Αναρτήσεις

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 01.03

Εικόνα
 

ΓΛΩΣΣΑ 01.03

Εικόνα

ΓΛΩΣΣΑ 26.02

Εικόνα

Environmental Problems _-- Περιβαλλοντικά Προβλήματα Unit 5 – Lessons 2-3 Κεφάλαιο 5 – Μαθήματα 2-3

Εικόνα

ΓΛΩΣΣΑ- 13 Η ΕΝΟΤΗΤΑ 24.02

Εικόνα
 

ΙΣΤΟΡΙΑ - Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς 24.02

Εικόνα
 

Γλώσσα - Ενότητα 13: Κατασκευές- ΑΣΚΗΣΕΙΣ (ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΉ ΣΥΝΤΑΞΗ)

Εικόνα
  Βιβλίο Γραμματικής Ε΄ - Στ΄ Ενεργητική – παθητική σύνταξη  Φωνή και ενεργητικότητα ONLINE Εξάσκηση Βρες τη φωνή των ρημάτων    1     2     3     4     5  

23. Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται

Εικόνα
               Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται Οι μακροχρόνιοι πόλεμοι με τους «γείτονες» λαούς δημιουργούν εσωτερικά προβλήματα στην αυτοκρατορία. Ο αυτοκράτορας Λέων Γ’ ο Ίσαυρος προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει με  νομοθετικά και διοικητικά μέτρα .          Βιντεομάθημα Οι νικηφόροι πόλεμοι των Βυζαντινών με τους γειτονικούς λαούς, ιδιαίτερα με τους Άραβες, έσωσαν την Κωνσταντινούπολη και την αυτοκρατορία από μεγάλους κινδύνους. Δημιούργησαν όμως στο Βυζάντιο πολλά εσωτερικά προβλήματα, τα οποία χρειάστηκαν μεγάλες προσπάθειες για να ξεπεραστούν. Συγκεκριμένα: Αποδιοργάνωσαν το στρατό των συνόρων και των ακριτικών επαρχιών. Αποδυνάμωσαν οικονομικά το κράτος και στέρησαν την ύπαιθρο από εργατικά χέρια. Χαλάρωσαν την απονομή της δικαιοσύνης και οι νόμοι δεν εφαρμόζονταν με δίκαιο τρόπο για όλους. Στέρησαν από πολλούς μικροκαλλιεργητές τα κτήματά τους και τους μετέτρεψαν σε δουλοπάροικους των «δυνατ...

ΧΙΟΝΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ!

Εικόνα
Οι τέσσερις Εποχές (Ο χειμώνας) - Antonio Vivaldi (αφήγηση Ζακ Μεναχέμ) Κείμενο: Francis Scaglia  Απόδοση στα Ελληνικά: Ίρις Ζαχμανίδη  Αφήγηση: Ζακ Μεναχέμ  Παίζουν οι σολίστ της Στουτγάρδης υπό τη Διεύθυνση του Marcel Couraud (Από τα Αποκηρυγμένα, Ίκαρος 1983) -Κώστας Καρυωτάκης, «Το χιόνι» «Τι καλά που ‘ναι στο σπίτι μας τώρα που έξω πέφτει χιόνι! Το μπερντέ παραμερίζοντας τ’ άσπρο βλέπω εκεί σεντόνι να σκεπάζει όλα τα πράγματα, δρόμους, σπίτια, δένδρα, φύλλα. Πόσο βλέπω μ’ ευχαρίστηση μαζεμένη τόση ασπρίλα. Όμως, κοίτα, τουρτουρίζοντας το κορίτσι εκείνο τρέχει. Τώρα στάθηκε στην πόρτα μας, ψωμί λέει πως δεν έχει, πως κρυώνει, πως επάγωσε… Έλα μέσα κοριτσάκι, το τραπέζι μας εστρώθηκε κι αναμμένο είναι το τζάκι!»

Γλώσσα - Ενότητα 13: Κατασκευές-Ασκήσεις

Εικόνα
   Θεωρία Γραμματικής Θεωρία-Βιβλίο Γλώσσας, β' τεύχος σελ. 10-11, 14-15-βίντεο μπλογκ Υποκείμενο - Ρήμα - Αντικείμενο 

ΑΓΓΛΙΚΑ - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5

Εικόνα
 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Εικόνα
  Παλαιότρες και νέες αναρτήσεις για τους Τρεις Ιεράρχες από το ιστολόγιό μας   ΕΔΩ Τρεις Ιεράρχες και παιδεία Ἡ παιδεία τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν τῆς ἑλληνικῆς καὶ τῆς ὀρθόδοξης κληρονομιᾶς, εἶναι ἡ παιδεία ποὺ χρειάζεται ἡ Εὐρώπη σήμερα, γιὰ νὰ ξαναβρεῖ τὰ ὑπαρκτικὰ καὶ πνευματικὰ θεμέλιά της Τοῦ  Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ, ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ Ο καλός δάσκαλος κατά το Χρυσόστομο Οι φθονεροί άνθρωποι. Ο ουρανοφάντωρ θεμελιωτής του χριστιανικού ήθους

Σε μια παιδεία που έχει χάσει τον προσανατολισμό της γιορτάζουμε μια αχτίδα φωτός... τους τρεις Ιεράρχες!!!

Εικόνα
  της Σοφίας Ντρέκου Σε μια παιδεία που έχει χάσει τον προσανατολισμό της, που βηματίζει ανακυκλώνοντας σκόρπια  δάνεια  χωρίς να ξέρει το γιατί και το πως, που αναπαράγει άριστα τις κοινωνικές ανισότητες, που δε νοηματοδοτεί τις ζωές των παιδιών, γιορτάζουμε μια αχτίδα φωτός! Μια αχτίδα μεστής και περιεκτικής πρότασης ΖΩΗΣ. Ζωή που επικοινωνεί στην ουσία της ύπαρξης. Ζωή με ελπίδα, με νόημα, με αγάπη, με συγκατάβαση, με υπομονή, με μετάνοια, με χαρμολύπη, με πρόνοια θεού. Οι  τρεις Ιεράρχες  δεν είναι μια ιστορική υπόμνηση στους μαθητές και ...πάμε παρακάτω. Άλλη προοπτική μας δίνουν! Προοπτική μίμησης, ενεργής και ουσιαστικής. Των  Τριών Ιεραρχών  είναι και μία προτροπή για ενότητα των Ελλήνων που συνήθως διαχωρίζονται σε αντίπαλες ομάδες με ασήμαντες διαφορές! χωρίς λόγο και ουσία! Εύχομαι να τους μιμηθούμε όλοι. Δάσκαλοι και μαθητές. Χρόνια πολλά και ευλογημένα.  www.sophia-ntrekou.gr Δείτε: Οι Τρεις Ιεράρχες και πως καθιερώθηκε η εορτή τους (...

Κεφάλαιο 20ο : Οι λίμνες της Ελλάδας

Εικόνα
  Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε: Τις μεγαλύτερες λίμνες της χώρας μας Να βρίσκετε στο χάρτη τις μεγαλύτερες λίμνες της Ελλάδας Λίμνη Υλίκη Πολυχάρτης Ελλάδας Η λίμνη  Τριχωνίδα  είναι η μεγαλύτερη λίμνη της Ελλάδας, μιας χώρας της οποίας τις ομορφιές ύμνησε ο ποιητής μας Κωστής Παλαμάς, όσο κανείς άλλος. Όταν λιώνουν τα χιόνια στο Παναιτωλικό όρος, άφθονα νερά φτάνουν στην Τριχωνίδα και από εκεί στην «αδελφή της», τη λίμνη  Λυσιμαχία .   Η παραλίμνια βλάστηση μαζί με τη βλάστηση των γύρω λόφων και τα υδρόβια φυτά, που επιπλέουν στη λίμνη, δημιουργούν εντυπωσιακή χλωρίδα. Νούφαρα επιπλέουν στη λίμνη, καλάμια και ψαθιά ζουν στις άκρες της, κουμαριές, θυμάρια μαζί με άλλα φυτά καλύπτουν τους γύρω λόφους. Όλα αυτά διαμορφώνουν ένα χώρο, στον οποίο περισσότερα από 200 είδη πουλιών βρίσκουν καταφύγιο. Η πανίδα της περιοχής, εκτός από τα πουλιά, περιλαμβάνει 18 είδη ψαριών και πολλά ερπετά. Η Ελλάδα έχει κι άλλες μικρές φυσικές λίμνες, τη...

Πεπτικό σύστημα

Εικόνα
  ​​​​​ Στόχοι ενότητας Κεφάλαιο 4: Πεπτικό σύστημα Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα μελετήσ­ουν­ και θα κατανοήσουν τη δομή και τη λειτουργεία του πεπτικού συστήματ­ος. Ισορροπημένη διατροφή Ισορροπημένη διατροφή Για τη σωστή ανάπτυξη και την καλή υγεία του οργανισμού μας είναι βασικό να φροντίζουμε, ώστε η καθημερινή μας  διατροφή  να είναι  υγιεινή ,  ισορροπημένη  και να περιλαμβάνει στη σωστή ποσότητα όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Μελετώντας τη σύσταση των τροφών επιλέγουμε αυτές που θα μας δώσουν χρήσιμα συστατικά και την αναγκαία ενέργεια και καθορίζουμε την ποσότητα που θα καταναλώσουμε.  Στις συσκευασίες των περισσότερων τροφίμων αναγράφονται πληροφορίες για τη σύστασή τους, την ποσότητα των πρωτεϊνών και υδατανθράκων που περιέχονται σε 100 g, την περιεκτικότητα σε λίπος αλλά και την ενέργεια που θα μας δώσει η κατανάλωσή τους.  Είναι φανερό ότι πρέπει να αποφεύγουμε τις τροφές των οποίων τα μόρια με τη διάσπασή τους μας δίνουν υπερβολική πο...

ΦΥΣΙΚΗ 20.12 - Τροφές και ενέργεια

Εικόνα
  Τροφές και ενέργεια Δοκίμασε να ασχοληθείς με το αγαπημένο σου άθλημα έχοντας μείνει χωρίς τροφή για πολλές ώρες. Είναι σίγουρο ότι θα εγκαταλείψεις σύντομα την προσπάθεια, νιώθοντας να σου λείπει ενέργεια! Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι ένας ακούραστος μετατροπέας ενέργειας. Την ενέργεια που είναι απαραίτητη για τις δραστηριότητές μας την παίρνουμε από τις τροφές. Την ενέργεια που χρειαζόμαστε την παίρνουμε από τις τροφές. Διαφορετικές τροφές μάς δίνουν διαφορετική ποσότητα ενέργειας. Στις συσκευασίες των περισσότερων τροφίμων μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για την ενέργεια που περιέχει μία συγκεκριμένη ποσότητα κάθε τροφής. Μονάδα μέτρησης της ενέργειας είναι το kiloJoule (kJ).  Συμπέρασμα Όποιος κινείται λίγο χρειάζεται λιγότερη ενέργεια, γι’ αυτό πρέπει να τρώει λίγο και να προτιμά τροφές που περιέχουν λίγη ενέργεια, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα ψάρια κτλ. 

ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Εικόνα
ΒΡΙΣΚΩ ΤΟΝ ΕΚΠ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ Άσκηση 1 Άσκηση 2 Άσκηση 3 Άσκηση 4 Άσκηση 5 Άσκηση 6