Γλώσσα - ΣΤ΄ Δημοτικού Ενότητα 4: Διατροφή
Στόχοι ενότητας
Ενότητα 4: Διατροφή
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε τη θάλασσα
Ο πολύ λαίμαργος άνθρωπος που έφαγε τη φάλαινα
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε τη θάλασσα
Κείμενο: Ευγένιος Τριβιζάς
Ανάγνωση: Δημήτρης Πιατάς
Κείμενο: Ευγένιος Τριβιζάς
Ανάγνωση: Δημήτρης Πιατάς
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα - Δημήτρης Πιατάς
Ευγένιος Τριβιζάς
Ο Ευγένιος Τριβιζάς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. Σπούδασε νομικά και οικονομικά και είναι καθηγητής εγκληματολογίας στην Αγγλία. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Reading, όπου διατελεί Ομότιμος Καθηγητής, και σε άλλα πανεπιστήμια. Είναι γνωστός ως συγγραφέας βιβλίων για παιδιά από τεσσάρων χρονών και πάνω. Όλα του τα έργα τα χαρακτηρίζει πρωτοτυπία και μεγάλη φαντασία.
Έχει γράψει περίπου 150 βιβλία μεταξύ των οποίων μυθιστορήματα, παραμύθια, θεατρικά έργα, αλφαβητάρια, διηγήματα, κόμικς, εκπαιδευτικά βιβλία, ενώ έχει συνεργαστεί και με παιδικά περιοδικά. Από τα πιο γνωστά του έργα είναι η Φρουτοπία και το Νησί των πυροτεχνημάτων.
Έχει γράψει περίπου 150 βιβλία μεταξύ των οποίων μυθιστορήματα, παραμύθια, θεατρικά έργα, αλφαβητάρια, διηγήματα, κόμικς, εκπαιδευτικά βιβλία, ενώ έχει συνεργαστεί και με παιδικά περιοδικά. Από τα πιο γνωστά του έργα είναι η Φρουτοπία και το Νησί των πυροτεχνημάτων.
Συνταγές μαγειρικής
Συνταγές μαγειρικής | Μαγειρική τέχνηΜαγειρική τέχνη είναι η διαδικασία της προετοιμασίας εδεσμάτων με τη χρήση θερμότητας. Οι τεχνικές μαγειρέματος και τα συστατικά ποικίλλουν ανά τον κόσμο, ανάλογα με τις παραδόσεις, την γεωγραφική θέση, τις τοπικά παραγόμενες πρώτες ύλες, τις διατροφικές και άλλες συνήθειες. Οι μάγειρες, διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό στις ικανότητες και την κατάρτισή τους μεταξύ τους. Η μαγειρική μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω χημικών αντιδράσεων χωρίς την παρουσία της θερμότητας, όπως στο Ceviche, ένα παραδοσιακό ισπανικό πιάτο όπου τα ψάρια ψήνονται από τα οξέα στο λεμόνι ή χυμό λάιμ. |
Εγκλίσεις των ρημάτων
Αποτελεσματικές ή συμπερασματικές προτάσεις
Οι δευτερεύουσες προτάσεις αυτές χωρίζονται με κόμμα από την κύρια πρόταση και φανερώνουν ποιο είναι το αποτέλεσμα του περιεχομένου της.
Εισάγονται με τους συμπερασματικούς συνδέσμους: ώστε, λοιπόν, άρα, επομένως ή με εκφράσεις: ώστε να, που να, για να, με αποτέλεσμα να
Παραδείγματα:
Ήταν τόσο σκοτεινά, ώστε δε βλέπαμε τίποτε.
Σε γέλασα τόσες φορές, ώστε να μη με πιστεύεις πια.
Ήταν τόσο σκοτεινά, ώστε δε βλέπαμε τίποτε.
Σε γέλασα τόσες φορές, ώστε να μη με πιστεύεις πια.
Η ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στη διαφήμιση...όλα είναι δυνατά!
Εκφράσεις και συμφράσεις
πχ Έπεσε με τα μούτρα στο φαΐ, Άλλη όρεξη δεν είχα, Το πούλησε για ένα κομμάτι ψωμί
πχ σοκολάτα αμυγδάλου ,ψωμί σικάλεως, χυμός πορτοκάλι, κρητικό παξιμάδι
ΠΑΛΙΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η χελώνα και ο Ρεβιθάκης
Υποθετικές προτάσειςΟι υποθετικές προτάσεις ανήκουν στις εξαρτημένες (δευτερεύουσες) προτάσεις. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να σταθούν μόνες τους στο λόγο και χρειάζονται μια κύρια πρόταση για να τις συμπληρώνει. π.χ. Αν έρθει, θα πάμε βόλτα. Οι υποθετικές προτάσεις εισάγονται με τους υποθετικούς συνδέσμους: εάν, αν, σαν, άμα, έτσι και |
Η εξαρτημένη υποθετική πρόταση λέγεται και υπόθεση, ενώ η κύρια πρόταση που σχετίζεται μαζί της ονομάζεται απόδοση. Και οι δύο μαζί, υπόθεση και απόδοση, σχηματίζουν τον υποθετικό λόγο.
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου