ΓΛΩΣΣΑ- ΕΝΟΤΗΤΑ 7 - ΜΟΥΣΙΚΗ
Four Seasons ~ Vivaldi
Στόχοι ενότητας
Ενότητα 7: Μουσική
Εγώ σε συναυλία;
Εγώ σε συναυλία;
Βιβλίο Μαθητή
Βιογραφικό
Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε στη Λέσβο και σπούδασε από το 1870 έως το 1877 στο Πολυτεχνείο της Αθήνας και από το 1877 έως το 1883 στο Μόναχο ζωγραφική και γλυπτική. Το 1900 διορίστηκε έφορος της Εθνικής Πινακοθήκης και το 1904 καθηγητής ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πολυτεχνείου, την οποία διηύθυνε. Παρουσίασε τα έργα του σε πολλές ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις. Αν και γνώριζε τις νεότερες αναζητήσεις στην τέχνη της ζωγραφικής και τα χαρακτηριστικά του ιμπρεσιονισμού, ακολούθησε τους παραδοσιακούς τύπους του ακαδημαϊκού ρεαλισμού. Διακρίθηκε στην προσωπογραφία, στις συνθέσεις και στα άνθη.
Επίσης ασχολήθηκε με τη γλυπτική, φιλοτεχνώντας προτομές, όπως αυτή του Νικηφόρου Λύτρα, και με τα ανάγλυφα. Με την ίδρυση της Ακαδημίας Αθηνών διορίστηκε μέλος της. Ανάμεσα στα έργα του που διακρίθηκαν είναι η «Ιφιγένεια εν Ταύροις», η «Μητρική στοργή», τα «Πρώτα βήματα» και ο «Παιδικός καυγάς».
Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε στη Λέσβο και σπούδασε από το 1870 έως το 1877 στο Πολυτεχνείο της Αθήνας και από το 1877 έως το 1883 στο Μόναχο ζωγραφική και γλυπτική. Το 1900 διορίστηκε έφορος της Εθνικής Πινακοθήκης και το 1904 καθηγητής ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πολυτεχνείου, την οποία διηύθυνε. Παρουσίασε τα έργα του σε πολλές ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις. Αν και γνώριζε τις νεότερες αναζητήσεις στην τέχνη της ζωγραφικής και τα χαρακτηριστικά του ιμπρεσιονισμού, ακολούθησε τους παραδοσιακούς τύπους του ακαδημαϊκού ρεαλισμού. Διακρίθηκε στην προσωπογραφία, στις συνθέσεις και στα άνθη. |
Το υποκείμενο, το ρήμα και το αντικείμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα
Υπάρχουν πολλά ρήματα που η ενέργειά τους δεν πηγαίνει (δε μεταβαίνει) πουθενά, ούτε σε πρόσωπο ούτε σε ζώο ούτε σε πράγμα. Τα ρήματα αυτά λέγονται αμετάβατα και δεν έχουν αντικείμενο.
Παράδειγμα
Τα παιδιά κοιμούνται.
Η ενέργεια του ρήματος δε μεταβαίνει πουθενά. Παραμένει στο ίδιο το υποκείμενο (τα παιδιά).Αντικείμενο παίρνουν τα ρήματα που είναι μεταβατικά, τα ρήματα στα οποία η ενέργειά τους πηγαίνει (μεταβαίνει) κάπου αλλού, σ’ ένα πρόσωπο, ζώο ή πράγμα.
Παράδειγμα
Τα παιδιά κοιμούνται.
Η ενέργεια του ρήματος δε μεταβαίνει πουθενά. Παραμένει στο ίδιο το υποκείμενο (τα παιδιά).
Το κατηγορούμενο και συνδετικά ρήματα
είμαι, γίνομαι, θεωρούμαι, φαίνομαι, μοιάζω, γεννιέμαι, βρίσκομαι, διορίζομαι, εκλέγομαι, αποδεικνύομαι, κληρώνομαι, χρηματίζω, λέγομαι, καλούμαι, ονομάζομαι, κρίνομαι, υπήρξα
Ανακαλύπτω τη μουσική
Τραγούδια και στίχοι
Τραγούδια και στίχοι
Θηλυκά ουσιαστικά σε -ια και -εια
Μουσική και άλλες τέχνες
Περιγράφω ένα έργο τέχνης
Μουσική και άλλες τέχνες
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Σύννεφα φαίνονταν
στον ορίζοντα. – Τα παιδιά φαίνονταν ενθουσιασμένα με το παιχνίδι.
2. Η κατάσταση της υγείας του αποδείχθηκε πολύ άσχημη. – Στο τέλος
αποδείχθηκε η αλήθεια.
3. Το βάζο είναι πάνω στο τραπέζι. - Το βάζο είναι γεμάτο
φρέσκα λουλούδια.
4. Αυτός δεν δείχνει θυμωμένος μαζί σου. - Αυτός δεν
δείχνει το θυμό του για σένα.
5. Οι κοπέλες βγήκαν βόλτα στην πλατεία. - Δυστυχώς τα
λόγια τους βγήκαν αληθινά.
6. Έτσι ο Γιώργος απέμεινε μόνο στη ζωή. - Τίποτα δεν
απέμεινε από την περιουσία του.
7. Πότε πότε ο φίλος σου γίνεται πολύ αγενής. - Πάντα
γίνεται το δικό του.
α. Να υπογραμμίσεις τα
κατηγορούμενα στις παρακάτω προτάσεις και να γράψεις στις παρενθέσεις ποια
είναι η μορφή τους (ουσιαστικό, επίθετο, μετοχή κ.λ.π.).
1. Η κυρία εκείνη
είναι δασκάλα της Μαίρης. (………………………………………..)
2. Η Τόνια έγινε καθηγήτρια γερμανικών. (………………………………………..)
3. Ο πατέρας φαινόταν κουρασμένος. (………………………………………..)
4. Ο σκύλος και η γάτα είναι κατοικίδια. (………………………………………..)
5. Η παράκληση ήταν να μείνουν όλοι στη θέση τους. (………………………………………..)
6. Ο Νίκος είναι τέταρτος στη σειρά. (………………………………………..)
7. Αυτός περνιέται για σπουδαίος.
(………………………………………..)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου