Αφιέρωμα στον αντιφασιστικό αγώνα του λαού μας (1940 – 1944)


Το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οργάνωση σχολικών γιορτών την 28η Οκτώβρη, για την καλύτερη οργάνωση της διδασκαλίας που αφορά τα γεγονότα του Β Παγκοσμίου Πολέμου αλλά και για την καλύτερη ενημέρωση των συναδέλφων για τα γεγονότα της εποχής.

Αναδημοσίευση από: http://www.syllogosperiklis.gr/

Α. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΑΦΙΣΕΣ, ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

ΚΛΙΚ στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στον σύνδεσμο:


Β. ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ

Πρόκειται ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ Της Παραγωγής ΣΕ ΦΙΛΜ ΑΠΌ ΤΟ κινηματογραφικό Συνεργείο ΤΟΥ ΕΛΑΣ, (ή ορθότερα, το φωτοκινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ), που έχει διασωθεί. Κάτι λιγότερο από 11 λεπτά. 
Δόθηκαν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας από την Ολυμπία και τον Κώστα Παπαδούκα, αδελφό του Θανάση Παπαδούκα, (οπερατέρ του κινηματογραφικού συνεργείου του ΕΛΑΣ, από το φθινόπωρο του 1944 μέχρι λίγο μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας). 
Πριν από τον Θανάση Παπαδούκα, την δουλειά αυτή έκανε ο οπερατέρ Ιωάννης Νισυρίου, με μία μηχανή που είχαν βρει «σε κάτι κιβώτια γερμανικά μαζί με φιλμ, τραβηγμένα και ατράβηχτα», όπως διηγείται ο ίδιος ο Θανάσης Παπαδούκας. Πληροφοριες ΓΙΑ ΟΣΑ περιγράφει η Η η η Η ΚΑΘΕ Σκηνή Δείτε ΑΠΌ ΕΔΩ! .

ΠΕΝΤΕ Κινηματογραφικά Αποσπάσματα Μικρής διάρκειας. 
.

γ) Ντοκουμέντα Της Κατοχής
Καταγραφή Της καθημερινότητας ΚΑΙ Των δεινών ΠΟΥ υφίσταντο ΟΙ Αθηναίοι εξαιτίας Της γερμανικής κατοχής, από τον ερασιτέχνη κινηματογραφιστή Άγγελο Παπαναστασίου. Δείτε ΤΟ Πρώτο μέρος Δείτε ΤΟ δεύτερο μέρος .

Σύντομο (8,5 λεπτών) αφιέρωμα στον ελληνοϊταλικό πόλεμο. 
.

ε) « Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας, 1941-1945 «, Ντοκυμαντέρ της Ρένας Χριστάκη (ΕΡΤ, 1983)
Οδοιπορικό στα βουνά, που έζησαν και πολέμησαν οι Αντάρτες, μέσα από τα μάτια των καλλιτεχνών του Αγώνα, ζωγράφων και φωτογράφων.

.
Γ. ΤΑΙΝΙΕΣ

α) Ο Ντούτσε αφηγείται πώς ... κατέκτησε την Ελλάδα ,. ΤΟΥ σκιτσογράφου Σταμάτη Πολενάκη
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ Ταινία μικρού μήκους (και η πρώτη κινούμενων σχεδίων που φτιάχτηκε στην Ελλάδα -. Τύπου «Μίκυ Μάους-» όπως γράφει ο σκηνοθέτης) 
Μέσα σε 6,5 λεπτά ξετυλίγεται ο απόλυτος εξευτελισμός του Μουσολίνι και της φασιστικής εκστρατείας του εναντίον της χώρας μας.
.

β) « Εκπαίδευση για Death - Η κατασκευή του Ναζί »(ελληνικός τίτλος:« Εκπαίδευση για θάνατο - Η δημιουργία ενός Ναζί », του Gregor Ziemer
Αντιναζιστική ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους (10) του 1943, από τον Ουώλτ Ντίσνεϋ.
.

γ) «Η ζωή είναι ωραία», ΤΟΥ Ρομπέρτο ​​Μπενίνι
ΙΤΑΛΙΚΗ δραματική κωμωδία, παραγωγής 1997, σε σκηνοθεσία Ρομπέρτο ​​Μπενίνι και σε σενάριο του ίδιου μαζί με τον Βιντσέζο Τσέραμι. 
Εξαιρετική αντιπολεμική ταινία, γι "αυτό και της συγχωρούνται κάποιες (σημαντικές, αν ήταν ιστορική ταινία) ιστορικές ανακρίβειες. Αν και το φιλμ δεν είναι παιδικό, συνιστάται ανεπιφύλακτα για την ΣΤ τάξη. 
Λόγω του μεγάλου μεγέθους της είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Δείτε ΤΟ α μέρος Δείτε ΤΟ β μέρος .

δ) « Ψηλά τα χέρια Χίτλερ «, ΤΟΥ Ροβύρου Μανθούλη
Αντιπολεμική Ταινία ΤΟΥ 1962, με τον Θανάση Βέγγο και τον Ανέστη Διαμαντόπουλο. 
.
ε) « Ο Μεγάλος Δικτάτορας «, του Τσάρλι Τσάπλιν
(Αγγλικά Δυστυχώς στα. Στο YouTube πάντως, κυκλοφορούν κάποια -έστω ολιγόλεπτα αποσπάσματα- της ταινίας με ελληνικούς υπότιτλους.) 
.
στ) « Το ξυπόλητο τάγμα «, του Γκρεγκ Τάλλας (Γρηγόρη Θαλασσινού)
Ελληνική ταινία του 1954 (που αναγνωρίσθηκε διεθνώς, αλλά όχι στην Ελλάδα), η οποία αφηγείται την ιστορία των παιδιών του Παπάφειου ορφανοτροφείου της Θεσσαλονίκης και την προσπάθειά τους να επιβιώσουν τα σκληρά χρόνια της Κατοχής, όταν οι Γερμανοί επιτάξανε το ορφανοτροφείο και τα πέταξαν στους δρόμους . 

ζ) « Ο ουρανός «, του Τάκη Κανελλόπουλου (παραγωγής 1962)
Μία από τις κορυφαίες αντιπολεμικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Βασίστηκε σε διηγήσεις ανθρώπων που έζησαν τον πόλεμο του '40. 
(ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ταινία είναι χωρισμένη σε 9 (περίπου δεκάλεπτα) μέρη, τα οποία όμως διαδέχονται το ένα το άλλο αυτόματα, χωρίς να χρειαστεί να κάνετε άλλη ενέργεια πέρα ​​από την επιλογή αναπαραγωγής στο πρώτο βίντεο. 
Αν, πάλι, θέλετε τα αποσπάσματα ξεχωριστά, πατηστε ΕΔΩ! )

.
Δ. ΔΙΑΦΟΡΑ

α) Εικονική Αναπαράσταση Των πολεμικών Επιχειρήσεων ΤΟΥ ΒΠαγκοσμίου Πολέμου, σε μορφή PowerPoint 
ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ Εικόνα, για να μεταφερθείτε στον σύνδεσμο (Μην ξεχάσετε να ανοίξετε τον ήχο): Αν θέλετε να το δείτε σε συνεχόμενη προβολή, πατηστε ΕΔΩ!



β) Ρεμπέτικα «πολεμικά» τραγούδια
Συνεισφορά Των ρεμπετών (Βαμβακάρης, Χατζηχρήστος, κλπ) στην εμψύχωση του λαού στον ελληνοϊταλικό πόλεμο, με γνωστά τους -κυρίως- τραγούδια, τραγουδισμένα με επίκαιρους πολεμικούς στίχους .. 
ΚΛΙΚ στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στον σύνδεσμο:

Αν θέλετε περισσότερα ρεμπέτικα, πατηστε ΕΔΩ!


Πλούσιο Υλικό ΑΠΌ ΤΟ «Ψηφιακό Σχολείο»

.

Ε. ΓΙΟΡΤΕΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ-ΘΕΑΤΡΙΚΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

(Σημείωση: Τα κείμενα παρατίθενται όπως έχουν αποσταλεί από τους συντάκτες τους, χωρίς άλλη επεξεργασία από εμάς.)

Πατήστε πάνω στους τίτλους, για να κατεβάσετε τα αρχεία στον υπολογιστή σας.

ΤΟΥ Δημήτρη Μαριόλη Θεατρική Διασκευή ΑΠΌ ΤΟΝ «Μικρό Ήρωα» του Στέλιου Ανεμοδουρά και το διήγημα του Δ. Ψαθά «Οι πιτσιρίκοι».

ΤΟΥ Δημήτρη Μαριόλη Θεατρική Παράσταση ΓΙΑ ΤΗ Γιορτή Της 28 ης Οκτώβρη.

Της Ρούλας Καρανίκα.

από την Ρούλα Καρανίκα.

ε) Δυο Φυλλάδια ΜΕ δραστηριότητες Σχετικές ΜΕ ΤΑ μυθιστορήματα Της Άλκης Ζέη «Το καπλάνι της βιτρίνας» και «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» (Για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού)
Για να κατεβάσετε τα φυλλάδια, πατήστε εδώ: « Το καπλάνι της βιτρίνας »« Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου ».


Της Ελένης Παπαποστόλου 
.

Χρονικό, ποιήματα και κείμενα για την εποχή, μαζί με διασκευασμένα αποσπάσματα από το μυθιστόρημα «Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου» της Άλκης Ζέη. . Συνοδεύονται ΑΠΌ προβολή Παρουσίασης 
Επιμέλεια: Λαμπρινή Σκέρλου

.
ΣΤ. ΚΕΙΜΕΝΑ

Χρονογραφημα ΤΟΥ Κ. Βάρναλη στον «Ρίζο της Δευτέρας" στις 28/10/1947, για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, πιο επίκαιρο από ποτέ ...


. Σκοπός του παρακάτω κειμένου είναι να λειτουργήσει ως στήριγμα για όποιους εκπαιδευτικούς θα ήθελαν να συνδέσουν την γιορτή της 28ης Οκτωβρίου με μια αντιφασιστική στάση, η οποία δυστυχώς αποκτά στις μέρες μας νέα επικαιρότητα (Το είδαμε στο alfavita .)


Αφιέρωμα ΣΤΗΝ Καθημερινή Ζωή Της κατοχικής Αθήνας, από το ένθετο περιοδικό «7 ΗΜΕΡΕΣ» της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ (25/4/1999)

Έρευνα ΤΟΥ Παν. Σάμιου

ΣΤΟΝ Αφιέρωμα φοβερό Απρίλη ΤΟΥ '41, από το ένθετο περιοδικό «7 ΗΜΕΡΕΣ» της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ (7/4/2002)

Αφιέρωμα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (Ε.ΚΕ.ΒΙ.) διαρθρωμένο σε 3 ενότητες: 
i. η ερμηνεία του φασιστικού-ναζιστικού καθεστώτος και το ιστορικό του πλαίσιο, 
II. ο φασισμός-ναζισμός στην καθημερινή ζωή, 
ίϋ. φασισμός-ναζισμός και τέχνη.

Κείμενο του Αντιφασιστικού Μετώπου Μαθητών Ηλιούπολης 

Πόλεμος και Ειρήνη - Φασισμός - 28 η Η Οκτωβρίου

Προτάσεις εργασίας στο Νηπιαγωγείο

Ο εορτασμός της 28 ης Οκτωβρίου ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ μας προσφέρει ΤΗΝ Ευκαιρία ΝΑ προσεγγίσουμε ΤΑ Θέματα Της Ειρήνης ΚΑΙ ΤΟΥ πολέμου ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ τοποθετήσουμε εορτασμό Της Εθνικής επετείου Κατηγορία Βίντεο Γκολ Κανάλι επετείου μνήμης ΓΙΑ ΤΗΝ ηρωική Αντίσταση ΚΑΙ ΤΟΝ Αγώνα ΤΟΥ Ελληνικού ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ Των λαών Της Ευρώπης εναντίον ΤΟΥ φασισμού, για την ελευθερία, τη δημοκρατία και τη ειρήνη, με αναφορά στις ιστορικές συνθήκες της εποχής, τα γεγονότα και τις αιτίες τους και τη σύνδεσή τους με το παρόν και τις συνθήκες της εποχής μας.

Πόλεμος - Ειρήνη

Πόλεμος

Δραστηριότητες

«Αν οι φωτογραφίες μιλούσαν ...»

Παρατήρηση και συζήτηση

Παρατηρούμε φωτογραφίες από στιγμιότυπα της ζωής παιδιών σε καιρό πολέμου. Συζητάμε και γράφουμε κάτω από κάθε φωτογραφία τη λεζάντα που αποδίδει το περιεχόμενό της.

Ζωγραφίζω και σχολιάζω: «Τι νομίζω ότι σκέφτονται τα παιδιά της φωτογραφίας»

Το κάθε παιδί διαλέγει μία από τις φωτογραφίες της συλλογής και ζωγραφίζει αυτό που νομίζει ότι σκέφτεται / νται το / τα παιδί / α της φωτογραφίας.

Δείτε σχετικά στις ακόλουθες αναρτήσεις:



Πίνακες καταγραφής

Τι είναι για μένα ο πόλεμος (Λέξεις για τον πόλεμο)

Τα χρώματα του πολέμου


Ελεύθερη ζωγραφική με θέμα τον πόλεμο

Γνωρίζοντας τη Γκουέρνικα του Πάμπλο Πικάσο

Η Γκερνίκα (Guernica στα ισπανικά ή Γκουέρνικα, με λατινική απόδοση στα ελληνικά,) είναι το διασημότερο ίσως έργο του Πάμπλο Πικάσο. 
Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,49 × 7,77μ.) Περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για μια έκθεση στο Παρίσι το 1937 Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, στις 26 Απριλίου της ίδιας χρονιάς, στα πλαίσια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Γερμανοί πιλότοι της αεροπορίας των εθνικιστών βομβάρδισαν την κωμόπολη Γκερνίκα της Χώρας των Βάσκων. Στο βομβαρδισμό εκείνο σκοτώθηκαν 1.650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά.

Ο Πικάσο, βαθιά δημοκρατικός, επηρεασμένος από τη φρίκη του πολέμου, ζωγραφίζει με θέμα την «ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ» ένα έργο μνημειακών διαστάσεων. Στο έργο φαίνεται πεντακάθαρα η τάση του Πικάσο για ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ - ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ της μορφής και των αντικειμένων, προκειμένου μ 'αυτό να εκφράσει καλύτερα την αγωνία και τη φρίκη των ανθρώπων μπροστά στο θάνατο.

Ο πίνακας της «Γκουέρνικα» αποτελεί ένα καταπληκτικό εργαλείο επαφής των παιδιών με ένα έργο που εκφράζει τη βαρβαρότητα του πολέμου μέσα από φιγούρες που προσεγγίζουν τον τρόπο έκφρασης των παιδιών καθώς είναι αδρομερείς και συγγενείς με την παιδική ζωγραφική «τεχνοτροπία».

Προτείνουμε την ακόλουθη διαδικασία «ανάγνωσης»:

Παρακολουθούμε το ακόλουθο βίντεο τρισδιάστατης εικόνας με τον πίνακα της Γκουέρνικα: http://www.youtube.com/watch?v=jc1Nfx4c5LQ

ü Απομονώνουμε επιμέρους «λεπτομέρειες» του πίνακα που αποτελούν ωστόσο ολοκληρωμένες εννοιολογικά εικόνες. Τα παιδιά τις παρατηρούν, τις περιγράφουν και καταγράφουμε τα σχόλια των παιδιών κάτω από κάθε εικόνα. Συζητάμε για τα χρώματα του πίνακα και της κάθε εικόνας χωριστά και αποδίδουμε την προσωπική μας ερμηνεία σχετικά με τους συμβολισμούς τους. Στη συνέχεια αναρτούμε σε ομαδικό ταμπλό μια σύνθεση της «ανάγ νωσης».

Ζωγραφίζουμε ατομικά ό, τι μας εντυπωσίασε περισσότερο από τον πίνακα.

Με αφορμή τον πίνακα επεξεργαζόμαστε στην ομάδα τα εξής ερωτήματα: Γιατί νομίζετε ότι γίνονται οι πόλεμοι? Ποιοι τους οργανώνουν? Ποιοι ωφελούνται? Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να τους αποτρέψουμε?

Περισσότερες προτάσεις επεξεργασίας στους ακόλουθους συνδέσμους:






Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι!

Μια ταινία κινουμένων σχεδίων «μικρού μήκους», χωρίς λόγια ... .Ιδανικό για μικρά παιδιά για προβληματισμό και συζήτηση ...... Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία από το σύνδεσμο: http://player.vimeo.com/video/ 5864912



Ειρήνη

Δραστηριότητες

Παρατηρούμε φωτογραφίες από στιγμιότυπα της ζωής παιδιών σε καιρό ειρήνης. Συζητάμε και γράφουμε κάτω από κάθε φωτογραφία τη λεζάντα που αποδίδει το περιεχόμενό της.

Πίνακες καταγραφής

- Τι είναι για μένα η ειρήνη (Λέξεις για την ειρήνη)

- Τα χρώματα της ειρήνης

Ελεύθερη ζωγραφική με θέμα την ειρήνη

Λογοτεχνικά κείμενα για επεξεργασία

Σ. Ζαραμπούκα, «Ειρήνη»

Φ. Χατόγλου, «Το κανόνι της ειρήνης»

Φ. Χατόγλου, «Ο πόλεμος των δασών»

Ποιήματα - Τραγούδια

Γ.Μ. Μαρίνος, «Όταν κάνουνε πόλεμο»

Γ. Ρίτσος, «Ειρήνη»

«Γιούπι για για»

Πϊνακες ζωγραφικής

Επεξεργασία πινάκων ζωγραφικής με θέμα Πόλεμος και η ειρήνη στην ακόλουθη ιστοσελίδα:




Φασισμός

Δραστηριότητες

Η συζήτηση με αφορμή τον πίνακα της «Γκουέρνικα» μπορεί να αποτελέσει μια καλή αφόρμηση για την προσέγγιση του φαινομένου του φασισμού ως ιδεολογίας και συμπεριφοράς - στάσης ζωής που γεννά και δρομολογεί τον πόλεμο και τον ολοκληρωτισμό στο επίπεδο της κοινωνικής ζωής και της πολιτικής συμπεριφοράς.

ü Ομαδικό παιχνίδι (ιδέα του συναδέλφου Δημήτρη Χαλβατζιδάκη, 125 ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Αθηνών)

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες.: Η πρώτη ομάδα οργανώνεται στη βάση του ορισμού ενός παιδιού αρχηγού - απόλυτου μονάρχη που ορίζει του κανόνες, δίνει εντολές ΚΑΙ τιμωρεί πολυακουσμένα παραβάτες λειτουργώντας ΜΕ αυταρχισμό ΚΑΙ αυθαίρετη συμπεριφορά η Η δεύτερη ομαδα οργανώνεται Οριζόντια ΣΤΗ Βάση Της συνεργασίας ΚΑΙ Της αλληλεγγύης, με ρόλους που εναλλάσσονται, με συζητήσεις για την εκτίμηση των αποτελεσμάτων της δουλειάς της και δράσεις ανατροφοδότησης.

Οι δύο ομάδες εργάζονται με αυτό τον τρόπο για δυο - τρεις μέρες και μετά η τάξη συζητά για να συγκρίνει και να εκτιμήσει τους δύο διαφορετικούς «τρόπους».

Ποιες εντυπώσεις αποκόμισε η κάθε ομάδα? Ποια περιστατικά διαδραματίστηκαν?

(Διαφωνίες, συγκρούσεις, παραβιάσεις κανόνων κ.λ.π.) Πως αντιμετωπίστηκαν? Ποια ομάδα είναι πιο ευχαριστημένη?

ü Το τραγούδι με τα «ναι» και τα «όχι» για το φασισμό. Το τραγουδάμε με τη μελωδία του τραγουδιού «Ο ύμνος των μαύρων σκυλιών» του Λ. Κηλαηδόνη

τροποποιώντας την ιδέα που χρησιμοποιεί η συνάδελφος στον ακόλουθο σύνδεσμο ως εξής:

Λέμε ΟΧΙ σε: πόλεμο, όπλα, βία, φόβο, φτώχεια, πείνα, ψέματα, θάνατο, διακρίσεις.

Λέμε ΝΑΙ σε: ειρήνη, αγάπη, φιλία, ελπίδα, όνειρα, αλληλεγγύη, σχολείο, παιχνίδι, βιβλία, γέλιο, χαρά.


Βίντεο για παρακολούθηση και συζήτηση με θέμα το ρατσισμό ως μορφή του φασισμού: http://www.youtube.com/watch?v=b5QaybfAUuM


28 η Η Οκτωβρίου

Δραστηριότητες

Ο αγώνας των Ελλήνων ενάντια στο φασισμό του Μουσολίνι σε γελοιογραφίες. Επεξεργασία στο Νηπιαγωγείο


Ταινία κινουμένων σχεδίων για τον ελληνοϊταλικό πόλεμο


Γνωριμία με το χάρτη της Ελλάδας και της Ευρώπης. Ανίχνευση των περιοχών που περιελάμβανε το μέτωπο και αυτών που βρέθηκαν υπό ναζιστική κατοχή.

Δραστηριότητες γραφής: «ΖΗΤΩ ΤΟ ΟΧΙ» «ΑΕΡΑΑΑΑ»


Παρατήρηση φωτογραφιών και συζήτηση για τον ελληνοϊταλικό πόλεμο, τη ναζιστική κατοχή, την εθνική αντίσταση και τον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων και των άλλων υπό κατοχή λαών της Ευρώπης.

Συζητάμε και γράφουμε κάτω από κάθε φωτογραφία τη λεζάντα που αποδίδει το περιεχόμενό της.




























Περισσότερο φωτογραφικό υλικό της Βούλας Παπαιωάννου:


http://www.phorum.gr/viewtopic.php?p=2937691 Μελετζής ΦΩΤ. Εθν. Αντ / σης

Οι γυναίκες στον πόλεμο, την κατοχή και την αντίσταση

Παρατήρηση φωτογραφιών και συζήτηση - Ελεύθερη ζωγραφική


ü Γλυπτά μνημεία τέχνης για την Εθνική Αντίσταση

Παρατηρούμε τις φωτογραφίες και συζητάμε.


Περισσότερα στο σύνδεσμο:


Κατασκευές με πλαστελίνη ή πηλό: Ένα γλυπτό με θέμα τον αγώνα του λαού μας εναντίον των κατακτητών.

ü Γνωριμία με την ελληνική σημαία και τις σημαίες άλλων χωρών.

Η σημαία ως σύμβολο της εθνικής ταυτότητας ενός λαού, της ιστορίας του και του πολιτισμού του.

Δραστηριότητες



Τραγούδια:

Μ. Λοίζου, «Ο δρόμος»

Εθνικός ύμνος

Λογοτεχνικά κείμενα

Φ. Μανδηλαρά, «Το έπος του 40»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Κεφ. 36 Μετράω και σχεδιάζω σε κλίμακες