της πόλης. Τα καταστήματα και οι πλατείες ήταν οι χώροι συνάντησής τους. Οι Βυζαντινοί διασκέδαζαν συχνά σε οικογενειακές γιορτές και σε τοπικά πανηγύρια.

ΚΛΑΣΜΑΤΑ 10.11

Εικόνα
Τι σημαίνει κλάσμα; Πώς το διαχειρίζομαι; Όταν μιλώ για κλάσμα, τι έχω στο μυαλό μου; Πολλές οι ερωτήσεις... Πάμε να τα γνωρίσουμε καλύτερα! Τι είναι κλάσμα; Κλάσμα , ονομάζουμε  το μέρος μιας ακέραιης μονάδας η οποία έχει χωριστεί σε ίσα μέρη.   Τα κλάσματα γράφονται με δύο αριθμούς (ο ένας κάτω από τον άλλο), που χωρίζονται με μία γραμμή, την  κλασματική γραμμή .  Όροι του κλάσματος Ο αριθμός που γράφεται κάτω από την κλασματική γραμμή λέγεται  παρονομαστής  και φανερώνει σε πόσα ίσα μέρη χωρίστηκε η ακέραια μονάδα. Ο αριθμός που γράφεται πάνω από την κλασματική γραμμή λέγεται  αριθμητής  και φανερώνει πόσα από τα ίσα μέρη, στα οποία χωρίστηκε η ακέραια μονάδα, πήραμε. Ο αριθμητής και ο παρονομαστής λέγονται  όροι του κλάσματος . ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΛΙΚ για να κανεισ τισ ασκησεισ 1. Εισαγωγή στα κλάσματα 2. Κλασματική μονάδα

Το Παλάτι, ο Ιππόδροµος και οι ∆ήµοι

Εικόνα
ΚΛΙΚ στην εικόνα... 

Η Αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική & ∆υτική

Εικόνα
ΚΛΙΚ  για να μεγαλώσει...   

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 2ης ενότητας

1.         Να γίνουν οι πράξεις:        16.734 + 9.875 + 763=    7.829.903 - 67.223=       8.602 Χ 134=       15.042 : 23=           2.         Να υπολογίσετε τους πίνακες αριθμός Χ10 Χ100 Χ1.000 236       129       1.390       23.459       αριθμός :10 :100 :1.000 3789000       29000000       10000000       2000                     3.Να βάλεις Χ στον πίνακα με τους αριθμούς που διαιρούνται με: Αριθμοί το 2 το5 το 10 το 3 το 9 75