Επαναληπτικές Ασκήσεις Γλώσσας - Κατοικία



2η ενότητα




ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Τα επίθετα είναι απαραίτητα στην περιγραφή αντικειμένου "Γραμματική σελ. 93-98"
Τοπικά επιρρήματα και φράσεις με προθέσεις που δηλώνουν τόπο "Γραμματική σελ. 162-163"
Αριθμητικά " Γραμματική σελ. 123-128"
Θηλυκά επίθετα σε –η, -ος «Γραμματική σελ. 76, 79 και 80»
1)     Συμπληρώνω βάζοντας τα αριθμητικά στο σωστό τύπο:

·       Πέταξα καμιά __________________ (10) παλιές βιντεοκασέτες και μια __________________ (20)dvd.
·       Με τη __________________ (2) προσπάθεια τα κατάφερε και ήρθε __________________ (9) στη γενική κατάταξη του αθλητών στο άλμα επί κοντώ.
·       Το _____________________________________________ (1958) γεννήθηκε ο πατέρας μου και ήταν ο __________________ (4) γιος της οικογένειας.
·       Πήρε __________________ (6) στο διαγώνισμα Μαθηματικών και στενοχωρήθηκε.
·       Το θέμα είναι __________________ (1). Φόρτωσαν το φορτηγό με __________________ (2) βάρος από αυτό που επιτρεπόταν και έτσι προκλήθηκε το ατύχημα.


2)      Σε κάθε πρόταση υπογραμμίζω τους προσδιορισμούς και γράφω το είδος τους (χρονικός, τοπικός και επίρρημα, επιρρηματική έκφραση, φράση με πρόθεση)
Συμβουλέψου  «Γραμματική σελ. 162-163 * Β.Μ. σελ.26 (α΄τεύχος)»

·       Μέχρι το μεσημέρι θα έχουμε τελειώσει όλες τις δουλειές στο κτήμα.

·       Τρόμαξε ο Σταύρος, όταν άκουσε τα νέα για τη φορολογία.

·       Μεθαύριο γιορτάζει ο αδερφός μου και θα του πάρω ωραίο δώρο.

·       Το Μάρτη ο καιρός είναι ψυχρός.

·       Αφού γύρισε, έψαξε παντού στα πράγματά του για να βρει τα παπούτσια του.


3)     Να μετατρέψετε τα παρακάτω απόλυτα αριθμητικά σε όλα τα είδη αριθμητικών που γνωρίζετε.
Συμβουλέψου  «Γραμματική σελ. 123-129 * Β.Μ. σελ. 30 (α΄τεύχος)»
( έξι, οκτώ, δέκα, δώδεκα, επτά, είκοσι, δεκατέσσερα, πέντε, έντεκα )

απόλυτα
τακτικά
πολλαπλασιαστικά
αναλογικά
περιληπτικά









































4)     Να υπογραμμίσετε λέξεις και φράσεις που φανερώνουν τον τόπο.
(Κάνω τη ερώτηση « Που ; » στο ρήμα ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ !!!

«Όταν ήρθαμε σ’ αυτό το σπίτι, το πρώτο πράμα που πήρε το μάτι μου, σαν βγήκα στο μπαλκόνι, ήταν το αντικρινό μπαλκονάκι, που το είχαν περιτριγυρισμένο με σύρμα ως απάνω και έμοιαζε με κοτέτσι ή κλουβί άγριου ζώου. Μέσα σ’ αυτό το κλουβί τριγύριζε σαν φυλακισμένο αγριμάκι ένα παιδί κάπου τριών χρονών. Σε μια γωνιά του μπαλκονιού ήταν στοιβαγμένα καταγής παιχνίδια. Παναγιά μου και Χριστέ μου! Τι παιχνίδια και κακό είναι αυτό; Μεγάλα αυτοκίνητα από πλαστικό, κούκλες πελώριες, ελέφαντες, άλογα, όλα νεκρά και άψυχα. Το παιδί όμως δε γυρίζει να τα δει. Με τα δυο του χέρια κρατά το κάγκελο και χώνει το μουτράκι του ανάμεσα, προσπαθώντας να δει τις γάτες που τριγυρίζουν κάτω στην πρασιά…»

5)     Υπογράμμισε τις εκφράσεις του χρόνου και γράψε τι μέρος του λόγου είναι:

·        Ο παππούς κοιμήθηκε στην πολυθρόνα, καθώς διάβαζε εφημερίδες, όπως κάθε πρωί.
·        Ξεκινήσαμε νωρίς τα ξημερώματα από τον Πειραιά για την Τήνο.
·        Φτάνοντας στο Ίλιον στις 14.00 μμ, κάναμε έναν μικρό περίπατο στον πεζόδρομο περίπου είκοσι λεπτών.
·       Επιστρέψαμε αργά το απόγευμα.
·       Μόλις έρθεις στο χωριό, τηλεφώνησέ μου.

6)      Συμπληρώστε την σημασία των συντομογραφιών στον πίνακα :

κ.τ.λ. :

ΔΕΗ:

σελ. :

τ.μ.:

ΟΤΕ:

τηλ.:

π.μ.:

Η/Υ:

κ.α.:

π.χ:

Ι.Χ:

ΙΚΑ:



7)     Να αντικαταστήσετε τις υπογραμμισμένες φράσεις με επίθετα:

·       Βρέθηκε αρχαϊκός θησαυρός σε ελληνικό νησί που δεν κατοικείται. (______________________).
·       Κάτασπρα σπίτια, στενοί στρωμένοι με πλάκες (______________________) δρόμοι, καμάρες και εκκλησίες συνθέτουν μια εικόνα που γοητεύει(_____________________).
·       Μπαλόνια με πολλά χρώματα (______________________) θα γεμίσουν τον ουρανό του Ναυπλίου, ενώ οι διοργανωτές σχεδιάζουν να ρίξουν και βεγγαλικά για τη γιορτή της πόλης.
·       Δεν μπορεί να εξηγηθεί  (______________________) η συντριβή της Ατλέτικο Μαδρίτης από την  Μπαρτσελόνα για το κύπελλο Ισπανίας.
·       Το σπίτι το παππού μου στο χωριό είναι με δύο ορόφους (______________________).

8)     Βάζω τα ουσιαστικά των παρενθέσεων στον κατάλληλο τύπο:

·       Ο Νώε έβαλε ………………………..…….. (κιβωτός) από όλα τα είδη των ζώων για να σωθούν από το βιβλικό κατακλυσμό.
·       Τράβηξε όλες ………………………..…….. (διαγώνιος) του σχήματος και μέτρησε ………………………..…….. (διάμετρος) του κύκλου.
·       Και οι επτά ………………………..…….. (παράγραφος) του κειμένου μιλούν για τον ξεσηκωμό των μαθητών για καλύτερες συνθήκες στα σχολεία.
·       Οι γονείς δεν πήραν χθες τους τίτλους ………………………..…….. (πρόοδος) των παιδιών τους λόγω του της γρίπης.
·       Οι αποφάσεις ………………………..…….. (κυβέρνηση) ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό στην τηλεόραση.
·       Το σχολείο μας βρίσκεται σε μια μεγάλη ………………………..…….. (πόλη) της Αττικής και έχει 16 ………………………..…….. (τάξη).
·       Οι ………………………..…….. (λύση) των  ………………………..…….. (άσκηση) μας έβαλαν σε πολλές ………………………..…….. (σκέψη).
·       Έλυσα ………………………..…….. (πρόσθεση) σωστά, αλλά το αποτέλεσμα ………………………..…….. (αφαίρεση), της δεύτερης ………………………..…….. (πράξη) που έκανα, ήταν λάθος.
·       Στην Ελλάδα έχουμε πολλές  ………………………….. (διάλεκτος).

9)     Υπογραμμίζω τις ελλειπτικές προτάσεις:

- Αφήστε τις τσάντες σας κι ελάτε στο αυτοκίνητό μου.
- Τι θα το κάνουμε αυτό, κύριε;
- Έκπληξη!...
- Βιβλία, κύριε; Γιατί βιβλία;….
- Τι κάνεις στο βιβλιοπωλείο; Αγοράζεις βιβλία.
- Ακριβώς! Θα πάμε ν’ αγοράσουμε βιβλία. …..

10)  Γράψτε την αγγελία έτσι ώστε να είναι έτοιμη για δημοσίευση σε εφημερίδα:

Η κυρία Αλεξοπούλου Στέλλα  προσφέρει για ενοικίαση το διαμέρισμα που κληρονόμησε από τον πατέρα της στη Λεωφόρο Φυλής 197 στα Άνω Λιόσια. Το διαμέρισμα έχει εμβαδό εκατόν εξήντα πέντε τετραγωνικά μέτρα και βρίσκεται στον έκτο όροφο της πολυκατοικίας. Το διαμέρισμα έχει πέντε δωμάτια, δύο μπάνια, χολ, ανεξάρτητη κουζίνα και διαθέτει αυτόνομη θέρμανση. Το διαμέρισμα βρίσκεται πάρα πολύ κοντά σε στάση Λεωφορείου. Εάν κάποιος θέλει, μπορεί να το χρησιμοποιήσει και για γραφείο. Η τιμή της ενοικίασης είναι εννιακόσια πενήντα ευρώ το μήνα. Η ιδιοκτήτρια απαιτεί προκαταβολή τριών ενοικίων. Τηλέφωνο επικοινωνίας 6991313131 από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11)  Να συμπληρώσεις τις λέξεις:

Εν….κιο,  διαχ…ριστής,  κοινόχρ…στα,  ακατ…κητο,   δ…μάτιο,  ανελκ..στήρας, αποθ...κη, καθ..στ..κό, υπόγ…ο.

12)  Αναγνώρισε τις προτάσεις με βάση τα συστατικά τους (απλή, σύνθετη, ελλειπτική).
·       Το θέατρο και η μουσική αρέσουν στα παιδιά λιγότερο από τον αθλητισμό  ...........................................
·       Το όνειρο μου είναι ένα ταξίδι στην Ιαπωνία. ...........................................
·       Κανείς δε θέλει τον πόλεμο φυσικά. ...........................................
·       Σε εκείνον τον δρόμο υπάρχουν πανέμορφες κατοικίες. ...........................................
·       Ένα σπίτι πρέπει να χτίζεται σε γερά θεμέλια. ...........................................
·       Κανείς. ...........................................
·       Ο Αντώνης σπουδάζει Νομική στη Θεσσαλονίκη. ..........................................
·       Κοιμήθηκε. ...........................................
·       Οι γονείς της Αφροδίτης είναι καταστηματάρχες. ...........................................
·       Ο Νίκος ασχολείται με το ψάρεμα και την κηπουρική. ...........................................

13)   Βάζω τα ουσιαστικά των παρενθέσεων στον κατάλληλο τύπο:

·       Μην χρησιμοποιείτε αυτές τις ………….  (έξοδος)  για να φύγετε.
·       Οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν για απότομη ………….. (άνοδος) της θερμοκρασίας μέσα στο Πάσχα.
·       Οι μεγάλες………….. (πόλη) έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα ρύπανσης.
·       Τις γνωρίζω αυτές τις …………… (μέθοδος) που χρησιμοποιείς για να με πείσεις, αλλά δεν πιάνουν σε μένα!
·       Ανέπτυξε ταχύτητα στο τέλος της ……………….. (λεωφόρος) και τον έχασα από τα μάτια μου.
·       Η γυμνάστρια καρφίτσωσε τις ομάδες μπάσκετ στον πίνακα……………….. (ανακοίνωση).
·       Έκανα σωστά τις ……………(πράξη) αλλά μπέρδεψα τις επαληθεύσεις των………………. (διαίρεση).
·       Μερικές ……………….(άσκηση) έχουν πολλές σωστές …………..     ( λύση).



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Κεφ. 36 Μετράω και σχεδιάζω σε κλίμακες

AΦΙΕΡΩΜΑ: Ο ΜΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ (ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ)