Καλωσορίζουμε τραγουδώντας τον Απρίλη!!!

Γκιουλέκα Ακριβή, Εκπαιδευτικός Μουσικής


Καλησπέρα σας παιδιά και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

Μπήκε πια κι ο Απρίλιος και γι’ αυτό στο μάθημά μας θα ασχοληθούμε με τα τραγούδια που γράφτηκαν για αυτόν τον ολάνθιστο μήνα.
Αν και γράφτηκαν πάρα πολλά τραγούδια με θέμα τον Απρίλη εμείς θα ασχοληθούμε και θα συγκρίνουμε τα:

1.Απρίλη μου Ξανθέ του Μίκη Θεοδωράκη (1962).
2.Ένας Ευαίσθητος Απρίλης του Παντελή Θαλασσινού (2006).
3.April των Deep Purple (1969).

Ας τα ακούσουμε ένα ένα διαβάζοντας τους στίχους τους και προσπαθώντας να τα συνοδεύσουμε ρυθμικά.

ΑΠΡΙΛΗ ΜΟΥ


To χαμομηλάκι : Κ. Παλαμά: “Ο Απρίλης και η Αυγή” | Πίνακες ...
Γιώργος Σταθόπουλος
Ο ρυθμός του τραγουδιού είναι 2/4 που σημαίνει ότι το πρώτο το παίζουμε τονισμένο και το δεύτεροόχι.
Το ρυθμικό σχήμα που σας προτείνω για να συνοδεύσετε το τραγούδι είναι ένας συνδυασμός από δύο αξίες που φτιάχνουν το μοτίβο ♩ ♫ για τις στροφές με την πρώτη μελωδία (μελωδία Α ) και το ♩ ♩για τη δεύτερη μελωδία (μελωδία Β)

ΑΠΡΙΛΗ ΜΟΥ




Μίκης Θεοδωράκης* - Το Τραγούδι Του Νεκρού Αδελφού + Λιποτάκτες ...
Μίκης Θεοδωράκης * - Το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού 

Απρίλη μου, Απρίλη μου ξανθέ
και Μάη μυρωδάτε, καρδιά μου πώς
αντέ
Καρδιά μου πώς, καρδιά μου πώς αντέχεις
μέσα στην τόση αγάπη και στις τόσες ομορφιές

Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό

Αστέρι μου, αστέρι μου χλωμό
του φεγγαριού αχτίδα στο
γαϊτανόφρυδο
Στο
γαϊτανο , στο γαϊτανοφρυδό σου
κρεμάστηκε η καρδιά μου σαν το πουλάκι στο
ξόβεργο

Γιομίζ’ η γειτονιά...

Λουλούδι μου, λουλούδι
μυριστό
και ρόδο μυρωδάτο, στη μάνα σου θα `
ρθω
στη μάνα σου, στη μάνα σου θα `
ρθω
να πάρω την ευχή της και το ταίρι που αγαπώ

Γιομίζ’ η γειτονιά...


ΈΝΑΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ ΑΠΡΙΛΗΣ


Ο «Απρίλης» του Μανώλη Χάρου ανθίζει στην Art Galerry | ArtPress

Ο Απρίλης του Μανώλη Χάρου

Και αυτό το τραγούδι έχει φόρμα Εισαγωγή- Μελωδία 1 (Ίδια μελωδία με άλλους στίχους) –Γέφυρα- Μελωδία Β ( Ίδια μελωδία και ίδιοι στίχοι).
Το τραγούδι έχει μέτρο 4/4 και τα ρυθμικά σχήματα που σας προτείνω για να το συνοδεύσετε είναι:

Μελωδία Α και Γέφυρα:  
Μελωδία Β:

ΈΝΑΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ ΑΠΡΙΛΗΣ


Παντελής Θαλασσινός - "Το καλαντάρι"...
Παντελής Θαλασσινός - "Το καλαντάρι"...


Ένας ευαίσθητος Απρίλης

ένας αθέατος καιρός
γελάει το φρουρό της πύλης
και βγαίνει ήλιος λαμπερός

Πετά τα ρούχα του στρατιώτη
φορά πουκάμισο λευκό
και στην αγάπη του την πρώτη
στέλνει ένα όνειρο γλυκό

Φέρνει μια ζάλη στους ανέμους
ανατριχίλα στο νερό
με την καρδιά στήνει πολέμους
και με τον έρωτα χορό.

Ένας ευαίσθητος Απρίλης
ένας αθέατος καιρός
γελάει το φρουρό της πύλης
και βγαίνει ήλιος λαμπερός

Από τους κήπους κόβει βάγια
κι απ' την αυλή του πασχαλιές
για να στολίσει τα ναυάγια
που μείναν δίχως αγκαλιές.

April (Deep Purple)


April -  Leandro Bassa

Το τραγούδι είναι επίσης γραμμένο σε ρυθμό 4/4
Αφήνω σε εσάς να διαλέξετε τη συνοδεία που σας αρέσει.
Το τραγούδι γράφτηκε από ένα καθαρά ροκ συγκρότημα αλλά έχει επιρροές από πολλά είδη μουσικής, κυρίως από αυτά του Μεσαίωνα.


"April"








April is a cruel time
Even though the sun may shine
And world looks in the shade as it slowly comes away
Still falls the April rain and the valley's filled with pain
And you can't tell me quite why
As i look up to the grey sky
Where it should be blue
Grey sky where I should see you
Ask why, why it should be so
I'll cry, say that I don't know


Maybe once in a while I'll forget and I'll smile

But then the feeling comes again of an April without end

Of an April lonely as they come

In the dark of my mind I can see all too fine

But there is nothing to be done when I just can't feel the sun
And the springtime's the season of the night



Grey sky where it should be blue

Grey sky where I should see you

Ask why, why it should be so

I'll cry, say that I don't know

I don't know




ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!


Γκιουλέκα Ακριβή

 Το Πορτρέτο των Μηνών - Απρίλιος - Αφιέρωμα - Σαν Σήμερα .gr

Οι σύνδεσμοι των τραγουδιών:

Ένας ευαίσθητος Απρίλης: https://www.youtube.com/watch?v=GhqVn2TuA7I
April: https://www.youtube.com/watch?v=MWZuoU9yo7g



1. Σε τι ρυθμό είναι γραμμένο το τραγούδι «Απρίλη μου» του Μ. Θεοδωράκη;

o 2/ 4

o 3/ 4

o 4/4

2. Τι ρυθμό έχει το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού « ‘Ένας ευαίσθητος Απρίλης»;

o 5/ 8

o 2/4

o 4/4

3. Ποιος είναι ο ρυθμός του τραγουδιού «April»;


4. Ποια όργανα αποτελούν την κάθε ορχήστρα και ποιο όργανο πρωταγωνιστεί σε κάθε ένα από τα τρία τραγούδια;


5. Συγκρίνετε τα 3 τραγούδια ως προς την ταχύτητα που είναι γραμμένα.


6. Τι συναισθήματα περιγράφουν οι στίχοι του κάθε τραγουδιού;


7. Η μουσική ταιριάζει με τα συναισθήματα των στίχων και με ποιο τρόπο;( π.χ. η ταχύτητα είναι αργή όπως η θλίψη που περιγράφει ή είναι ρομαντικό και γι’ αυτό ακούμε όργανα με «μαλακό» ηχόχρωμα κ.τ.λ.).

8. Αφού συγκρίνατε τα τρία τραγούδια σκεφτείτε ποιο κατά τη γνώμη σας περιγράφει καλύτερα τον Απρίλη και γιατί. Αυτό που διαλέξατε είναι αυτό που σας αρέσει περισσότερο;

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Κεφ. 36 Μετράω και σχεδιάζω σε κλίμακες