ΓΛΩΣΣΑ 01.12 - ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Επιχειρηματολογικά κείμενα
Eπιχειρηματολογικά λέγονται τα κείμενα στα οποία παρουσιάζουμε την άποψή μας, τη γνώμη μας (θετική ή αρνητική) για κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα και επιδιώκουμε να πείσουμε τον αναγνώστη ότι η άποψή μας είναι σωστή, ότι έχουμε δίκαιο, με λογικά επιχειρήματα. Για να οργανώσουμε σωστά κάποιο κείμενο τέτοιου είδους πρέπει: 1. Να αναφέρουμε αρχικά ποια είναι η άποψή μας, η θέση μας πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα χρησιμοποιώντας φράσεις, όπως: 2. Να αναλύουμε στη συνέχεια ένα ένα τα επιχειρήματά μας, παρουσιάζουμε δηλαδή τους συλλογισμούς μας με | Επιχειρηματολογικά κείμενα |
τους οποίους θα υποστηρίξουμε την άποψή μας (θετική ή αρνητική), φροντίζοντας κάθε φορά να τους δικαιολογούμε με τις κατάλληλες αιτιολογικές προτάσεις Επίσης να χρησιμοποιούμε παράλληλα και φράσεις που δηλώνουν τα συναισθήματα μας ή φράσεις με τις οποίες προσπαθούμε να προκαλέσουμε κάποια ανάλογα με τα δικά μας συναισθήματα στον αναγνώστη 3. Τέλος καταλήγουμε σ' ένα αιτιολογημένο και λογικό συμπέρασμα
Άσκηση 6 σελ. 85 σχολικού βιβλίου με θέμα την αντιμετώπιση του προβλήματος της πανδημίας (διαβάστε για βοήθεια ξανά την επιστολή προς το δήμαρχο).
Θυμάμαι:
Πώς γράφουμε μια επιστολή
Ένα είδος του γραπτού λόγου είναι η επιστολή(γράμμα). Αυτός που στέλνει την επιστολή ονομάζεται αποστολέας και αυτός που την δέχεται παραλήπτης. Σε μια επιστολή αναφέρουμε απόψεις, ιδέες, σκέψεις, πληροφορίες για ένα θέμα που μας απασχολεί ή μας ενδιαφέρει.
Στοιχεία που πρέπει να περιέχει μια επιστολή:
Στοιχεία που πρέπει να περιέχει μια επιστολή:
Τόπος και χρόνος (γράφεται πάνω δεξιά), π.χ. Πάρος, 21 Ιουνίου 2015
Προσφώνηση : π.χ. Αγαπημένη μου Μαρία… (γράφεται πάνω αριστερά). Η προσφώνηση που χρησιμοποιούμε εξαρτάται από το πρόσωπο στο οποίο απευθυνόμαστε.
Το περιεχόμενο της επιστολής :
- Πρόλογος : η αφορμή για τη σύνταξη της επιστολής και ο σκοπός του επιστολογράφου.
- Κύριο Μέρος : παρουσίαση και ανάλυση του θέματος, η άποψη του επιστολογράφου. Το κείμενό μας πρέπει να έχει παραγράφους.
- Επίλογος : ανακεφαλαίωση και επίκληση στον αποδέκτη της επιστολής να κατανοήσει τον προβληματισμό του αποστολέα
- Αποφώνηση : π.χ. Φιλικά (γράφεται κάτω δεξιά), Φιλιά, Με αγάπη, Με τιμή, Μετά τιμής, Με σεβασμό, Με εκτίμηση
- Υπογραφή : Βάζουμε υπογραφή, αν η επιστολή έχει επίσημο χαρακτήρα.
Όταν γράφουμε μια επιστολή πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο ύφος που χρησιμοποιούμε. Αν η επιστολή μας απευθύνεται σε κάποιο φίλο ή γνωστό μας, χρησιμοποιούμε απλό και φιλικό ύφος. Όταν απευθυνόμαστε σε κάποιον μεγαλύτερο μας ή άγνωστο χρησιμοποιούμε επίσημο, τυπικό και ευγενικό ύφος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου