Αναρτήσεις

Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας

Εικόνα
Kεφάλαιο 34ο     Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας  για τη θέση της Ασίας στον παγκόσμιο χάρτη για το φυσικό περιβάλλον της Ασίας   Παρατηρήστε στον παγκόσμιο χάρτη της τάξης σας τη θέση της Ασίας σε σχέση με τον Ισημερινό και τον Πρώτο Μεσημβρινό και αναφέρετε σε ποια ημισφαίρια βρίσκεται.

ΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ

Εικόνα
Σημ.: Εννοείται ότι αν το πρόσωπο είναι κάποιο που δε γνωρίζουμε προσωπικά( ιστορικό, μυθολογικό κλπ), τότε κάποια από τα παραπάνω στοιχεία παραλείπονται(σχέση μαζί του, τι κάνουμε μαζί κλπ), ενώ αναφέρουμε άλλα σημαντικά γεγονότα της ζωής του Δες στο παρακάτω ποίημα ποια από τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνει στην περιγραφή του ο ποιητής για τη μητέρα του

ΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ

Εικόνα
Σημ.: Εννοείται ότι αν το πρόσωπο είναι κάποιο που δε γνωρίζουμε προσωπικά( ιστορικό, μυθολογικό κλπ), τότε κάποια από τα παραπάνω στοιχεία παραλείπονται(σχέση μαζί του, τι κάνουμε μαζί κλπ), ενώ αναφέρουμε άλλα σημαντικά γεγονότα της ζωής του Δες στο παρακάτω ποίημα ποια από τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνει στην περιγραφή του ο ποιητής για τη μητέρα του

Ο καλύτερος μου φίλος

Εικόνα
ΠΗΓΗ:http://www.odyssey.com.cy Σχεδιάγραμμα Έκθεση ΠΡΟΛΟΓΟΣ: Γενικός χαρακτηρισμός `Ονομα, ηλικία, καταγωγή, τόπος διαμονής του προσώπου που θα περιγράψουμε και θα χαρακτηρίσουμε. Συνθήκες γνωριμίας μας μαζί του (πώς, πότε και πού). Φίλους έχω πάρα πολλούς, τόσο στη γειτονιά μου όσο και στο σχολείο που πηγαίνω. Αυτόν όμως που ξεχωρίζω πιο πολύ και αγαπώ ιδιαίτερα είναι, αναμφίβολα, τον Μιχάλη. Πρόκειται για έναν υπέροχο άνθρωπο, γεμάτο ψυχικά χαρίσματα, καλοσύνη και ανιδιοτελή αγάπη. Ο Μιχάλης είναι συνομήλικός μου. Κατάγεται από την κατεχόμενη Κερύνεια, αλλά βρίσκεται εγκατεστημένος μαζί με την οικογένειά του σ' ένα μικρό γραφικό σπιτάκι στην Αγλαντζιά. Η γνωριμία μας έγινε όταν ακόμη πηγαίναμε στο Δημοτικό σχολείο. Α

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ

Εικόνα
Α. Για να περιγράψουμε έναν άνθρωπο που γνωρίζουμε προσωπικά , αναφέρουμε... Όταν κάποιος... - παρουσιάζει τον εαυτό του χρησιμοποιεί α΄ ενικό πρόσωπο και ενεστώτα. - περιγράφει έναν άνθρωπο που γνωρίζει προσωπικά, χρησιμοποιεί γ΄ ενικό πρόσωπο και παροντικούς χρόνους (ενεστώτα, παρακείμενο). - περιγράφει ανθρώπους που γνώρισε ή έζησε μαζί τους στο παρελθόν, χρησιμοποιεί παρελθοντικούς χρόνους. Β. Για να περιγράψουμε έναν άνθρωπο που δε γνωρίζουμε προσωπικά , αναφέρουμε... Όταν δε γνωρίζουμε προσωπικά τον άνθρωπο που περιγράφουμε, χρησιμοποιούμε γ΄ ενικό πρόσωπο. Αν δε ζει πια, χρησιμοποιούμε παρελθοντικούς χρόνους.

ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ

Εικόνα
Κεφάλαιο 9ο - Ηλεκτρομαγνητισμός Σιδηρομαγνητικά υλικά Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ

Εικόνα
Ηλεκτρομαγνητισμός "Το βλέμμα του με τραβά σαν μαγνήτης." "Με μαγνητίζει ο τρόπος που μιλάς."     Τι σημαίνει "με τραβά σαν μαγνήτης"; Μήπως σημαίνει με έλκει, με αναγκάζει να εστιάσω την προσοχή μου και να προσανατολιστώ; Από ποια σώματα έλκουν την καταγωγή τους αυτές οι εκφράσεις; Ποιες ιδιότητες είναι αυτές που μεταφέρουμε στην καθημερινή μας ζωή για να δείξουμε έλξη προς κάποιον ή κάτι;     Τα μαγνητικά φαινόμενα απασχόλησαν τον άνθρωπο εδώ και χιλιάδες χρόνια. Χάρη στη μελέτη τους κατασκευάστηκε η πυξίδα που επέτρεψε στους θαλασσοπόρους να ξεκινήσουν τα μακρινά ταξίδια της ανακάλυψης νέων τόπων. Με τις ανακαλύψεις ήρθαν σε επαφή διαφορετικοί πολιτισμοί και άγνωστα πολύτιμα αγαθά μεταφέρθηκαν από τη μία γωνία της γης στην άλλη. Το εμπόριο άνθησε και το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων βελτιώθηκε.     Τα πειράματα του Δανού φυσ

ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ

Εικόνα
Ο άνθρωπος ασχολήθηκε με τα μαγνητικά φαινόμενα εδώ και χιλιάδες χρόνια, όταν παρατήρησε για πρώτη φορά φυσικούς μαγνήτες να έλκουν ορισμένα αντικείμενα. Χωρίς την παρουσία των μαγνητικών υλικών στη φύση και κυρίως δίχως την ερευνητική διάθεση όσων ασχολήθηκαν επίμονα και σε βάθος με το μαγνητισμό, ίσως σήμερα να μην μπορούσαμε να απολαμβάνουμε πολλά από τα αγαθά του σύγχρονου πολιτισμού. Από τις μαγνητικές κάρτες και τα διακοσμητικά μαγνητάκια ώς τις πυξίδες και τους μαγνητικούς τομογράφους, οι εφαρμογές των μαγνητών μοιάζουν να μην έχουν τέλος. Το 1820 ο Δανός φυσικός Hans Christian Oersted κάνοντας πειράματα με την μπαταρία που είχε εφευρεθεί λίγα χρόνια πριν, παρατήρησε ότι το ηλεκτρικό ρεύμα έχει μαγνητικά αποτελέσματα. Το πείραμα του Oersted, με το οποίο αποδείχθηκε η σύνδεση του ηλεκτρισμού με το μαγνητισμό, είχε τεράστια σημασία για την εξέλιξη της τεχνολογίας. Τα πειράματα που ακολούθησαν οδήγησαν τους Γάλλους φυσικούς  Ampere  και Arago και τον Αμερικανό Henry στην κατ

Hθη και έθιμα του Πάσχα σε όλη την Ελλάδα

Εικόνα
To Πάσχα στο Άγιο Όρος. Το Πάσχα, η μεγάλη αυτή γιορτή της Χριστιανοσύνης, γιορτάζεται με ξεχωριστό τρόπο σε κάθε γωνιά της χώρας και ιδιαίτερα σε ορισμένες περιοχές αναβιώνουν ήθη κι έθιμα που δίνουν ένα ιδιαίτερο "χρώμα" στην εορταστική αυτή περίοδο. Το «κάψιμο του Ιούδα», οι Αλογοδρομίες, οι Αυγομαχίες, η αναπαράσταση της Αποκαθήλωσης του Εσταυρωμένου και η Ανάσταση σε νεκροταφεία είναι ορισμένες μόνο από τις παραδόσεις που συνεχίζονται σε πόλεις και χωριά. Πάσχα στην Κεντρική Μακεδονία με επίκεντρο το Άγιο Όρος Στην Κεντρική Μακεδονία ξεχωρίζει το Πάσχα στο Άγιο 'Ορος. Καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, εκατοντάδες πιστοί καταφθάνουν για να επισκεφτούν την Αθωνική Πολιτεία, εκεί όπου η Ανάσταση είναι ο θεμέλιος λίθος της μοναστηριακής ζωής. Στη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης, τη Μεγάλη Παρασκευή, οι δύο Επιτάφιοι των ενοριών, μετά την περιφορά τους στους δρόμους, συναντώνται λίγο μετά τις 9 το βράδυ στα νεκροταφεία. Εκεί, οι κάτοικοι ανάβουν κεριά στα αγαπημ

Εγκώμια Μεγάλης Παρασκευής ,Ω γλυκύ μου έαρ , Αι γενεαί πάσαι,Άξιον Εστί

Εικόνα
Εικόνα
Σήμερον κρεμάται επί ξύλου,  ο εν ύδασι την γην κρεμάσας.  Στέφανον εξ ακανθών περιτίθεται,  ο των αγγέλων βασιλεύς.  Ψευδή πορφύραν περιβάλλεται,  ο περιβάλλων τον ουρανόν εν νεφέλαις.  Ράπισμα κατεδέξατο,  ο εν Ιορδάνη ελευθερώσας τον Αδάμ.  Ήλοις προσηλώθη, ο νυμφίος της Εκκλησίας.  Λόγχη εκεντήθη, ο υιός της Παρθένου.  Προσκυνούμεν σου τα Πάθη, Χριστέ.  Δείξον ημίν και την ένδοξόν σου Ανάστασιν.

Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

Εικόνα
Ο  Ιωάννης Καποδίστριας  καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια της Κέρκυρας. Διετέλεσε υπουργός των Εξωτερικών της Ρωσίας μέχρι το 1822, οπότε απομακρύνθηκε από τη θέση του και εγκαταστάθηκε στην Ελβετία. Πέντε χρόνια αργότερα, το 1827, η Γ' Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας τον εξέλεξε Κυβερνήτη της Ελλάδας.

ΟΙ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Εικόνα
Κατά τη διάρκεια της Επανάστασης οι Έλληνες προσπάθησαν να σχηματίσουν κεντρική διοίκηση για να συντονίσει τον αγώνα τους. Πραγματοποίησαν έτσι  Εθνοσυνελεύσεις  και ψήφισαν Συντάγματα για την πολιτική τους οργάνωση . Προσωποποίηση της Ελλάδας

13. Η Eπί του Όρους ομιλία

Εικόνα
  Τα χαρακτηριστικά του νέου τρόπου ζωής που φανέρωσε ο Χριστός Ο Χριστός αποκαλύπτει το νόημα της αληθινής χαράς Η Βασιλεία του Θεού είναι πραγματικότητα παρούσα και μέλλουσα Όπως διαβάζουμε στα Ευαγγέλια, ο Χριστός θεράπευε πολλούς που υπέφεραν από ψυχικές και σωματικές ασθένειες και δίδασκε όσους διψούσαν για την αλήθεια. Μιλούσε στην καρδιά των ανθρώπων, γι' αυτό και τον ακολουθούσαν πολλοί από τα Ιεροσόλυμα, τη Γαλιλαία, τη Δεκάπολη και άλλες περιοχές. Κάποια ημέρα, το πλήθος που τον ακολουθούσε ήταν τόσο πυκνό, ώστε ο Χριστός ανέβηκε σε ένα λόφο για να μπορούν να τον βλέπουν και να τον ακούνε όλοι. Τους μίλησε για το νόημα της αληθινής χαράς και τα λόγια του ήταν περίπου τα εξής: « Μακάριοι (χαρούμενοι) είναι εκείνοι που μπροστά στο Θεό νιώθουν ταπεινοί, διότι η Βασιλεία του Θεού είναι δική τους. Μακάριοι είναι εκείνοι που σε αυτόν τον κόσμο θλίβονται για το κακό που επικρατεί, μετανοούν για τα δικά τους σφάλματα και είνα

Αξιοθέατα, μνημεία και ιστορική συνέχεια των λαών της Ευρώπης

Εικόνα
Αξιοθέατα, μνημεία και ιστορική συνέχεια των λαών της Ευρώπης ότι όλοι οι λαοί της Ευρώπης δημιούργησαν σπουδαία έργα διαμορφώνοντας τον αξιόλογο ευρωπαϊκό πολιτισμό Η εικόνα συνδέει ορισμένα γνωστά πολιτιστικά στοιχεία επιλεγμένων ευρωπαϊκών χωρών με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Τα στοιχεία αυτά, τα οποία δημιουργήθηκαν σε διαφορετικές εποχές, έδωσαν στην Ευρώπη το χαρακτηρισμό «Κέντρο του Παγκόσμιου Πολιτισμού». Ας συζητήσουμε για τη συμβολή της Ελλάδας στην πολιτιστική ανάπτυξη της Ευρώπης. Οι κάτοικοι της «Γηραιάς Ηπείρου» παρατηρώντας την αρμονία, την ομορφιά και τη σοφία της φύσης δημιούργησαν αξιόλογα υλικά και πνευματικά μνημεία. Έργα αρχιτεκτονικής, γλυπτικής και ζωγραφικής κοσμούν σχεδόν όλες τις πόλεις της Ευρώπης, πολλά από τα οποία βρίσκονται σε μεγάλες πινακοθήκες και γνωστά μουσεία.

1821: δημοτικά και κλέφτικα

Εικόνα
Μια μεγάλη συλλογή από σημαντικά δημοτικά και κλέφτικα τραγούδια του ελληνικού λαού. Της Δέσπω Μπότση -Αχός βαρύς ακούγεται, πολλά τουφέκια πέφτουν. Μήνα σε γάμο ρίχνονται, μήνα σε χαροκόπι; -Ούδε σε γάμο ρίχνονται ούδε σε χαροκόπι. Η Δέσπω κάνει πόλεμο με νύφες και μ’ αγγόνια. Αρβανιτιά την πλάκωσε στου Δημουλά τον πύργο: «Γιώργαινα, ρίξε τ’ άρματα, δεν είναι εδώ το Σούλι. Εδώ είσαι σκλάβα του πασά, σκλάβα των Αρβανίτων». «Το Σούλι κι αν προσκύνησε, κι αν τούρκεψεν η Κιάφα, η Δέσπω αφέντες Λιάπηδες δεν έκαμε, δεν κάνει». Δαυλί στο χέριν άρπαξε, κόρες και νύφες κράζει: «Σκλάβες Τούρκων μη ζήσωμε, παιδιά μ’, μαζί μου ελάτε» και τα φυσέκια ανάψανε, κι όλοι φωτιά γενήκαν. * Μαύρη ζωή που κάνουμε εμείς οι μαύροι κλέφτες Μαύρη, μωρέ, πικρή ζωή που κάνουμε Μαύρη ζωή που κάνουμε εμείς οι μαύροι κλέφτες, εμείς οι μαύροι κλέφτες Ποτέ, μωρέ, ποτέ μας δεν αλλάζουμε, ποτέ μας δεν αλλάζουμε και δεν ασπροφορούμε Όλη, μωρέ, όλη μερούλα πόλεμο

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ - ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ-ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Εικόνα

ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΛΩΡΗΣ (ΤΟ ΓΙΟΥΣΟΥΡΙ)

Εικόνα
Ταινία μεγάλου μήκους που γυρίστηκε εξ' ολοκλήρου στην Κάσο το 1999. Σκηνοθέτης ο Ηλίας Μαλανδρής και παίζουν κυρίως ερασιτέχνες ηθοποιοί. Βασισμένη στο ομώνυμο διήγημα του Ανδρέα Καρκαβίτσα. Την μουσική είχαν γράψει τα "Παλαιϊνά Σεφέρια" ενώ ακούγεται κι ένα τραγούδι του Σταύρου Ξαρχάκου. Τραγουδούσαν η Ειρήνη Δερέμπεη και ο Ανδρέας Σμυρνάκης. Πρωταγωνιστούν : Ααμέτ Τζόρτα, Ντίνα Ρίτσου, Ανδρέας Κλεμάι, Αννα Κοκκίνου, Ηλίας Μαλανδρής Jr, Νίκος Ζαχάρης, Ιουλία Ασπρά, Γιάννης Πυλωνίτης, Μιχάλης Χατζημανώλης, Συμέλα Αθανασιάδου, Ειρήνη Ηλία, Ακης Χατζηπέτρος, Εμμανουήλ-Γιώργος Μουτάκης, Σωτηρία Χατζή, Δημήτρης Φο΄κας, Ηλίας Βελούδος, Κατερίνα Χριστοπούλου και οι Βασίλης Μπισμπίκης,Άρης Παπαδημητρίου, ο μικρός Δημήτρης Κοτσαρίδης.

Tα δίκαια του ανθρώπου, Ρήγας Φεραίος.

Εικόνα
Tα δίκαια του ανθρώπου, Ρήγας Φεραίος .

Ολική Έκλειψη Ηλίου

Εικόνα
Ολική Έκλειψη Ηλίου, Καστελόριζο (2006) Ιδιαίτερα φαινόμενα μεταξύ Ηλίου-Γης-Σελήνης

Εκπαιδευτικό υλικό για το ρατσισμό και τη διαφορετικότητα

Εικόνα
Δείτε το υλικό πατώντας τους ενεργούς συνδέσμους Πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό για δράσεις και προγράμματα ευαισθητοποίησης. Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, 10 Δεκεμβρίου 1948 ( άρθρα , βίντεο , ιστοσελίδα ). Σύμβαση της UNICEF για τα δικαιώματα του παιδιού . Συνήγορος του Παιδιού. Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες – UNHCR GREECE . Κίνηση Απελάστε το Ρατσισμό . Διεθνής Αμνηστία . Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων . ΑΡΣΙΣ. Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων . PRAKSIS και Ι.Δ.Ε.Α./Γραφεία παροχής υποστήριξης κατά των διακρίσεων σε πολίτες τρίτων χωρών ​​. Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης «Σχεδία» . Δίκτυο για τα δικαιώματα του Παιδιού . iRED (Institute Rights Equality & Diversity) . Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες . Σχολικά βίντεο «Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί» , 56ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά. «4 παραμύθια, 1 αλήθεια» , 56ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά. «Ζωγραφίζοντας την ισ

Ρατσιστική επίθεση σε στάση λεωφορείου (κοινωνικό πείραμα)

Εικόνα

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 1821

Εικόνα
ΚΛΕΦΤΙΚΟ Μαύρη μωρέ μαυρη ειν' η ζωή που κάνουμε (2) Εμείς οι μαύροι κλέφτες, εμείς οι μαύροι κλέφτες (2) Ολη μωρέ, όλη μερούλα πόλεμο (2) όλη μερούλα πόλεμο το βράδι καραούλι (2) με φό- μωρέ με φόβο τρώμε το ψωμί(2) Με φόβο τρώμε το ψωμί, με φόβο περπατάμε (2) Ποτέ μωρέ, ποτέ μας δεν αλλάζουμε (2) ποτέ μας δεν αλλάζουμε και δεν ασπροφορούμε. Ο Θούρειος του Ρήγα Φεραίου Ως πότε παλικάρια, θα ζούμε στα στενά, μονάχοι σα λιοντάρια, στες ράχες στα βουνά; Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή. Σπηλιές να κατοικούμε, να βλέπουμε κλαδιά, να φεύγωμ' απ' τον κόσμο, για την πικρή σκλαβιά; Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή. Να χάνωμεν αδέλφια, πατρίδα και γονείς, τους φίλους, τα παιδιά μας, κι όλους τους συγγενείς; Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή.

Η Δίκη των Δικαστών - Πάσα διαφωνία μεταξύ Ελλήνων, είναι διαφωνία μεταξύ ηρώων!

Εικόνα
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ " Η δίκη των δικαστών του Πάνου Γλυκοφρύδη (σκηνοθεσία, σενάριο) είναι μια πολυδάπανη παραγωγή της "Φίνος Φίλμ" που ερευνά μια εποχή σημαδεμένη ιστορικά από τις επεμβάσεις των βαυαρών. Αναφέρεται στη δίκη των δικαστών Πολυζωίδη και Τερτσέτη που αρνούνται να υπογράψουν την θανατική καταδίκη του Κολοκοτρώνη. Η φωτογραφία (έγχρ.) είναι του Άρη Σταύρου και τα κοστούμια εποχής του Διον.Φωτόπουλου. Ερμηνευτές οι: Νίκος Κούρκουλος (Πολυζωίδης), Νικηφόρος Νανέρης (Τερτσέτης), Μάνος Κατράκης (Κολοκοτρώνης), Χρήστος Καλαβρούζος (Πλαπούτας), Χρ.Τσάγκας, Σπ.Καλογήρου, Θ.Μοσχίδης, Μ.Ρευματάς, Γ.Μεσσάρης, Ζ.Τσάπελης, Δημ.Μυράτ.". (Σελίδα 227 από το Βιβλίο του Μαρίνου Κουσουμίδη "Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου", εκδόσεις: Καστανιώτη).

Μαντώ Μαυρογένους- ΤΑΙΝΙΑ

Εικόνα

ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ-ΤΑΙΝΙΑ

Εικόνα

Σουλιώτες (1972)

Εικόνα

ΕΛΛΑΔΑ 1821 - National Geographic - Ο ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ (HQ)

Εικόνα

Πολιτιστικά χαρακτηριστικά των λαών της Ευρώπης

Εικόνα
  για τα κυριότερα πολιτιστικά στοιχεία των κατοίκων της Ευρώπης Ας κάνουμε ένα υποθετικό ταξίδι διασχίζοντας τον Δούναβη από τις πηγές του μέχρι τις εκβολές του. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ας καταγράψουμε τα πολιτιστικά στοιχεία των λαών που θα συναντήσουμε (γλώσσα, θρησκεία, ιστορικά στοιχεία κ.λπ.).   Έχουμε χαρακτηρίσει την Ευρώπη ως χερσόνησο της Ευρασίας. Ωστόσο την εξετάζουμε ως ήπειρο όχι τόσο από γεωγραφικής πλευράς όσο λόγω της ιστορίας και του πολιτισμού της που παρουσιάζουν σημαντικό ενδιαφέρον. Η Ευρώπη ενσωμάτωσε στον αρχαίο ελληνικό και στο ρωμαϊκό πολιτισμό πολιτιστικά στοιχεία που πήρε από τον πολιτισμό των λαών της Ασίας (Κίνα, Ινδία, Μεσοποταμία) και της Αφρικής (Αίγυπτος) και δημιούργησε τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Ο πολιτισμός αυτός εξελίχθηκε στο πέρασμα των αιώνων και πρόσφερε τα φώτα της παιδείας, των επιστημών και των τεχνών στον υπόλοιπο κόσμο. Η εποχή της αρχαίας Ελλάδας, της Ρωμαϊκής και της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, καθώς και η εποχή της

Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ

Εικόνα
Στη  Ναυμαχία του Ναυαρίνου , τον Οκτώβριο του 1827, αγγλικά, γαλλικά και ρωσικά πολεμικά πλοία ήρθαν αντιμέτωπα  με  το στόλο των Τούρκων και των Αιγυπτίων. Η νίκη των ναυτικών συμμαχικών δυνάμεων συνέβαλε αποφασιστικά  στην  απελευθέρωση της Ελλάδας. H Ναυμαχία του Ναυαρίνου Η παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων και η Ναυμαχία του Ναυαρίνου Το ξέσπασμα της ελληνικής Επανάστασης, τον Μάρτιο του 1821, αρχικά καταδικάστηκε από τις  Μεγάλες Δυνάμεις  της εποχής. Η Ιερή Συμμαχία, που συγκροτήθηκε το 1815 μεταξύ της Ρωσίας, της Πρωσίας, της Αυστρίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας, με κοινές αποφάσεις που έλαβε σε συνέδριά της το 1821 και το 1822 ήταν αντίθετη απέναντι σε οποιαδήποτε επαναστατική κίνηση. Όμως, μετά τον  απαγχονισμό του Οικουμενικού Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε' την ημέρα του Πάσχα του 1821 και τις διώξεις των Ελλήνων υπηκόων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ο Ρώσος πρεσβευτής αναχώρησε από την Κωνσταντινούπολη το καλοκαίρι του 1821 και οι σχέσε