ΓΛΩΣΣΑ- ΕΝΟΤΗΤΑ 7 - ΜΟΥΣΙΚΗ

ΠΗΓΗ https://anoixtosxoleio.weebly.com/

  • Γραμματική σελ. 139-140, 180, 181-182

Four Seasons ~ Vivaldi

Picture

Στόχοι ενότητας

Ενότητα 7: Μουσική

  • Αφηγούμαστε πώς περάσαμε σε μια συναυλία
  • Περιγράφουμε μουσικά όργανα και πώς κατασκευάζονται
  • Απαγγ­έλλουμε και τραγουδάμε στίχους
  • Περιγράφουμε έργα τέχνης
  • Αναγνωρίζουμε τα μεταβατικά και τα αμετάβατα ρήματα
  • Ξεχωρίζουμε το αντικείμενο από το κατηγορούμενο
Picture

Εγώ σε συναυλία;

Picture

Εγώ σε συναυλία;

Picture

Βιβλίο Μαθητή

Βιογραφικό

​Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε στη Λέσβο και σπούδασε από το 1870 έως το 1877 στο Πολυτεχνείο της Αθήνας και από το 1877 έως το 1883 στο Μόναχο ζωγραφική και γλυπτική. Το 1900 διορίστηκε έφορος της Εθνικής Πινακοθήκης και το 1904 καθηγητής ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πολυτεχνείου, την οποία διηύθυνε. Παρουσίασε τα έργα του σε πολλές ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις. Αν και γνώριζε τις νεότερες αναζητήσεις στην τέχνη της ζωγραφικής και τα χαρακτηριστικά του ιμπρεσιονισμού, ακολούθησε τους παραδοσιακούς τύπους του ακαδημαϊκού ρεαλισμού. Διακρίθηκε στην προσωπογραφία, στις συνθέσεις και στα άνθη. 
Επίσης ασχολήθηκε με τη γλυπτική, φιλοτεχνώντας προτομές, όπως αυτή του Νικηφόρου Λύτρα, και με τα ανάγλυφα. Με την ίδρυση της Ακαδημίας Αθηνών διορίστηκε μέλος της. Ανάμεσα στα έργα του που διακρίθηκαν είναι η «Ιφιγένεια εν Ταύροις», η «Μητρική στοργή», τα «Πρώτα βήματα» και ο «Παιδικός καυγάς».

Το υποκείμενο, το ρήμα και το αντικείμενο

Οι κύριοι όροι μιας πρότασης είναι το υποκείμενο, το ρήμα και το αντικείμενο.








Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα  

  • Αμετάβατα
  •  
  • Μεταβατικά
Υπάρχουν πολλά ρήματα που η ενέργειά τους δεν πηγαίνει (δε μεταβαίνει) πουθενά, ούτε σε πρόσωπο ούτε σε ζώο ούτε σε πράγμα. Τα ρήματα αυτά λέγονται αμετάβατα και δεν έχουν αντικείμενο.
Παράδειγμα
Τα παιδιά κοιμούνται.
​Η ενέργεια του ρήματος δε μεταβαίνει πουθενά. Παραμένει στο ίδιο το υποκείμενο (τα παιδιά).
Αντικείμενο παίρνουν τα ρήματα που είναι μεταβατικά, τα ρήματα στα οποία η ενέργειά τους πηγαίνει (μεταβαίνει) κάπου αλλού, σ’ ένα πρόσωπο, ζώο ή πράγμα.
Παράδειγμα
Τα παιδιά αγαπούν τα ζώα.
Τι αγαπούν τα παιδιά; τα ζώα (αντικείμενο) Η ενέργεια του ρήματος μεταφέρεται από τα παιδιά στα ζώα. 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ











 Το κατηγορούμενο και συνδετικά ρήματα

  • Το κατηγορούμενο μας πληροφορεί για μια ιδιότητα ή για ένα χαρακτηριστικό που έχει το υποκείμενο του ρήματος.
  • Τα ρήματα που συνδέουν το κατηγορούμενο με το υποκείμενο ονομάζονται συνδετικά.
Τα κυριότερα συνδετικά ρήματα είναι:
είμαι, γίνομαι, θεωρούμαι, φαίνομαι, μοιάζω, γεννιέμαι, βρίσκομαι, διορίζομαι, εκλέγομαι, αποδεικνύομαι, κληρώνομαι, χρηματίζω, λέγομαι, καλούμαι, ονομάζομαι, κρίνομαι, υπήρξα

Αυτοσχέδια μουσικά όργανα

Picture
Η κατασκευή μουσικών οργάνων με απλά υλικά είναι μια εύκολη και διασκεδαστική διαδικασία. Κάνε κλικ πάνω στον σύνδεσμο που ακολουθεί. Θα ανοίξει σ` ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (pdf) με υλικό και ιδέες για την κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων.

Μουσική με ποτήρια


Ανακαλύπτω τη μουσική

Picture
Παιχνίδι με τα μουσικά όργανα
Picture
Τα μουσικά όργανα
Picture
Παιχνίδι με τα μουσικά όργανα

 

Τραγούδια και στίχοι

Picture

Τραγούδια και στίχοι

Picture
Αν όλα τα παιδιά της γης
Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος
Μουσική: Αγγελική Καψάσκη
Τραγούδι: 
​Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου 
Τα μικρά παιδιά
Στίχοι: Αρλέτα
Μουσική: Αρλέτα
Τραγούδι: Αρλέτα
Μια βραδιά στο Πόρτο Λίλι
Στίχοι: Μαριαννίνα Κριεζή
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Τραγούδι: Σπύρος Σακκάς

Θηλυκά ουσιαστικά σε -ια και -εια



Μουσική και άλλες τέχνες

Picture

Περιγράφω ένα έργο τέχνης

Γιαν Μίινσε Μόλεναερ
Jan Miense Molenaer (1610 - 1668) "Δυο αγόρια κι ένα κορίτσι παίζουν μουσική"
  • που διαδραματίζεται το θέμα του πίνακα (δωμάτιο, παραλία, εξοχή…)
  • λεπτομέρειες, χαρακτηριστικά τόπου

Μουσική και άλλες τέχνες

Picture

ΑΣΚΗΣΕΙΣ



 α.  Από τα παρακάτω ζευγάρια προτάσεων να υπογραμμίσεις την πρόταση στην οποία το ρήμα είναι συνδετικό και υπάρχει κατηγορούμενο

1. Σύννεφα  φαίνονταν στον ορίζοντα. – Τα παιδιά φαίνονταν ενθουσιασμένα με το παιχνίδι.

2. Η κατάσταση της υγείας του αποδείχθηκε πολύ άσχημη. – Στο τέλος αποδείχθηκε η αλήθεια.

3. Το βάζο είναι πάνω στο τραπέζι. - Το βάζο είναι γεμάτο φρέσκα λουλούδια.

4. Αυτός δεν δείχνει θυμωμένος μαζί σου. - Αυτός δεν δείχνει το θυμό του για σένα.

5. Οι κοπέλες βγήκαν βόλτα στην πλατεία. - Δυστυχώς τα λόγια τους βγήκαν αληθινά.

6. Έτσι ο Γιώργος απέμεινε μόνο στη ζωή. - Τίποτα δεν απέμεινε από την περιουσία του.

7. Πότε πότε ο φίλος σου γίνεται πολύ αγενής. - Πάντα γίνεται το δικό του.


α.  Να υπογραμμίσεις τα κατηγορούμενα στις παρακάτω προτάσεις και να γράψεις στις παρενθέσεις ποια είναι η μορφή τους (ουσιαστικό, επίθετο, μετοχή κ.λ.π.).


1.  Η κυρία εκείνη είναι δασκάλα της Μαίρης. (………………………………………..)

2. Η Τόνια έγινε καθηγήτρια γερμανικών. (………………………………………..)

3. Ο πατέρας φαινόταν κουρασμένος. (………………………………………..)

4. Ο σκύλος και η γάτα είναι κατοικίδια. (………………………………………..)

5. Η παράκληση ήταν να μείνουν όλοι στη θέση τους. (………………………………………..)

6. Ο Νίκος είναι τέταρτος στη σειρά. (………………………………………..)

 7. Αυτός περνιέται για σπουδαίος.  (………………………………………..)

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Κεφ. 36 Μετράω και σχεδιάζω σε κλίμακες

AΦΙΕΡΩΜΑ: Ο ΜΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ (ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ)