ΓΛΩΣΣΑ 01.12 - ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 





Επιχειρηματολογικά κείμενα


Eπιχειρηματολογικά λέγονται τα κείμενα στα οποία παρουσιάζουμε την άποψή μας, τη γνώμη μας (θετική ή αρνητική) για κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα και επιδιώκουμε να πείσουμε τον αναγνώστη ότι η άποψή μας είναι σωστή, ότι έχουμε δίκαιο, με λογικά επιχειρήματα.
Για να οργανώσουμε σωστά κάποιο κείμενο τέτοιου είδους πρέπει:
1. Να αναφέρουμε αρχικά ποια είναι η άποψή μας, η θέση μας πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα χρησιμοποιώντας φράσεις, όπως: 
  • Η άποψή μου... / Η γνώμη μου είναι... / Πιστεύω ότι... / Νομίζω.... / Θεωρώ πως... κ.ά.
2. Να αναλύουμε στη συνέχεια ένα ένα τα επιχειρήματά μας, παρουσιάζουμε δηλαδή τους συλλογισμούς μας με 

Επιχειρηματολογικά κείμενα​

Picture
τους οποίους θα υποστηρίξουμε την άποψή μας (θετική ή αρνητική), φροντίζοντας κάθε φορά να τους δικαιολογούμε με τις κατάλληλες αιτιολογικές προτάσεις 
  • π.χ.: γιατί, επειδή, αφού, καθώς...
Επίσης να χρησιμοποιούμε παράλληλα και φράσεις που δηλώνουν τα συναισθήματα μας ή φράσεις με τις οποίες προσπαθούμε να προκαλέσουμε κάποια ανάλογα με τα δικά μας συναισθήματα στον αναγνώστη 
  • π.χ.: δε συμφωνείτε ότι... /είναι κρίμα να... /είναι άσχημο /ευχάριστο/σπουδαίο /ασήμαντο...
3. Τέλος καταλήγουμε σ' ένα αιτιολογημένο και λογικό συμπέρασμα 
  • π.χ.: Έτσι... /Επομένως.../Γι’ αυτό...

Άσκηση 6 σελ. 85 σχολικού βιβλίου με θέμα την αντιμετώπιση του προβλήματος της πανδημίας (διαβάστε για βοήθεια ξανά την επιστολή προς το δήμαρχο).


Θυμάμαι:

Πώς γράφουμε μια επιστολή


Ένα είδος του γραπτού λόγου είναι η επιστολή(γράμμα)Αυτός που στέλνει την επιστολή ονομάζεται αποστολέας και αυτός που την δέχεται παραλήπτης. Σε μια επιστολή αναφέρουμε απόψεις, ιδέες, σκέψεις, πληροφορίες για ένα θέμα που μας απασχολεί ή μας ενδιαφέρει.



Στοιχεία που πρέπει να περιέχει μια επιστολή:
Στοιχεία που πρέπει να περιέχει μια επιστολή:

Τόπος και χρόνος (γράφεται πάνω δεξιά), π.χ.  Πάρος, 21 Ιουνίου 2015

Προσφώνηση : π.χ. Αγαπημένη μου Μαρία… (γράφεται πάνω αριστερά). Η προσφώνηση που χρησιμοποιούμε εξαρτάται από το πρόσωπο στο οποίο απευθυνόμαστε.

Το περιεχόμενο της επιστολής :

  • Πρόλογος : η αφορμή για τη σύνταξη της επιστολής και ο σκοπός του επιστολογράφου.
  • Κύριο Μέρος : παρουσίαση και ανάλυση του θέματος, η άποψη του επιστολογράφου. Το κείμενό μας πρέπει να έχει παραγράφους.
  • Επίλογος : ανακεφαλαίωση και επίκληση στον αποδέκτη της επιστολής να κατανοήσει τον προβληματισμό του αποστολέα
  • Αποφώνηση : π.χ. Φιλικά (γράφεται κάτω δεξιά), Φιλιά, Με αγάπη, Με τιμή, Μετά τιμής, Με σεβασμό, Με εκτίμηση
  • Υπογραφή : Βάζουμε υπογραφή, αν η επιστολή έχει επίσημο χαρακτήρα.

Όταν γράφουμε μια επιστολή πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο ύφος που χρησιμοποιούμε. Αν η επιστολή μας απευθύνεται σε κάποιο φίλο ή γνωστό μας, χρησιμοποιούμε απλό και φιλικό ύφος. Όταν απευθυνόμαστε σε κάποιον μεγαλύτερο μας ή άγνωστο χρησιμοποιούμε επίσημο, τυπικό και ευγενικό ύφος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - Κεφ. 36 Μετράω και σχεδιάζω σε κλίμακες

AΦΙΕΡΩΜΑ: Ο ΜΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ (ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ)